• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

طرح تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک شهرداری کرج تصویب شد

  • کد خبر : 8499
  • 26 تیر 1401 - 19:48
طرح تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک شهرداری کرج تصویب شد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح پیشنهادی کمیسیون برنامه و بودجه با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر کرج با موضوع تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری خبر داد.

به گزارش‌ پایگاه خبری دیده بان البرز، عمار ایزدیار رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج از تصویب طرح پیشنهادی این کمیسیون با حمایت اعضای شورا با موضوع تکمیل و ساماندهی بانک اطلاعات املاک متعلق به شهرداری کرج خبر داد و گفت: این موضوع یکی ازمهم ترین نیازهای مجموعه مدیریت شهری است که در ۱۵ بند در صحن علنی شورا تصویب شد.

وی ادامه داد: انجام این امر از سنوات گذشته در دستور کار شهرداری قرار داشته و در حال حاضر با همکاری اداره کل املاک و مستغلات و سازمان فناوری اطلاعات بانک اطلاعات بر اساس اطلاعات موجود در آن اداره کل و مناطق تابعه بخشی از اطلاعات املاک متعلقه در سامانه مربوطه پیاده سازی شده است.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: هرگونه برنامه ریزی جهت مدیریت و بهره برداری از املاک متعلق به شهرداری کرج در راستای نیل به اهداف مدیریت شهری و رفع نیازهای موجود، مستلزم تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک شهرداری کرج است.

ایزدیار اضافه کرد: حصول این امر مستلزم همکاری و هماهنگی همه حوزه های ذیربط در این زمینه بوده و تسریع در تعیین تکلیف آن علاوه بر جلوگیری از سوءمدیریت و بروز مفسده های احتمالی می تواند موجب بالارفتن شاخص شفافیت و تسهیل انجام امور در زمینه مدیریت املاک شهرداری کرج شود.

وی اذعان کرد: در راستای این طرح همه سازمان ها، معاونت ها و شرکت های زیر مجموعه شهرداری مکلف هستند تا دو هفته پس از ابلاغ طرح نسبت به ارائه لیست اولیه املاک و اماکن در اختیار یا واگذار شده به غیر (تحت هر عنوان اعم از دائم یا موقت) به اداره کل املاک و مستغلات شهرداری کرج جهت بررسی و اقدام لازم مبادرت کنند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد: سازمان ها، معاونت ها و شرکت های مذکور باید تا دو ماه نسبت به تکمیل نواقص و مستندات لیست املاک و مستغلات تحت مدیریت خود اقدام کنند و مستندات مربوطه را جهت ثبت و ضبط در اختیار اداره کل املاک و مستغلات قرار دهند.

ایزدیار تاکید کرد: در صورتی که املاک اعلام شده در لیست های ارسالی برای ثبت و ضبط در سامانه املاک نیاز به جانمایی داشته باشد، بدوا موضوع به حوزه شهرسازی مربوطه ارجاع و گزارش مامور بازدید منضم به عکس از محل و گزارش طرح تفصیلی به همراه نقشه جانمایی و در صورت عدم امکان جانمایی ملک، موارد بصورت کتبی به حوزه املاک اعلام تا عندالزوم به کارشناس ذیصلاح جهت جانمایی و تکمیل اطلاعات ارجاع داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل املاک و مستغلات با همکاری معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای مکان محور کردن هزینه کرد بودجه تملکات، نسبت به پیگیری ایجاد لایه های مربوط به خط پروژه های اولویت دار تملکی اقدام کند. انجام این امر گام مهمی در ایجاد فضای شفاف مدیریتی و قابل پایش برای هرگونه نظارت بر عملکرد مدیریت شهری خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=8499

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.