• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
دادستان نظرآباد:

عوامل فروش اشیای عتیقه تقلبی در نظرآباد دستگیر شدند

  • کد خبر : 18053
  • 09 خرداد 1402 - 14:04
عوامل فروش اشیای عتیقه تقلبی در نظرآباد دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد از بازداشت 6 نفر در رابطه با فروش اشیای عتیقه تقلبی در این شهرستان خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی و کارشناسی در مورد مبالغ و دفینه تقلبی در دست انجام است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سامان قاضی‌زاده، دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد از پیگیری قضایی در مورد یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری و خرید و فروش غیرقانونی اشیای عتیقه خبر داد و گفت: بر اساس محتویات این پرونده، فردی شکایتی را در شعبه چهارم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد علیه فرد دیگری طرح کرد.

وی افزود: فرد مذکور مدعی شد از طریق واسطه با شخصی آشنایی دارد که به عنوان تاجر در روسیه مشغول بوده و در کاوش و حفاری انجام شده در منطقه هشترود آذربایجان شرقی دفینه‌ای را پیدا کرده است. بر این اساس فرد واسطه مدعی می‌شود که این دفینه توسط شخص دیگری خریداری شده و برای اینکه محل کشف این دفینه شناسایی نشود، روی آن یک دامداری تاسیس کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد با اشاره به اینکه فروشندگان دفینه تقلبی پس از جلب اعتماد خریدار، مبلغ ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از وی اخذ می کنند، ادامه داد: خریدار مدعی است پس از واریز اولین قسط، مابقی مبلغ را در قالب ۲۰۰ هزار دلار به صورت نقدی، ۶ میلیارد تومان به صورت واریز به حساب، ۶ سکه بهار آزادی و یک دستگاه خودروی ۲۰۷ تحویل داده است.

قاضی زاده با بیان اینکه خریدار پس از پرداخت وجوه و دریافت دفینه متوجه تقلبی بودن آن می‌شود، تعداد متهمان این پرونده را ۶ نفر عنوان کرد و گفت: تحقیقات تکمیلی و کارشناسی در مورد مبالغ و دفینه تقلبی با عناوین اتهامی «کلاهبرداری» و «خرید و فروش اشیای عتیقه مکشوفه بر خلاف قانون»، «سرقت آثار فرهنگی و تاریخی»، «معاونت در فروش اثر تاریخی تقلبی» در دست رسیدگی است و به محض تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18053

ثبت دیدگاه

  1. I got this site from my pal who told me regarding this website and now this time I am visiting this website and reading very informative posts here. bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.