• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
1
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

علم و دانش البرز به سایر استان ها صادر می شود

  • کد خبر : 33670
  • 02 آبان 1403 - 20:02
علم و دانش البرز به سایر استان ها صادر می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: ما در البرز علم و دانش را به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم و بسیاری از اتفاقات خوب حوزه کشاورزی در این استان رقم می‌خورد. اکنون در حوزه بذر، قلمه، نشا و نهال استان البرز که در محیط های وسیع منشا تحول در بخش کشاورزی می شوند، برتر کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عصر امروز در آئین اختتامیه رویداد تبادل فناوری با محوریت چالش‌های موجود در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی که در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ما در فضای کشور محدودیت داریم اما ممنوعیت نداریم گفت: با وجود همه این شرایط، اراده‌ها هستند که موجب رقم خوردن اتفاقات خوشایند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری چنین رویدادهایی به رفع چالش‌ها کمک و زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم می‌کنند، بیان کرد: استان البرز پنج برابر ظرفیت و توان زیستی خود جمعیت دارد، حتی در بسیاری از مناطق، ۱۹ برابر ظرفیت زیستی نیز جمعیت در خود جای داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: البرز هفتمین استان تولیدکننده شیر کشور با تولید ۳۶.۶ لیتر به ازای هر دام شیری و دومین استان تولیدکننده قارچ خوراکی با تولید سالانه حدود ۲۳ هزار تن بوده و در زمینه تولید بیشتر محصولات باغی به ویژه هسته دارها رکورددار است که این افتخار با دانش بنیان شدن فعالیت‌ها میسر شده است.

بازدار با اشاره به فعالیت بیش از ۴۴ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: ما در البرز علم و دانش را به سایر استان‌ها صادر می‌کنیم و بسیاری از اتفاقات خوب حوزه کشاورزی در این استان رقم می‌خورد. اکنون در حوزه بذر، قلمه، نشا و نهال استان البرز که در محیط های وسیع منشا تحول در بخش کشاورزی می شوند، برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه البرز در صنایع تبدیلی و تکمیلی که در زنجیره ارزش، ایجاد ارزش افزوده می‌کند، نیز استان برتر کشور است، توضیح داد: در البرز بیش از ۱۸۰ واحد صنعتی و صنایع تبدیلی و تکمیلی وجود دارد و ظرفیت جذب مواد خام این صنایع بیش از دو میلیون و ۴۰۰ میلیون تن است و ما محصولات خام را از استان‌های همجوار در اینجا فرآوری و ارزش افزوده ایجاد می‌کنیم.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=33670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.