• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز:

علیرغم همه تصویرسازی های دشمن، جریان حق استوار خواهد ماند

  • کد خبر : 11861
  • 03 آذر 1401 - 14:18
علیرغم همه تصویرسازی های دشمن، جریان حق استوار خواهد ماند
رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: در چنین شرایطی که دشمن ما را وارد یک جنگ ترکیبی و شناختی کرده است، باید اعتقاد داشته باشیم که علیرغم همه تصویرسازی های دشمن، جریان حق استوار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ پاسدار سید محمدرضا موسوی زاده، رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز امروز در آئین تجلیل از اصحاب رسانه عضو این سازمان که در فرهنگسرای کوثر کرج برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج گفت: این سازمان طی یک سال گذشته، در چند موضوع اقداماتی را انجام داده اما اساس فعالیت ما بیشتر تقویت جریان انقلابی و تولید محتوای مناسب در این زمینه بوده و هست.

وی مطرح کرد: در این سازمان یک استراتژی وجود دارد که تولید محتوا باید به سمت خبر مومنانه برود؛ خبری که مفهومی انقلابی برگرفته از سیره نبوی و ائمه معصومین و تجلی یافته در امامین انقلاب دارد. ما باید در تولید اخبار مؤمنانه به این نکته توجه داشته باشیم که مردم ولی نعمتان این انقلاب و مسئولین، خادمان آن ها هستند؛ باید تولید این گونه اخبار را تقویت کنیم و اجازه ندهیم جای این دو مورد عوض شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز بیان کرد: وظیفه اصلی رسانه هایی که تولید خبر مؤمنانه و اخلاق و نقش آفرینی را مد نظر دارند، انتقال ضعف های موجود به مسئولین و کارکردهای مثبت به مردم است. امروز در سازمان بسیج رسانه، به دنبال نقش آفرینی در همه فرآیندهای مطروحه در استان اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و … هستیم زیرا اگر فقط به دنبال اثرگذاری باشیم، به ما به عنوان یک ابزار نگاه می شود.

موسوی زاده بسیج را شجره طیبه دانست و افزود: زمانی که این دو مقوله با یکدیگر ادغام شدند و تولید مفهوم کردند، هیچ چیز نمی تواند در حرکت انقلابی شخصی که در این مجموعه حضور دارد، اختلال و وقفه ای ایجاد کند. این مجموعه در جامعه جریان تقوا که ریشه در گفتار ائمه اطهار (ع) دارد را دنبال می کند؛ حضرت امیرالمومنین (ع)، امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) فداییان جریان شناخت حق و باطل هستند.

وی با اشاره به اینکه در شناخت، رضایت مردم بر رضایت خداوند غلبه ندارد، عنوان کرد: در رسانه نیز باید به همین شیوه رفتار کنیم، همان گونه که مقام معظم رهبری، حتی اگر همه دنیا مقابلش بایستند، گامی جز در راستای رضایت خدا بر نمی دارد. همان طور که خون امام حسین (ع) جریان عاشورا را زنده نگه داشته است، شجره طیبه بسیج و جریان انقلابی نیز با خون خود از گفتمان انقلاب اسلامی دفاع می کنند.

ضرورت تقویت گفتمان انقلابی از طریق مفهوم سازی در رسانه

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز ادامه داد: بی شک، بسیجی که از ریخته شدن خونش باکی ندارد و در عرصه های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای وارد می شود، بدخواهانی دارد اما بسیجیان از بعد جسمی و فکری در مقابل آن ها می ایستند. هیچ چیز نمی تواند مانع حرکت این جریان شود زیرا این سیره در بطن جامعه شکل گرفته و در عرصه رسانه نیز تاثیرگذار است.

موسوی زاده با بیان اینکه رسانه ای که خبر مؤمنانه تولید می کند، اسیر نیست بلکه آزادیخواه و ولایتمدار است و پشت ولایت حرکت می کند، از تشکیل خط رسانه ای و گفتمان انقلاب اسلامی در سازمان بسیج رسانه البرز خبر داد و گفت: اگر می خواهیم در این گفتمان که وسعت و مشترکات آن بسیار است، بر جبهه معاند که به بمباران اطلاعاتی ما می پردازد، پیروز شویم، باید گفتمان انقلابی خود را از طریق مفهوم سازی تقویت کنیم.

