• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

انهدام باند کشوری جعل کارت‌های بانکی در فردیس

  • کد خبر : 2626
  • 04 دی 1399 - 16:09
انهدام باند کشوری جعل کارت‌های بانکی در فردیس
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و حدود 10 میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز حسین ناصر خاکی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس گفت: اعضای باند هفت نفره کلاهبرداری که با اجاره یک مغازه میوه فروشی در فلکه پنجم فردیس، با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و حدود ۱۰ میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این پرونده زمانی مورد پیگیری قرار گرفت که ۵۰ نفر از شهروندان به پليس فتای شهرستان فردیس مراجعه و اعلام کردند در حالی که کارت بانکی آن ها در اختیار خودشان بوده، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن ها صورت گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس افزود: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی های اوليه مشخص شد که برداشت‌های صورت گرفته از حساب مالباختگان به صورت اينترنتی نبوده است.

ناصر خاکی بیان کرد: خالی کردن حساب مردم از طریق انتقال کارت به کارت و خرید طلا و ارز به صورت حضوری توسط متهم یا متهمان، شک ماموران را برای کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل کرد.

این مقام قضایی با بیان این که در ادامه تحقیقات مشخص شد که مالباختگان حدود دو ماه پیش اقدام به خرید از یک مغازه میوه فروشی کرده بودند و از آن طریق کارت بانکی آن‌ها کپی شده است، ادامه داد: بلافاصله صاحب مغازه به پلیس فتا احضار و در تحقیقات اولیه مشخص شد در یک بازه زمانی چند ماهه، مغازه را به یک زوج اهل جنوب غربی کشور که با هویت جعلی قرارداد ثبت کرده بودند، اجاره داده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس اظهار کرد: ماموران با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات پلیسی ابتدا هویت و مخفیگاه متهم اصلی را در منطقه تهرانسر شناسایی و با دریافت نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعدادی تجهیزات رایانه ای مربوط به کپی کارت های بانکی، دو دستگاه پوز و حدود ۲۰۰ عدد کارت بانکی را کشف کردند.

ناصرخاکی خاطرنشان کرد: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران، چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و تاکنون به کپی برداری و برداشت از حساب ۲۰۰ نفر از شهروندان با همدستی چند نفر از دوستانش اعتراف کرده است.

وی با اشاره به حرفه ای بودن همدستان متهم، تصریح کرد: هیچ گونه ردی از متهمان برجای نمانده بود اما ماموران با انجام اقدامات پلیسی گسترده، مخفیگاه متهم ردیف دوم تا هفتم پرونده را در منطقه پرند تهران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبردگان را نیز در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه اسکیمر، ۱۱۵ عدد کارت بانکی کپی شده و تعداد زیادی کارت بانکی خام کشف شد گفت: متهمان به جرم کلاهبرداری اینترنتی در چند استان از کشور (خوزستان، البرز، خراسان رضوی و تهران) تحت تعقیب بوده اند.

ناصرخاکی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ نفر از مالباختگان این پرونده شناسایی شده اند و ارزش کلاهبرداری از آن ها ۱۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است بیان کرد: ادامه تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان این پرونده ادامه دارد.

وی علاوه بر اینکه از شهروندان خواست تا از قراردادن کارت بانکی و رمز آن در اختیار فروشندگان دوره گرد جدا خودداری کنند اعلام کرد: افرادی که از مغازه مذکور خرید کرده اند و احتمالا از کارت آن ها نیز برداشت شده، جهت شناسایی متهمان و تشکیل پرونده به پلیس فتای شهرستان فردیس واقع در شهرک وحدت مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=2626

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.