• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

ضرورت ساماندهی خانه‌مسافرهای غیرمجاز ساوجبلاغ

  • کد خبر : 8605
  • 05 مرداد 1401 - 14:17
ضرورت ساماندهی خانه‌مسافرهای غیرمجاز ساوجبلاغ
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: بیش از یک هزار خانه‌مسافر در قالب ویلا، خانه، سوئیت و آپارتمان به صورت غیرمجاز در ساوجبلاغ فعالیت می‌کنند که ساماندهی آن ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، شهرام علی‌محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از فعالیت بیش از یک هزار خانه‌مسافر در قالب ویلا، خانه، سوئیت و آپارتمان به صورت غیرمجاز در ساوجبلاغ خبر داد و با تأکید بر ضرورت ساماندهی آن ها گفت: این خانه‌مسافرها ظرفیت خوبی برای اقامت گردشگران دارند و ساماندهی آن‌ها می تواند ضریب اشغال مراکز اقامتی استان را افزایش دهد.

به گفته وی، دستورالعمل خانه‌مسافرها در سال ۱۳۹۵ تدوین و در سال ۹۸ بروزرسانی شد که تاسیسات گردشگری خانه مسافرها براساس دستورالعمل اجرایی ساماندهی شوند اما این طرح به دلیل نداشتن تعامل با چرخه کسب و کار رایج گردشگری هنوز در کشور اجرایی نشده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه ساماندهی خانه‌‌مسافرها در دست اقدام است، بیان کرد: برخی مجریان به عنوان بازوی اجرایی این اداره کل نسبت به ساماندهی خانه‌مسافرها اقدام می‌کنند و به شناسایی، آموزش، تشکیل پرونده و معرفی آن‌ها برای فعالیت می‌پردازند.

به گفته علی محمدی، آپارتمان ها، ویلاها، سوئیت ها و خانه‌های ویلایی غیرمجاز ساوجبلاغ، در سامانه‌هایی مانند دیوار و سایت‌های اجاره به ثبت آگهی می پردازند و فعالیت می‌کنند. همچنین به دلیل عدم نظارت بر اقامتگاه های فاقد مجوز، معضلاتی همچون کلاهبرداری های اینترنتی و عدم رعایت استانداردهای هتلی و پشتیبانی در این حوزه وجود دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز خاطرنشان کرد: چنانچه صاحبان این تاسیسات گردشگری نسبت به دریافت مجوز اقدام نکنند، برخورد قانونی با آن ها صورت خواهد گرفت. متقاضیان دریافت مجوز خانه‌ مسافرها می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8605

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.