وی تقویت رسانه های محلی توانمند در استان البرز را یکی از اقدامات مدنظر سازمان بسیج رسانه البرز دانست و با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که دشمن ما را وارد یک جنگ ترکیبی و شناختی کرده است، باید سرآمد بوده و اعتقاد داشته باشیم که علیرغم همه تصویرسازی های دشمن، جریان حق استوار خواهد ماند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز تأکید کرد: امروز مسئولین استان باید بدانند که رسانه ها نقش آفرین هستند و نباید آن ها را به عنوان یک ابزار ببینند و باید در مقابلشان پاسخگو باشند؛ همان رسانه هایی که کارکردهایی که موجب امیدآفرینی و محرومیت زدایی در همه بخش ها می شود، را منتقل می کنند. تقاضای بنده از مسئولین صاحب امر این است که دغدغه های خبرنگاران را در اولویت خود قرار دهند.

موسوی زاده با اشاره به اینکه خبرنگاران استان البرز در کار خود متعهد هستند، اذعان کرد: قطع کردن پیوند خبرنگاران نسل جدید با نسل قدیم، یک توطئه است که این شرایط را به هم می زند؛ اگر خبرنگاران جوان با پیشکسوتان این عرصه ارتباط برقرار نکنند، چطور می توانند از تجربیات آن ها استفاده کنند؟ زمانی که این انتقال تجربه انجام نشود، ممکن است تعهد و اخلاق آن ها تحت تاثیر قرار گیرد.

مسئولین از رسانه های انقلابی حمایت کنند

وی با بیان اینکه اینکه خبرنگاران جوان در فضای مجازی متولد شده اند، به سوءاستفاده از برخی موضوعات در وقایع اخیر اشاره و تاکید کرد: در این شرایط باید تکلیف آن دسته از اصحاب رسانه که در مقابل حق ایستادگی و حقیقت را به جریان معاند تفسیر می کنند، روشن شود؛ البته منظور، برخورد با این افراد نیست، بله آن ها باید با خدا خلوت کنند و خود را با مفاهیم و اخبار انقلابی تطبیق دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز با اشاره به ناآگاهی برخی افراد و نفش اصحاب رسانه در روشنگری خاطرنشان کرد: ما با هدف تولید محتوا و مفهوم سازی در حساس ترین برهه انقلاب در جریان رسانه ای این استان حضور داریم؛ بی شک نقش ما در تاریخ ماندگار خواهد شد، همان گونه که نقش بسیاری از افراد و اثر آن ها در تاریخ ماند و تجربه شد.

موسوی زاده با بیان اینکه بیشتر خبرنگاران البرزی انقلابی بوده و در دفاع از نظام و ولایتمداری مستحکم هستند، اظهار کرد: با بهره گیری از این ظرفیت ها می توان انسجام اجتماعی و فرهنگی را در استان ایجاد کرد. از مسئولین و متولیان این حوزه تقاضا دارم ضمن توجه به رسانه های انقلابی، برای حمایت از آن ها پای کار بیایند تا خبرنگاران بتوانند در تولید محتوای انقلابی اثرگذار و نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11861

ثبت دیدگاه

  1. .
    سیداحمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور گفت: اغتشاشگران گول خورده‌اند ما حزب‌اللهی‌ها باید مراقب باشیم که بازی نخوریم.

    آقای عبودتیان،
    فقط در صورتی بازی نخواهید خورد که به مخالفان جمهوری اسلامی اجازه‌ی تأسیس حزب بدهید تا فعالیت معترضین را بطور قانونی، علنی و مسالمت آمیز ساماندهی کنند.
    تشنه‌ی بر لب جو بین که چه در خواب شدست، بر سر گنج گدا بین که چه پرتاب شدست.
    ای بسا خشک لبا کز گره سحر کسی، در ارس بی‌خبر از آب چو دولاب شدست.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
    با تشکر از توجه شما.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.