• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8
استاندار البرز:

سیل اخیر تا به این لحظه تلفات جانی نداشته است/ تلاش برای یافتن مفقودین ادامه دارد

  • کد خبر : 18637
  • 25 خرداد 1402 - 11:44
سیل اخیر تا به این لحظه تلفات جانی نداشته است/ تلاش برای یافتن مفقودین ادامه دارد
استاندار البرز گفت: با وجود درگیری بیش از یک هزار و 200 دستگاه خودرو در گل و لای تا به امروز فوتی نداشته و فقط یک آقا و خانم مفقود شده اند که پس از اطلاع رسانی از سوی خانواده های آن ها تلاش برای پیدا کردن این عزیزان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، تور رسانه ای بازدید از مناطق سیل زده محور کرج- چالوس با همراهی استاندار، جمعی از مسئولان و گروهی از اصحاب رسانه با هدف بررسی میدانی و اطلاع رسانی های لازم در زمینه های مختلف و نیز روند پاکسازی این محور، برگزار شد و در جریان آن از مناطق آسیب دیده و میزان تخریب های آن بازدید به عمل آمد.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در حاشیه این بازدید در جمع اصحاب رسانه با اشاره به بی سابقه بودن این سیل در دهه های اخیر، به نحوه ورود سیلاب به تونل ها، راه ها و روستاها و نیز تشریح علت آلودگی آب و قطعی آن در برخی مناطق استان های تهران و البرز پرداخت و بیان کرد: این موضوع مربوط به نقص فنی نبوده و علت آن سقوط سنگ های عظیم به دهانه سد کرج بوده است.

وی همچنین به تلاش های شبانه روزی نیروهای امدادی، هلال احمر، راهداری و … نیز اشاره و تاکید کرد: از همان ساعات اولیه وقوع سیل، خدمات رسانی به خودروهایی که در مسیرف گرفتار شده بودند، آغاز و مسافران نیز در پایگاه های مقاومت بسیج، مساجد و … پیش بینی شده اسکان داده شدند و وسایل لازم در اختیار آن ها قرار گرفت و برخی مصدومین به صورت سرپایی مداوا و برخی نیز به مراکز درمانی کرج منتقل شدند.

استاندار البرز در ادامه این بازدید در نشست خبری که پس از پایان این بازدید در بخشداری آسارا برگزار شد نیز، ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه گفت: خبرنگاران از همان ساعت اولیه دلسوزانه و با توان و انرژی، اخبار مربوطه را پوشش دادند و در راستای نشر وقایع، صادقانه تلاش کردند و آرامش را به مردم بازگرداندند که این موضوع قابل ستایش و تقدیر است.

عبداللهی اذعان کرد: در فضایی که جنگ رسانه ای دشمن علیه مردم و کشور ما واضح است، معاندین در تلاش هستند که واقعیت ها را غیرواقعیت، راستی ها را وارونه جلوه دهند و دروغ ها را به راستی تبدیل و به حدی محکم بیان می کنند که شنونده به خوبی باور کند، اما دقیقا در همین موقعیت ها اصحاب رسانه با تکذیب دروغ های دشمن و انتشار واقعیت ها، شفاف سازی می کنند.

هیچ گونه نقص فنی برای سد و نیروگاه آن رخ نداده است

وی با تاکید بر اهمیت چایگاه خبرنگارانی که در این شرایط با ابرقدرت رسانه ای که ظالمانه در حال جنگ با ایران و انقلاب اسلامی آن است، افزود: کلیدواژه ای که این روزها می توان به خوبی به آن اشاره کرد، وحدت و همدلی در خدمات رسانی به شهروندان است که در هفته اخیر و در جریان وقوع این سیل عظیم به خوبی قابل مشاهده بود و دستگاه های مختلف دلسوزانه وارد عرصه شدند و پای کار آمدند.

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به آمادگی و هوشیاری لازم و تفاوت و شدت خسارات ناشی از این سیل تصریح کرد: این روزها در ارتباط به فوتی ها و مفقودی ها و نیز قطعی آب در برخی مناطق استان، اخبار متفاوتی به گوش می رسد اما امروز همه شما از نزدیک مشاهده کردید و در جریان قرار گرفتید که هیچ گونه نقص فنی برای سد و نیروگاه آن رخ نداده است.

