• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
17
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبرداد؛

شرکت بیش از یک میلیون نفر در پویش ملی دیابت و فشار خون در البرز

  • کد خبر : 25464
  • 28 دی 1402 - 12:04
شرکت بیش از یک میلیون نفر در پویش ملی دیابت و فشار خون در البرز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: از ابتدای اجرای پویش ملی دیابت و فشار خون تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار نفر در غربالگری این بیماری ها شرکت کرده اند.

به گزارش دیده بان البرز، دکتر شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: در راستای اجرای پویش ملی بیماریابی دیابت و فشار خون بالا البرز نشینان تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند جهت اطلاع از وضعیت فشار خون و دیابت خود به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونتشان مراجعه کنند و از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.

وی فشار خون بالا و دیابت را دو بیماری خاموش و خطرناک دانست و افزود: از ابتدای اجرای این پویش تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۸۵ هزار نفر در غربالگری این بیماری ها شرکت کرده اند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این طرح برای گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال در استان که حدود دو میلیون و ۲۶۰ هزار نفر هستند اجرا می‌شود اذعان کرد: بیش از ۳۴۰ هزار نفر نیز در مرحله پیش فشار خون و بیش از ۶۵ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده‌اند.

صیادی در پایان اعلام کرد: علاوه بر ۳۴۵ پایگاه و مرکز بهداشتی و ۲۱ بیمارستان در استان بیش از یک هزار و ۸۰۰ تیم سیار برای اجرای این پویش در مکان‌های تجمعی مانند ادارات، مساجد، ورزشگاه‌ها و … فعالیت داشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25464

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.