• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
7
استاندار البرز:

عزم جدی برای رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره)/ باید کاری کنیم که این مجموعه مانند نگینی در استان البرز بدرخشد

  • کد خبر : 19459
  • 14 تیر 1402 - 12:00
عزم جدی برای رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره)/ باید کاری کنیم که این مجموعه مانند نگینی در استان البرز بدرخشد
استاندار البرز از عزم جدی برای رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: همه باید دست به دست هم بدیم و کاری کنیم که این مجموعه مانند نگینی در استان البرز بدرخشد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز امروز در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و قدردانی از زحمات کادر درمان و کارکنان این بیمارستان و همه کسانی که در راستای احیای این مجموعه تلاش کردند، گفت: برای ساخت یک بیمارستان باید فرآیندهای متعددی از جمله اخذ مجورهای لازم و تامین منابع طی شود که این زمان بیش از یک سال به طول می انجامد.

وی با اشاره به اینکه در استان البرز از نظر سرانه های درمانی کاستی ها و مشکلات بسیاری وجود دارد، عنوان کرد: شاید هنگاهی که از محرومیت صحبت می کنیم، ذهن همه به سمت استان سیستان و بلوچستان می رود اما البرز از جهت سرانه تخت های بیمارستانی دارای وضعیت بدتری است و تعداد تخت ها به نسبت جمعیت در این استان از سیستان و بلوچستان نیز پایین تر است؛ در واقع البرز به جهت سرانه تخت های بیمارستانی، آخرین استان کشور است.

استاندار البرز مطرح کرد: در حال حاضر بیمارستان های نیمه کاره ای در استان داریم که منابع لازم برای آن ها تامین شده اما هنوز مجوزهای لازم صادر نشده است. در چنین شرایطی که با مشکلات بسیار مواجه هستیم، عقل حکم می کند که همه دست به دست هم دهیم و ظرفیت های بیمارستان امام خمینی (ره) کرج را به صورت مجدد احیا کنیم زیرا این مجموعه مجوزهای لازم را داراست اما با مشکلاتی دست به گریبان است که با همدلی و همراهی و هم افزایی باید مرتفع شود.

عبداللهی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج از نظر تجهیزات، چیزی از بیمارستان های فوق تخصصی تهران کم ندارد، از نصب دستگاه MRI در این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود این دستگاه در بیمارستان ها به جهت تشخیص بیماری های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است که بسیاری از بیمارستان های استان البرز از این امکان برخوردار نیستند. دستگاه های دیگری نیز به منظور تشخیص بیماری های قلبی در این بیمارستان فعال است که بیمارستان های پیشرفته قلب از آن ها برخوردار هستند.

وی اذعان کرد: در هر جایگاهی که هستیم، با هر منافع دولتی و خصوصی که داریم، باید بپذیریم که احیای بیمارستان امام خمینی (ره) یک کار منطقی و عقلانی است و باید هرچه سریعتر موضوعات و مسائل مربوط به آن برطرف شود. طی هشت ماه اخیر، اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد، در صورتیکه کسی تصور نمیکرد برخی مشکلات رفع شوند زیرا همواره صحبت از بدهی های این بیمارستان، نارضایتی کارکنان، مطالبات کادر درمان آن و شکایات صورت گرفته بود که این مجموعه را از حساسیت برخوردار کرده بود.

استاندار البرز با بیان اینکه اکنون شاهد یک حرکت جهشی رو به رشد در حوزه ارائه خدمات درمانی به مردم استان البرز و به ویژه شهر کرج در این بیمارستان هستیم، اظهار کرد: برای حل مسائل و مشکلات موجود در این مجموعه، برگزاری جلسات و پیگیری های مداوم نیاز است و دستگاه قضائی استان البرز نیز آمادگی دارد به حوزه امور قضائی و حقوقی مربوطه ورود و به نوعی پادرمیانی کند. این بیمارستان متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده و البرز به صورت صددرصد به آن نیاز دارد.

عبداللهی با اشاره به اینکه این بیمارستان در گذشته خدمات خوبی را به مردم ارائه داده و همه از آن رضایت داشته و نسبت به این بیمارستان نظر مثبت دارند، ضمن ابراز امیدواری از اینکه این مجموعه در آینده نزدیک به ظرفیت کامل خود برسد، گفت: این آمادگی وجود دارد که با بهره گیری از تمام ظرفیت ها به رفع مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کمک کنیم. باید در این مسیر یک زمانبندی دقیق داشته باشیم و امور مربوطه را به صورت مداوم پیگیری کنیم تا هرچه سریعتر به نتیجه برسیم.

وی ضمن اعلام آمادگی برای انتقال مجموعه متعلق به نیروی انتظامی به مکان دیگر و افزودن این مکان به فضای بیمارستان امام خمینی (ره) به منظور تکمیل این مجموعه بیان کرد: همه ما باید به حل مشکلات موجود کمک کنیم، ولو اینکه از حقوق خود بگذریم و کوتاه بیایم، البته به شرط اینکه موارد قانونی در این مسیر رعایت شود تا هیچ مدیری زیر سوال نرود. بنده آمادگی پذیرش این مسئولیت را دارم تا این مجموعه به وضعیت عالی و ایده آل برسد و بتواند بدون دغدغه به مردم خدمت رسانی کند. باید کاری کنیم که این بیمارستان مانند نگینی در البرز بدرخشد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.