• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
0

شهید رئیسی خستگی را خسته کرد/ مسئولیت رئیس جمهور آینده سنگین تر از قبل است

  • کد خبر : 28981
  • 26 خرداد 1403 - 8:28
شهید رئیسی خستگی را خسته کرد/ مسئولیت رئیس جمهور آینده سنگین تر از قبل است
افسوس که عمر دولت پرتلاش سیزدهم، اجازه تکمیل پروژه های نیمه تمام را نداد اما هنوز هم یاد و خاطره خدمات این دولت در هر جای این خطه پهناور لبخند رضایت را بر لبان مردم می نشاند و اشک حسرتی گونه های آنان را نوازش می کند آری شهید رئیسی خستگی را خسته کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، از زمان پیروزی انقلاب تاکنون دولت های زیادی با اهداف و سلیقه های متفاوت روی کار آمده اند که هر یک مدیران کل و وزرایی را منسوب و مسئولیت هایی را به آنان محول کردند. هر یک از این دولت ها شعاری را در راس امور خود قرار دادند و اقدامات خود را نیز بر پایه آن آغاز کردند.

تاکنون حداقل عمر هر دولت ۴ و حداکثر ۸ سال بوده است که هر یک از روسای جمهور طی این مدت فرصت داشتند طرح ها و ایده های خود را بیان، عملی و اجرایی کنند و در صدد رفع مشکلات مردم برآیند. محمدعلی رجایی یکی از روسای جمهور انقلابی بود که پس از عزل بنی صدر از مقام ریاست‌جمهوری، با به دست آوردن ۸۸ درصد آرای مردم رئیس‌جمهور ایران شد.

رجایی ۲۸ روز پس از شروع ریاست‌جمهوری‌اش، بر اثر انفجار در دفتر نخست‌وزیری به همراه نخست‌وزیرش محمدجواد باهنر به شهادت رسید و کوتاه ترین دوره ریاست جمهوری در ایران را به خود اختصاص داد و پس از آن افراد دیگری در این جایگاه حساس قرار گرفتند و اقدامات زیادی در هر یک از این دولت ها صورت گرفت که نقش برخی از آنها هنوز هم بر اذعان مردم حک شده است و فراموش نمی شود.

چرخه ریاست دولت چرخید و چرخید تا به آیت الله رئیسی رسید. پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، حجم عظیم بدهی‌های دولت قبل، یکی از مشکلات بزرگی بود که رئیس جمهور با آن مواجه شد زیرا دولت تدبیر و امید به علت ناتوانی در فروش نفت و در پی آن کاهش شدید درآمدهای نفتی، در راستای جبران کسری بودجه به قرض کردن روی آورد و بیش از حد مجاز اقدام به انتشار اوراق بدهی کرد.

قرض گرفتن ارقام سنگین از بانک مرکزی و عدم پرداخت تعهداتش به پیمانکاران، شرکت‌ها و تامین اجتماعی یکی دیگر از مواردی بود که دولت مردمی آیت الله رئیسی با آن روبرو بود و از همان روزهای آغازین خدمت، در صدد تسویه بدهی های دولت قبل برآمد و نزدیک به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها را تسویه کرد.

این اعداد و ارقام در حالی صرف بدهی های دولت تدبیر و امید شد که درآمد حاصل از افزایش دو برابری صادرات نفت می توانست صرف بهبود معیشت مردم شود. همزمان با جبران مشکلات گذشته، اقدامات گسترده ای در زمینه های مختلف درمانی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی، صنعتی و … در کشور و البرز از سوی دولت صورت گرفت که شنیدن برخی از آنان خالی از لطف نیست.

پایان دادن به بیماری منحوس کرونا زمانی که بسیاری از مردم کشور را بر اثر این بیماری از دست دادیم، گره نزدن برجام به اقتصاد کشور، وصول حقابه ایران از افغانستان، فعال سازی و احیای کارخانجات و ایجاد اشتغال برای کارگران، ۹ برابر کردن یارانه ها، افشا و معرفی ابربدهکاران بانکی، عملیاتی کردن رتبه بندی معلمان پس از ۴۰ سال و چند برابر کردن بودجه مناطق محروم برخی از اقدامات دولت سیزدهم است.

