• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
پس از 50 سال انتظار؛

شورای نگهبان، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را تأیید کرد

  • کد خبر : 25596
  • 04 بهمن 1402 - 10:26
شورای نگهبان، اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را تأیید کرد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از تأیید اساسنامه این سازمان در شورای نگهبان خبر داد خبر داد و گفت: این اتفاق آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی است.

به گزارش دیده بان البرز، مهرداد عظیمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن قدردانی از حمایت های صورت گرفته از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عنوان کانون توسعه سرمایه انسانی کشور، از تأیید اساسنامه این سازمان در شورای نگهبان خبر داد و گفت: این اتفاق پس از ۵۰ سال رقم خورد و آغازگر تحول بنیادین در زمینه مهارت‌آموزی است.

وی با اشاره به تأثیرات ماندگار، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تأیید و تصویب اساسنامه در توسعه مهارت آموزی و رضایتمندی کارکنان گسترده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: توسعه نیروی انسانی و توجه به مربیان و کارشناسان آموزش و سنجش و کاهش ساعت کاری مربیان از ۴۴ به ۳۰ ساعت از مهم ترین تأثیرات و برکات تصویب این اساسنامه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تقویت منابع درآمدی و ایجاد منابع جدید با هدف ارتقای کیفیت آموزش و بهبود شرایط معیشتی و رضایتمندی کارکنان، تغییر فرایند صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، شناسایی مشاغل آینده، اهتمام به پژوهش محوری و آینده پژوهی و نیز مشارکت با ذینفعان و شرکای اجتماعی را از دیگر تاثیرات این اساسنامه برشمرد.

عظیمی در پایان از پیگیری ها و تلاش‌‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، دولت مردمی و همه مدیران و همکاران خدوم و متعهد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در فرآیند تدوین، تأیید و تصویب اساسنامه مذکور نقش آفرینی داشتند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.