• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
13
فرماندار نظرآباد:

سومین شهرک صنعتی نظرآباد در حال احداث است

  • کد خبر : 18179
  • 17 خرداد 1402 - 12:48
سومین شهرک صنعتی نظرآباد در حال احداث است
فرماندار نظرآباد گفت: دو شهرک صنعتی فعال در این شهرستان وجود دارد و اقدامات لازم برای آماده سازی سومین شهرک نیز در حال انجام است؛ این شهرک صنعتی در اختیار بخش صنعت قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین بغدادی، فرماندار نظرآباد امروز در آئین افتتاح پروژه های شهری این شهرستان که با حضور استاندار البرز برگزار شد، همدلی و همراهی همه مسئولین را موجب پیشرفت کشور دانست و با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: امروز شهرستان نظرآباد نمادی از همکاری، همدلی و همراهی تمام مسئولین است و شاهد پیشرفت بسیاری از امور هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد در سه زمینه در حال توسعه و پیشرفت است، افزود: در حوزه کشاورزی، نظرآباد به تنهایی حدود ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی استان البرز از جمله گندم، جو کلزا را بر عهده دارد. در سال جاری، به منظور صیانت از کشاورزی، بیشترین آمار مسدود کردن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری اراضی را داریم.

فرماندار نظرآباد از کسب رتبه اول تولیدات کشاورزی و توسعه گلخانه های در استان البرز توسط این شهرستان بیان کرد: در حوزه صنعت، دو شهرک صنعتی فعال در این شهرستان وجود دارد و اقدامات لازم برای آماده سازی سومین شهرک نیز در حال انجام است؛ این شهرک صنعتی در اختیار بخش صنعت قرار خواهد گرفت.

بغدادی عنوان کرد: گردشگری، حوزه مغفول و پرپتانسیل شهرستان بود که در این راستا نیز اقدامات خوبی انجام شد و فعالیت های جدی از جمله تشکیل دبیرخانه ثبت جهانی تپه ازبکی را نیز دنبال خواهیم کرد. در سال گذشته، در حوزه اشتغال، این شهرستان با ایجاد ۹ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی، با ۱۰۶ درصد تحقق، رتبه اول استان البرز را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه نظرآباد در زمینه مدیریت بازار آرد و گندم با ۵٫۸ درصد اختلاف، بهترین عملکرد را داشت، خاطرنشان کرد: با حدود ۹۰۰ ملاقات و سرکشی از خانواده های معظم شهدا نیز بهترین عملکرد را در این زمینه داشتیم. انجام پروژه های اساسی مانند ساخت کتابخانه، فرهنگسرا، استخر و خانه جوان که مطالبه مردم شهرستان بود نیز آغاز شده است.

فرماندار نظرآباد از افزودن ۵۲ کلاس درس به سرانه آموزشی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: انتقال آب طالقان به نظرآباد یکی از دغدغه های کلیدی مردم است که امیدواریم حداکثر تا پایان تابستان، این اقدام انجام و آرزوی بزرگ مردم برآورده شود. سیستم نظارت و پایش تصویری با بالاترین استانداردها نیز آماده شده و تا ماه آینده به بهرداری می رسد.

بغدادی با بیان اینکه دسترسی به آزادراه غدیر تقاضای مردم بود که مصوبه آن از دولت گرفته و به قرارگاه خاتم الانبیا ابلاغ شده و امیدواریم امسال شاهد بهره برداری رسمی از آن باشیم، اظهار کرد: توسعه زیرساخت های درمانی به ویژه پلی کلینیک تامین اجتماعی نیز از حقوق اساسی مردم این شهرستان بود که زمین موردنیاز تهیه و تحویل داده شده و آماده کلنگ زنی آن هستیم.

فرماندار نظرآباد از جانمایی ایستگاه قطار محلی نظرآباد در دو هفته گذشته با حضور مسئولین خبر داد و عنوان کرد: به دستور استاندار البرز، زمین و نقشه کلانتری سید جمال الدین تهیه شده و در صورت هماهنگی های لازم با خیر آن، شاهد رفع دغدغه مردم در این زمینه خواهیم بود.

وی مطرح کرد: بعضی از دستگاه ها با تعیین ضوابطی، رونق ساخت و ساز مسکن را از مردم گرفته اند که جدی ترین آن ها، عملکرد سازمان تامین اجتماعی و مجری ذیصلاح است. درخواست ما از استاندار این است که در خصوص دستور اکیدی که پیش از نوروز صادر کرد، بر موضع خود در این زمینه پافشاری کند تا ساخت و ساز زیر ۵۰۰ مترمربع از مجری ذیصلاح معاف شود و مردم ساخت و ساز کنند.

بغدادی با بیان اینکه ساخت و ساز مردم، شعار چهار میلیون مسکن دولت را محقق خواهد کرد وگرنه با موانع ایجاد شده به اهداف موردنظر نخواهیم رسید، ضمن ابراز امیدواری از تداوم این خدمات گفت: این قول را گرفته ایم که امسال به جز پارک بانوان، یک سالن ورزشی ویژه بانوان هم در شهرستان نظرآباد احداث کنیم و سرانه بخش بانوان را افزایش دهیم.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18179

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.