• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت تبلیغ حجاب در مقابل تبلیغ فرهنگ برهنگی

  • کد خبر : 17933
  • 06 خرداد 1402 - 21:27
ضرورت تبلیغ حجاب در مقابل تبلیغ فرهنگ برهنگی
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: همان گونه که دشمن در هجمه های رسانه ای برای فرهنگ برهنگی فعالیت و هزینه می کنند ما نیز باید برای ترویج فرهنگ حجاب فعالیت و تبلیغ کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سید رضا غفاریان، مدیر عامل شرکت گاز استان البرز در جلسه شورای فرهنگی این شرکت که با محوریت عفاف و حجاب در شرکت گاز استان البرز برگزار شد، گفت: حجاب و عفاف، گوهر شب چراغ دین اسلام بوده و همه علما و مراجع دینی در مورد رعایت آن اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه دین اسلام به صورت همزمان، احکام تاسیسی و تاییدی دارد که حجاب از جمله آن هاست، ادامه داد: این موضوع از جنبه دینی، مذهبی، انسانی و ملی قابل بررسی و پرداختن به آن لازم و واجب است و اگر افراد جامعه نسبت به محاسن و فواید رعایت این مقوله آگاهی پیدا کند، برای داشتن پوشش بهتر و رعایت حجاب مشتاق تر خواهند بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با اشاره به جنبه دینی و احکام اسلامی حجاب خاطرنشان کرد: آیات ۳۱ سوره نور و ۵۹ سوره احزاب بر حفظ حجاب تاکید کرده و هر فرد مسلمان بنا بر اقتضای دینی باید آن را رعایت کند. جوامع مدنی پیش از اسلام نسبت به اقتضای جغرافیایی پوشش خود را حفظ می کردند.

غفاریان با اشاره به فرهنگ ملی ایران و داشتن پوشش مناسب پیش از اسلام اضافه کرد: در آثاری که از آن دوران به دست ما رسیده و از حجاری ها و مجسمه هایی که موجود است، هیچ نگاره بی حجابی از زن ایرانی به چشم نمی خورد حتی نگاره هایی که از همسران پادشاهان مشاهده می شود، حجاب در آن ها رعایت شده است.

وی تاکید کرد: آموزش، مهم ترین اصل اساسی برای جذب مخاطب به حفظ و رعایت حجاب و وظیفه همه عقلا و اندیشمندان است که با برشمردن مزایای حجاب، تبلیغ درستی برای آن داشته باشند. حجاب فقط محدود به دین اسلام نیست؛ با مطالعه تاریخ متوجه می شویم که در سایر ادیان نیز حفظ این مهم، امری مطلوب تلقی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز یادآور شد: هجمه رسانه ای، برهنگی را فرهنگ مقبول و مطلوف معرفی کرده و در حال تبلیغ آن است بنابراین همان گونه که دشمن برای فرهنگ برهنگی فعالیت و هزینه می کنند ما نیز باید برای ترویج فرهنگ حجاب فعالیت و تبلیغ درست و به موقع داشته باشیم.

غفاریان با اشاره به اتفاقات سال گذشته که به بهانه های مختلف رقم خورد، بیان کرد: بخش قابل توجهی از آن وقایع به دلیل بی اطلاعی و ناآگاهی برخی افراد به خصوص جوانان بود و عده ای غرض ورز با استفاده از این ناآگاهی بر روی موج احساسات جوانان سوار شدند و آن حوادث ناکوار را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در کشورهای غربی نیز برای مجامع عمومی دستور العمل پوششی یا همان درس کد-(dress code) ابلاغ شده و همه ملزم به رعایت آن هستند، افزود: حاکمیت برای جلوگیری از افراط ها و تفریط های احتمالی، بخشنامه ای در راستای نوع کارکنان دولت صادر کرده که در شرکت گاز استان البرز نیز به دلیل حساسیت موضوع بنده مسئول اجرای صحیح این بخشنامه هستم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در پایان با تاکید بر رعایت مقوله حجاب و عفاف در جامعه جهت پیشگیری از برخی ناهنجاری های اجتماعی، خاطرنشان کرد: با تمام توان در راستای اجرا و عمل به دستورالعمل بخشنامه مذکور هستیم تا جامعه بیش از این دچار التهاب نشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17933

ثبت دیدگاه

  1. справки spravki-kupit.ru

  2. It is appropriate time to make a few plans for the longer term and it is time to be happy. I have read this submit and if I may just I want to suggest you few fascinating things or advice. Perhaps you could write next articles relating to this article. I wish to read more things approximately it! купить диплом стоматолога

  3. This piece of writing is actually a nice one it helps new net viewers, who are wishing for blogging. сделать чеки на гостиницу в санкт петербурге

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.