• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
16
مدیرعامل شرکت تعاونی پخش تولیدی توزیعی رازی:

سودآوری واکسن های وارداتی طیور، تولیدکننده داخلی را به حاشیه می راند

  • کد خبر : 20598
  • 03 مرداد 1402 - 12:04
سودآوری واکسن های وارداتی طیور، تولیدکننده داخلی را به حاشیه می راند
مدیرعامل شرکت تعاونی پخش تولیدی- توزیعی رازی گفت: جذابیت و سودآوری واکسن های وارداتی طیور، موجب شده بازار داخل کشور به سمت انتخاب واکسن های خارجی هدایت و تولیدکننده داخلی متضرر و به حاشیه رانده شود.

به گزارش دیده بان البرز، مهدی حجازی، مدیرعامل شرکت تعاونی پخش تولیدی – توزیعی رازی در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته تهران که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است، با حضور در غرفه موسسه رازی، مهم ترین موضوع در انتخاب واکسن برای مصرف کنندگان را کیفیت آن دانست و گفت: موسسه رازی حدود ۱۰۰ سال سابقه در عرصه ساخت و تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک دارد و از پایه گذاران صنعت واکسن سازی کشور است.

وی مطرح کرد: دانشمندان و محققان این موسسه همواره نسبت به حفظ و ارتقای کیفیت محصولات مجموعه، اهتمام ورزیده اند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا نقصی در واکسن ها یا گزارش مصرف کنندگان، به سرعت رسیدگی و پیگیری می شود. تاکنون شکایت یا انتقادی از کیفیت محصولات موسسه رازی از سوی دامداران و پرورش دهندگان طیور گزارش نشده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پخش تولیدی – توزیعی رازی تصریح کرد: در این صنعت، همواره بحث تجارت و‌ فضای رقابتی مطرح است و جذابیت و سودآوری واکسن های وارداتی طیور، موجب شده بازار داخل کشور به سمت انتخاب واکسن های خارجی هدایت و تولیدکننده داخلی متضرر و به حاشیه رانده شود. باید دست به دست هم دهیم و واکسنی که به زحمت و با کیفیت عالی در مملکتمان تولید می شود را مصرف کنیم و کمتر به سمت مصرف واکسن های مشابه خارجی برویم.

حجازی برخورداری از خدمات بیمه را از مزیت های مصرف واکسن های موسسه رازی عنوان و بیان کرد: اگر مرغداری ها و دامداری ها پس از استفاده از واکسن های موسسه رازی دچار درگیری شوند، بیمه، خسارت وارده را جبران ‌خواهد کرد؛ این در حالی است که واکسن های خارجی از این امتیاز برخوردار نیستند. انتقال واکسن از محل تولید به محل مصرف، مستلزم رعایت زنجیره سرد است و در بسیاری اوقات شاهد هستیم این الزام در واکسن های وارداتی رعایت نمی شود.

وی افزود: بومی بودن سوش های استفاده شده در واکسن های داخلی بر بیماری‌های در گردش میان جمعیت دام و طیور کشور اثرگذاری بهتری دارد. واکسن های موسسه رازی در مراکز مایه کوبی و واکسیناسیون، توزیع و با نظارت سازمان دامپزشکی و ادارات کل استانی انجام می شود. کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، روسیه، عراق و افغانستان، مقاصد صادراتی محصولات موسسه رازی هستند و با بررسی های میدانی و انجام مذاکرات، تعداد کشورهای هدف رو به افزایش است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20598

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.