از دیگر اقدامات و خدمات آیت الله رئيسی طی حدود سه سال ریاست جمهوری می توان به جلوگیری از قاچاق هزاران تن آرد و روغن یارانه ای، ساماندهی انبارهای متروکه کالاها، فعال کردن صنعت فضایی و پرتاب ماهواره ها یکی پس از دیگری، عضویت ایران در شانگهای چین، فعال کردن کریدور شمال به جنوب، افزایش ۵۰ درصدی کف حقوق بازنشستگان و پرداخت وام های ناباروری و فرزندآوری اشاره کرد.

اقدامات دولت مردمی سیزدهم در قالب یک گزارش و متن کوتاه نمی گنجد، ممکن است برخی افراد تا به امروز همه این اقدامات را یکجا نشنیده و ندیده باشند حتی اثرات برخی از این اقدامات مانند اعطای وام به شرکت های دانش بنیان، سه برابر شدن نرخ خرید گندم از کشاورزان، رفع مشکل نهاده های دامی، راه اندازی سامانه صدور مجوزها و حذف امضاهای طلایی و … ممکن است سالهای آینده نمایان شود.

گوشه ای از اقدامات دولت سیزدهم در استان البرز:

در حوزه عمرانی، احداث پل B1 با ارتفاع ۱۳۰ متر که بلندترین پل خاورمیانه و به لحاظ مهندسی پیچیده‌ترین پل کشور محسوب می‌شود از سال ۹۵ آغاز شده بود و با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۱۴۰۲ تحویل دولت مردمی آیت الله رئیسی شد اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۸ کیلومتر که از سال ۱۳۹۵ در حال احداث بود و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد یکی دیگر از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در طول مدت خدمت خود به مردم است. افتتاح حدود ۶ کیلومتر از متروی کرج که سالها بلاتکلیف مانده و تکمیل نشده بود نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی بود که در این دولت صورت گرفت.

در حوزه اقتصادی نیز اتفاقات خوبی رقم خورده که از جمله آن ها می توان به کسب رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات رونق تولید، اعلام موجودی کالا، کارگروه ستاد تسهیل و احیای واحدهای راکد توسط البرز اشاره کرد.

در حوزه سلامت ۱۶ دستگاه رادیوتراپی که در سال ۱۳۹۸ توسط وزارت بهداشت خریداری و میان دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده اما مورد بهره برداری قرار نگرفته بودند، با پیگیری های لازم در دانشگاه ها نصب شدند و اکنون برخی از آن ها در مدار استفاده قرار دارند و برخی دیگر نیز در آستانه بهره برداری هستند که این موضوع از اتلاف حدود ۴۵ میلیون یورو از بیت المال به نفع مردم جلوگیری می کند.

در راستای سیاست های دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان، تسهیلات ویژه و خدمات رایگانی نیز برای شهروندان مبتلا به بیماری های خاص در نظر گرفته شد. پروژه ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز به عنوان بزرگترین پروژه خیرساز و برترین دانشکده های کشور نیز یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم است که نمی توان از آن یاد نکرد.

بیمارستان سیدالشهدا (ع) کرج با تزریق اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به استان البرز، از رکود خارج شد. بیمارستان دولتی فردیس نیز در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع در حالی به بهره‌برداری رسید که مردم این شهرستان ۱۲ سال، حتی از یک تخت بیمارستانی نیز محروم بودند.

اقدامات یک ساله دولت سیزدهم با ۴۰ سال گذشته برابری می کند

در راستای سفر وزیر نیرو نیز مصوبات خوبی در زمینه های مختلف مطرح و اجرا شد که شاید اطلاع رسانی در این مورد، خالی از لطف نباشد. افتتاح تصفیه خانه شماره دو و احداث تصفیه خانه شماره ۳ کرج و افزایش سهمیه آب استان از اقدامات و مصوبات سفر وزیر نیرو به استان البرز در این دولت بود.

مشکلات ۱۳۰روستای استان که دچار تنش آبی بوده و ۲۰ روستا که با مشکل شبکه ای مواجه بودند طی انعقاد تفاهم نامه ای با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز در حال رفع هستند.

