• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد؛

ضرورت تبیین خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جامعه

  • کد خبر : 8009
  • 18 خرداد 1401 - 15:50
ضرورت تبیین خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جامعه
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان را از جمله مزایای عضویت در این صندوق برشمرد و گفت: اکنون وظیفه همه ما تبیین خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بین افراد جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، بیت الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور امروز در آئین رونمایی از بیمه اجتماعی ورزشکاران، اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر که در سالن همایش های مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه های اجتماعی، مسئولیت های بسیاری داریم، گفت: مقام معظم رهبری، مهم ترین مؤلفه های مسائل اجتماعی را در ابلاغ سیاست های نظام تأمین اجتماعی تبیین کردند.

وی کمبود آب، مشکلات محیط زیست و صندوق های بیمه و بازنشستگی را سه بحران جدی کشور دانست و با اشاره به وجود مشکلات بسیار در صندوق های بیمه و بازنشستگی عنوان کرد: دلایل متعددی برای انتقال مشکلات مذکور به دولت انقلابی وجود دارد اما سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، چراغ راه روشنی برای کسانی است که در این حوزه تلاش می کنند؛ در صورتی که این سیاست ها به درستی عملیاتی شود، از مشکلاتی که مترتب سازمان های بیمه ای است، نجات خواهیم یافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، نگاه علمی و برنامه ریزی مدون را لازمه اصلاح شرایط موجود دانست و با تأکید بر اینکه تغییر و تحول رویکرد ذهنی، می تواند ما را به سمت موفقیت هدایت کند، افزود: این نگاه ذهنی ناشی از نگاه انقلابی است که مؤلفه هایی دارد. در ابتدا متولیان امر باید کارآمد و مردمی باشند زیرا این مردم ولی نعمتان اصلی انقلاب هستند و هر چه فاصله بین مردم و مسئولین کمتر باشد، دستیابی به هدف آسان تر خواهد بود.

برقراری، پاکدست بودن به معنای واقعی و فساد ستیز بودن را از دیگر مؤلفه های نگاه انقلابی برشمرد و با بیان اینکه به نظر من، فساد ستیز بودن یک مسئول از پاکدست بودن وی مهم تر است، گفت: مؤلفه بعدی اقدام جهادی است یعنی ما باید به صورت شبانه روزی تلاش کرده و خود را صادقانه وقف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم بدانیم. اخلاص در عمل و متواضع بودن در برابر مردم نیز در این مسیر امری ضروری محسوب می شود که اگر این مؤلفه ها در کنار یکدیگر قرار گیرند، موفقیت حاصل می شود.

وی، عدم تبیین صحیح سیاست ها را دلیل برخی مشکلات موجود دانست و بیان کرد: در حال حاضر میدان عمل در دست تفکر انقلابی و جهادی است که اگر تلاش ها درست و صادقانه صورت گیرد، موفقیت حاصل خواهد شد. در بسیاری موارد، مردم و در برخی مواقع نیز مسئولین در جریان خدمات ارائه شده و سیاست های موجود قرار نمی گیرند که این موضوع، خود موجب بروز مشکلاتی در کشور می شود. برای حل برخی مسائل، باید توجه لازم به نکات مذکور صورت گیرد.

برقراری توضیح داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور به واسطه اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بر اساس فرامین امامین انقلاب در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد؛ زمانی که نظام جمهوری اسلامی در بلوغ کامل بود. آن زمان کارمندان و کارگران و کارفرمایان تحت پوشش بیمه قرار داشتند و از مزایای آن برخوردار بودند اما سایر اقشار که از این بیمه بهره مند نبودند، نگران آینده خود بودند. این صندوق به منظور همگانی شدن بیمه و برقراری عدالت اجتماعی در بین اقشار مختلف ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور دولت را کارفرمای این صندوق دانست و با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور جامعه هدف ماست که حدود ۳۰ میلیون نفر را در بر می گیرد، اظهار کرد: بر اساس برنامه چهارم توسعه بنا بود ظرف دو سال همه جامعه هدف تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار بگیرند اما در حال حاضر که برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است، تنها بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه فاصله زیاد آمار بیمه شدگان و جامعه هدف این صندوق نشان می دهد که دغدغه ای در این زمینه وجود نداشته و تلاشی نیز برای آن صورت نگرفته است، بیان کرد: پوشش صددرصدی جامعه هدف با شیب موجود قابل دستیابی نیست و این امر نیازمند یک تحول انقلابی است، لذا امسال همزمان با دهه کرامت، برنامه ریزی های لازم برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید صورت گرفت که ادامه این روند، اراده پولادین، نگاه انقلابی و اقدام جهادی را می طلبد.

برقراری عنوان کرد: تفاهم نامه ای میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تعاونی مشاغل فصلی به امضا رسید تا برای اولین بار در کشور، ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که این در نوع خود بی نظیر است. حق بیمه در این صندوق، از ۵۰ تا ۱۳۳ هزار تومان به صورت ماهانه است که توسط بیمه شده و ۷۰ درصد باقی مانده توسط دولت پرداخت می شود. تلاش ما بر افزایش سطوح درآمدی است که امسال با پیگیری های انجام شده موفق به افزایش ۶۰ درصدی این مهم شدیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور اقدام مذکور را امری بی نظیر در طول عمر این صندوق دانست و با اشاره به اینکه ارائه خدمات متنوع بیمه ای، از جمله ملاک های اصلی ماست، خاطرنشان کرد: این خدمات باید بر اساس نیازهای موجود ارائه شود و فراگیر باشد که در این راستا باید از ظرفیت های قانونی به درستی بهره گیریم. همچنین باید در راستای سیاست کارگستری حرکت کنیم یعنی ایجاد اشتغال صورت گیرد و آینده افراد تحت پوشش تضمین شود.

وی بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان را از جمله مزایای عضویت در این صندوق برشمرد و تأکید کرد: از نمایندگان مجلس درخواست می کنیم تا پیگیری های لازم را جهت الحاق بودجه بیمه درمانی (بیمه سلامت) به این صندوق انجام دهند. اقدامات لازم در خصوص بیمه تکمیلی جامعه هدف صندوق نیز در حال انجام است. اکنون وظیفه همه ما تبیین خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بین افراد جامعه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8009

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.