• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
9

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام پس از ١٩ سال مصوب شد

  • کد خبر : 3332
  • 04 بهمن 1399 - 9:55
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام پس از ١٩ سال مصوب شد
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه طرح جامع منطقه اقتصادی پیام پس از 19 سال مصوب شد و به بار نشست، گفت: مدت اجرای طرح جامع ۲۰ سال است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، نادر ثناگومطلق، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: طرح جامع منطقه اقتصادی پیام پس از ۱۹ سال، طی جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور و تنی چند از وزرا و روسای بانک مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، مصوب شد و به بار نشست.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تصویب طرح جامع این منطقه عنوان کرد: این منطقه در چهار فاز طراحی شده که مساحت فاز اول ۴۰ هکتار، فاز دوم ۵۶ هکتار، فاز سوم ۱۶ هکتار و فاز چهارم ۱۶۵هکتار است که اکنون در حال توسعه زیرساخت ها در فاز چهارم با اولویت صنایع آی.سی.تی و آی.تی هستیم.

ثناگو مطلق افزود: با توجه به توسعه روزافزون زیرساخت ها در این منطقه و با هدف مدیریت کالبدی و منسجم در آن، شرکت خدمات هوایی پیام به عنوان متولی منطقه، تصمیم به تهیه طرح جامع و برنامه عملیاتی در محدوده سه هزار و ۶۰۰ هکتاری منطقه و فرودگاه پیام کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام هدف اصلی این طرح را تامین نیاز حمل و نقل هوایی و سفرهای داخلی و بین المللی استان های البرز، قزوین و غرب تهران و همچنین پشتیبانی از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام در زمینه صادرات و واردات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مدت اجرای طرح جامع ۲۰ سال است، خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع و برنامه عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در چهار مرحله کلان اجرایی خواهد شد.

ثناگو مطلق گفت: انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، توسعه و تجهیز منطقه در غالب کاربری های صنایع تبدیلی، فرودگاه، انرژی خورشیدی و تعیین نقش منطقه به عنوان شهرک آی.سی.تی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی دانش بنیان از دیگر اهداف طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

وی افزود: ایجاد دهکده ها و پارک های لجستیکی متکی به فناوری های موج چهارم به عنوان زیرساخت اصلی توسعه تجارت، ارتقای سطح مهارت و فناوری در صنعت، پشتیبانی از توسعه صادرات محصولات صنایع پیشرفته و دانش بنیان، شکل گیری بنگاه های فناوری صادرات گرا و ارتقای فناوری و توسعه زیرساخت های شبکه های پستی و ترافیکی ارتباطات و اطلاعات در قالب برنامه ششم توسعه کشور نیز دیگر اهداف این طرح هستند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار کرد: به صورت خلاصه دستیابی به جایگاه بزرگ ترین مرکز صادرات و پردازش در کشور، ترانزیت کالاها با فناوری های پیشرفته، شکل گیری مرکز تجارت و بازرگانی مدرن و تبدیل پیام به یکی از قطب های آموزش عالی آی.تی بین المللی را می توان از مهمترین مزیت های تصویب طرح جامع منطقه به شمار آورد.

وی شهر فرودگاهی، شهرک فناوری های نوین و منطقه ویژه اقتصادی را مهم ترین مفاهیم کلان و تاثیر گذار در طرح جامع و برنامه عملیاتی این منطقه عنوان کرد و افزود: اکنون پروازهای آموزشی با بیش از ۴۶ هزار پرواز در سال و میانگین سالانه حدود ۴۰۰ تن جابه جایی بار در فرودگاه پیام صورت می گیرد.

ثناگو مطلق خاطرنشان کرد: این در حالی است که در افق طرح جامع پیش بینی تعداد مسافران و میزان بار بین المللی فرودگاه بین المللی پیام به ترتیب حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و ۴۰۰ هزار تن خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=3332

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.