• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
مدیرعامل آبفای استان البرز تاکید کرد؛

ضرورت نصب مخزن برای تامین آب طبقات بالای ساختمان ها در البرز

  • کد خبر : 21325
  • 24 مرداد 1402 - 20:39
ضرورت نصب مخزن برای تامین آب طبقات بالای ساختمان ها در البرز
مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: برای جریان داشتن و توزیع آب با فشار متعادل در طبقات بالای ساختمان های مسکونی در کرج و دیگر شهرستان های استان البرز، نصب مخزن ذخیره متناسب با تعداد واحدهای مسکونی هر ساختمان ضروری است.

به گزارش دیده بان البرز، حمیدرضا نامداری، مدیرعامل آبفای استان البرز گفت: به دنبال افزایش دمای هوا در ماه های گرم سال و به تبع آن افزایش مصرف، طبقات بالای ساختمان های مسکونی با احتمال افت فشار آب مواجه می شوند؛ بنابراین ضروری است ساکنان هر ساختمان با نصب مخزن ذخیره به ازای هر خانوار ۲۵۰ لیتر و نصب پمپ بعد از این مخزن، فشار مناسب برای توزیع آب در طبقات فوقانی را ایجاد کنند.

وی افزود: آبفای البرز موظف به تامین آب با فشار متعارف است و افزایش فشار آب خارج از استاندارد تعریف شده، موجب خسارت و ترکیدگی لوله های ساختمان خواهد شد. برخی شهروندان در اقدامی غیرمجاز و غیرفنی بدون نصب مخزن، اقدام به نصب مستقیم پمپ روی شبکه آب می کنند که این امر موجب اختلال در شبکه توزیع آب می شود و آبرسانی به سایر شهروندان را با مشکل روبرو می کند.

مدیرعامل آبفای استان البرز عنوان کرد: علاوه بر این، بخاطر نداشتن حجم آب ذخیره شده در زمان قطعی آب شبکه، موجب سوختن مکرر پمپ بر اثر نوسانات شبکه و … می شود، بنابراین در صورت مشاهده و گزارش این موضوع، آبفای البرز اقدام قانونی را برای جمع آوری اینگونه پمپ ها به عمل خواهد آورد.

نامداری مطرح کرد: تعدادی از شهروندان هم پس از تخریب ساختمان قدیمی و افزایش تعداد واحدهای مسکونی جدید، همچنان از کنتور قدیمی با قطر یک دوم، استفاده می کنند که لازم است به آبفای هر منطقه مراجعه کنند و قطر متناسب را افزایش دهند تا با افت فشار آب به خصوص در طبقات بالای ساختمان مواجه نشوند.

مدیرعامل آبفای استان البرز از هم استانی ها خواست با دقت در مصارف خود به ویژه در هنگام استحمام (کوتاه کردن زمان استحمام)، استفاده درست از کولرهای آبی (استفاده از دور کند، تنظیم شناور آن ها، استفاده از سایبان و …) و پرهیز از غرقابی کردن درختان و … به گذر بدون تنش آبی از تابستان گرم کمک کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21325

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.