• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7
نماینده مردم نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس:

صادرات صنایع دستی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد

  • کد خبر : 18419
  • 20 خرداد 1402 - 16:08
صادرات صنایع دستی می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد
نماینده مردم نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس گفت: صنایع دستی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تولید در کشور، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، طالقان، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست با جمعی از بانوان و فعالان صنایع دستی و هنرمندان که به مناسبت روز صنایع دستی برگزار شد، گفت: استان البرز از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنایع دستی برخوردار است و نیاز به راه اندازی کمیته های تخصصی و حمایت از بخش خصوصی در این حوزه احساس می شود.

وی با اشاره به توانمندی منطقه در حوزه صنایع دستی و گستردگی این عرصه، بر ضرورت تغییر نگاه به این حوزه تاکید و بیان کرد: جایگاه و منزلت صنایع دستی در میان هنرها بسیار ویژه است و ما امروز شاهد ارزشمندی صنایع دستی و هویت بخشی آن در جامعه هستیم. تقویت بُعد اقتصادی و معیشتی زندگی، از دیگر ویژگی‌‌های هنرهای سنتی است که می‌ تواند ما را از مشکلات عدیده اقتصادی برهاند.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز اظهار کرد: صنایع دستی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تولید در کشور، می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای درآمدهای نفتی باشد و در حیطه مباحث فرهنگی نیز معرف فرهنگ و هویت ایرانی در سطح ملی و نیز جامعه جهانی است. کشور ما دریایی بیکران از هنر است و در استان البرز نیز هنرمندان فاخری حضور دارند.

حدادی با اشاره به فعالیت هنرمندان بسیار در حوزه صنایع دستی در سراسر کشور عنوان کرد: صنایع دستی می تواند نقش بسزایی در صادرات و جذب توریست داشته باشد، بنابراین باید توجه بیشتری به هنرمندان این عرصه صورت گیرد. مشکلات این حوزه و هنرمندان صنایع دستی از جمله حق الزحمه مربیان از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیگیری می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18419

ثبت دیدگاه

  1. где купить справку spravki-kupit.ru

  2. Thank you for the auspicious writeup. It in reality was a leisure account it. Glance complex to far added agreeable from you! By the way, how can we keep up a correspondence? Professor Smith

  3. I all the time emailed this blog post page to all my friends, as if like to read it after that my friends will too. купить диплом о среднем специальном образовании

  4. Thank you a bunch for sharing this with all people you really realize what you are talking approximately! Bookmarked. Please also seek advice from my site =). We may have a link change contract among us чеки на гостиницу в санкт петербурге

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.