عبداللهی اضافه کرد: بر اثر این سیل عظیم، سنگ ها و نخاله های پرحجمی در پاشنه سد در مسیر خروجی آب تجمع و مشکل ایجاد کرده بودند و آب در این محدوده قابل دسترسی و استفاده نبود اما با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته آب مجدد جاری و مخازن در حال پر شدن هستند و در حال حاضر غرب استان تهران مشکلی در زمینه تامین آب ندارند اما در البرز مردم با مشکل مواجه هستند.

از همه شهروندان به خاطر قطعی آب عذرخواهی می کنیم

وی ضمن عذرخواهی از همه شهروندانی که در این هفته با مشکل آلودگی و افت فشار یا قطعی آب مواجه هستند، توضیح داد: به تدریج از مشکلات کاسته و تا اواخر روز پنجشنبه ۲۵ خرداد، وضعیت تامین آب شرب به شکل عادی بازمی گردد. رایزنی های لازم با وزیر نیرو نیز صورت گرفته و تا جایی که امکان داشته به برخی نقاط نیز آبرسانی انجام شده است.

استاندار البرز در خصوص میزان خسارات جانی ناشی از این سیل نیز به لطف خداوند اشاره و عدم تلفات جانی قطعی تاکنون را معجزه ای الهی عنوان کرد و گفت: با وجود درگیری بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو در گل و لای و سرنگونی چند دستگاه خودرو در دره ها و دریاچه کرج، تا به امروز فوتی نداشته و فقط یک آقا و خانم مفقود شده اند که پس از اطلاع رسانی از سوی خانواده های آن ها تلاش برای پیدا کردن این عزیزان ادامه دارد.

همه دستگاه ها آماده باش بودند

عبداللهی با اشاره به حضور خانواده های مفقودین در این محور و مشاهده تلاش های نیروهای امدادی تا حصول نتیجه، در خصوص هشدارهای هواشناسی و عدم مسدود کردن جاده در روز حادثه بیان کرد: این گونه هشدارها در سنوات گذشته نیز داده شده اما امکان مسدود کردن جاده و بستن راه ها وجود ندارد. در چنین شرایطی ما باید آماده باش باشیم که بودیم.

وی با اشاره به اقلیم استان البرز و جاده چالوس و نیز سیل امامزاده داوود (ع) در سال گذشته تشریح کرد: ویژگی بارش های دوره ای این است که در یک نقطه رخ می دهد و بارش به صورت پهن و طبیعی نیست بنابراین در همین مسیر و محور نیز حادثه شدت و ضعف دارد و میزان خسارات هم در نقاط مختلف، متفاوت است اما همه تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این جاده زیبا به کار می گیریم.

استاندار البرز ادامه داد: در ستاد مدیریت بحران استانداری از مدیرکل راهداری استان البرز درخواست و مصوب کردیم پس از بازسازی و ایمن سازی محور آسیب دیده، مشاوری انتخاب و قسمت های جاده چالوس که در حریم استان البرز است، از زوایای مختلف بررسی و راهکارهای لازم جهت جلوگیری از چنین خساراتی ارائه شود.

وی افزود: بارش هایی که تبدیل به سیل می شوند گونه های مختلف گیاهی را از بین می برند بنابراین نیاز به احداث سیل بند و گاویون بندی است تا با تاسیس حوضچه های لازم، پله به پله از شدت آب کاسته و آرام شود و صدمه ای وارد نکند که برای رسیدن به این مهم باید دره های طول مسیر مورد مطالعات پی در پی قرار گیرند تا حوضچه های مذکور در مسیر سیل تعبیه و مانع از حرکت آب در مسیر جاده شوند.

عبداللهی در پایان تاکید کرد: جاده چالوس ویژگی خود را دارد و نیازمند مراقبت و انجام اقدامات فنی است که در دستور کار قرار می دهیم. اصلاح مسیر در برخی نقاط در خصوص آبراه ها و لوله گذاری ها باید انجام شود که پیگیری های لازم در این خصوص با وزرای مربوطه نیز صورت گرفته است. تلاش می کنیم تا در روزهای آینده جاده مذکور بازگشایی و ایمن سازی شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18637

ثبت دیدگاه

  1. купить справку spravki-kupit.ru

  2. It’s an awesome article in favor of all the internet people; they will take benefit from it I am sure. купить диплом образование москве

  3. Undeniably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the internet the simplest thing to be aware of. I say to you, I definitely get irked while people consider worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side effect , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks bezogoroda.ru

  4. Thanks for finally writing about > %blog_title% < Liked it! гостиничные чеки купить спб

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.