افتتاح پست برق ۴۰۰ کیلوولت منطقه باغستان که برای اولین بار در البرز و با حضور وزیر نیرو صورت گرفت نیز یکی از مهم ترین اتفاقاتی بود که در این دولت افتاد و بنا شد دو پست ۴۰۰ کیلوولت در کمالشهر و اشتهارد و یک پست ۲۳۰ کیلوولت نیز در نظرآباد تاسیس شود.

اقدامات لازم در خصوص سبز شدن استان البرز و اختصاص یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاهای استان به خصوص در مناطق صعب العبور که به گفته مسئولان مربوطه اقدامات یک ساله دولت با ۴۰ سال گذشته برابری می کند، نشان از کار جهادی دولت سیزدهم در راستای افزایش رضایتمندی مردم است.

اتصال روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و نیز اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات نیز یکی از اهداف وزارت ارتباطات در دولت مردمی آیت الله رئیسی بود که میزان پیشرفت این شبکه در ابتدای تشکیل دولت ۳۰ درصد بود اما به ۵۷ درصد رسید و قرار بود تا پایان دولت، به صورت کامل در کشور اجرایی شود.

با توجه به کمبود سرانه های آموزشی در استان های کشور به خصوص البرز، ۷۸ پروژه در قالب ۷۰۰ کلاس درس در این دولت تحویل آموزش و پرورش شد و ۳۴ پروژه با ۳۷۸ کلاس درس نیز در حال احداث هستند. طی پنج سال منتهی به سال ۱۴۰۰، به صورت میانگین باید سالانه ۱۰ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی تقدیم آموزش و پرورش استان می شد.

این در حالی است که طی دو سال اخیر تاکنون، بیش از ۷۰ پروژه، یعنی سالانه بیش از ۳۵ فضای آموزشی، تحویل آموزش و پرورش استان البرز شده و شاهد افزایش سه برابری تحویل این پروژه ها هستیم. به ثمر رسیدن دهها پروژه متوقف مانده طی این سال ها از دیگر اتفاقاتی بود که طی دو سال اخیر در استان البرز رقم خورد.

برخی پرژه های دولتی و خیری که حدود ۱۰ سال از آغاز آنها می گذشت اما به سرانجام نرسیده بودند، در این دولت به بهره برداری رسیدند و در حال حاضر هیچ پروژه آموزشی بلاتکلیف و رها شده ای در استان البرز نداریم و همه فضاهای مربوطه یا تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده اند یا اقدامات لازم برای تحویل آن ها در حال انجام است.

اقدامات جهادی آیت الله رئیسی مسئولیت رئیس جمهور آینده را سنگین تر کرده و انتظارات مردم از دولت را بالا برده است، امروز ملت به این باور رسیده اند که می توان از همه اتفاقات مملکت خبردار بود و از برخی موارد اظهار بی اطلاعی نکرد، رئیسی ثابت کرد می توان امروز مسکو بود و فردا کرج، می توان در مناطق زلزله زده حاضر شد و از نزدیک ناظر خدمت رسانی ها بود.

شهید رئیسی ثابت کرد خستگی معنایی ندارد، او حتی خستگی را نیز خسته کرد، افسوس که عمر این دولت پرتلاش اجازه تکمیل پروژه های نیمه تمام را نداد اما هنوز هم یاد و خاطره خدمات این دولت در هر جای این خطه پهناور لبخند رضایت را بر لبان مردم می نشاند و اشک حسرتی گونه های آنان را نوازش می کند.

این روزها امید همه مردم این است که با روی کار آمدن دولت بعد، زحمات ارزنده و تلاش های شبانه روزی و ارزنده دولت سیزدهم روی زمین نماند و مسیر آیت الله رئیسی و خدمت به مردم به خصوص محرومان در راس امور همه دولتمردان قرار گیرد.

و اما در این برهه حساس کنونی بر همه ماست که سخنان کاندیداهای مورد نظر را به خوبی بشنویم و با تحقیق و انتخاب هوشمندانه انتخاب اصلح را در راس امور خود قرار دهیم و با شفاف سازی اقدامات دولت سیزدهم و جهاد تبیین مردم را نیز به مشارکت در انتخابات دعوت و بار دیگر پوزه دشمن را به خاک بمالیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=28981

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.