• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

صدور پروانه با کارکرد پارکینگ روباز در معابر پرتردد کرج

  • کد خبر : 1382
  • 27 آبان 1399 - 13:51
صدور پروانه با کارکرد پارکینگ روباز در معابر پرتردد کرج
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج از صدور پروانه با کارکرد پارکینگ روباز در معابر پر تردد این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، احد رسولی، خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج در چهل و ششمین جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: در این کمیسیون لایحه‌ای با عنوان «صدور پروانه با کارکرد پارکینگ روباز» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این لایحه با توجه به رشد بالای جمعیت و به تبع آن، افزایش تعداد خودروها در معابر کرج و چالش همیشگی کمبود پارکینگ در سطح شهر، اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی ادمه داد: در متن لایحه، ضرورت تامین پارکینگ و کاهش ترافیک شهری با پیش‌بینی پارکینگ‌های عمومی و روباز در مناطق پرترافیک شهر کرج با مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته است که در صورت تقاضای مالکان، امکان صدور پروانه‌ پارکینگ روباز منطبق با مفاد مندرج در دفترچه‌ تفصیلی با رعایت شروط اعلام شده، فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و بافت های فرسوده شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: در قسمتی از این لایحه مالک باید با درخواست کتبی و اخذ مجوز بهره‌برداری از معاونت حمل‌ و ‌نقل و ترافیک شهری شهرداری کرج نسبت به بهره‌برداری از ملک مورد نظر به عنوان پارکینگ همگانی روباز اقدام کند، ضمنا اخذ استعلام از حوزه‌ شهرسازی و رعایت سایر ضوابط نیز الزامی است.

رسولی یادآور شد: بدیهی است این مجوز صرفا جهت بهره‌برداری و به مدت یکسال است و هیچ‌گونه حقی برای مالک جهت تغییر کاربری ایجاد نخواهد کرد. در ضمن در صورت درخواست تمدید، موضوع پس از اخذ نظر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک بلامانع است و روش و شرایط صدور مجوز توسط شهرداری تدوین خواهد شد.

وی گفت: درخواست وارده مالکان در کاربری‌های قید شده در طرح تفصیلی شامل کاربری‌های مسکونی، مختلط شهری و گستره‌ها و کاربری‌های خدماتی (نوع خدمات در طرح تفصیلی پیش‌بینی نشده است)، در کارگروه عارضه ‌سنجی ترافیکی که در معاونت شهرسازی و معماری تشکیل می‌شود مطرح می شود.

رسولی افزود: در صورت تایید موضوع مبنی بر صدور پروانه‌ ساختمانی، درخواست مشمول اعطای ۲۰ درصد از مساحت پارکینگ همگانی روباز طراحی شده به عنوان خدمات خودرویی (کاربری‎های مجاز خدمات خودرویی شامل نمایندگی و تعمیرگاه مجاز خودروهای سبک، خدمات عمومی خودروها مانند تعویض روغن، پنچرگیری، تنظیم موتور به جز کارگاه‌های صافکاری و نقاشی خودرو) کارواش و فروش و عرضه لوازم و قطعات یدکی خودرو خواهد شد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی از ضوابط پیش‌بینی شده ناقص است و نیاز به چکش‌کاری دارد به عنوان مثال ماتریس‌های سازگاری که یکی از موضوعات مهم شهرسازی در حوزه‌ جانمایی کاربری‌های شهری است در این لایحه لحاظ نشده است به همین دلیل معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج نیز در موضوع انطباق کاربری‌های شهری باید ورود کند تا مشکلات احتمالی آینده نیز به صورت کارشناسی رفع شود.

به گفته خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج، بنا شد جلسه‌ دیگری با حضور کارشناسان طی دو هفته‌ آتی برگزار شود و لایحه مطلوب‌تر و جامع تر ارائه شود؛ همچنین مقرر شد به موازات بررسی تخصصی‌تر لایحه، اگر درخواستی برای صدور پروانه‌ پارکینگ از سوی متقاضیان مطرح شد با تمام مستندات به کمیسیون ارجاع شود تا با حضور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج بررسی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=1382

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.