• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2
رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت؛

فرونشست بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه استان های البرز و قزوین

  • کد خبر : 11688
  • 28 آبان 1401 - 13:55
فرونشست بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه استان های البرز و قزوین
رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: بر اساس آخرین محاسبات انجام شده در استان های البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه این استان ها دچار فرونشست بالای ۲۹ سانتی متر در سال شده است که باید در ساخت و سازها و اجرای سایر پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد گفت: بر اساس آخرین محاسبات انجام شده در استان های البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه این استان ها دچار فرونشست بالای ۲۹ سانتی متر در سال شده است که این موضوع باید در ساخت و سازهای مسکن و اجرای سایر پروژه ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲۴۰ پهنه کشور دچار فرونشست شده است، در خصوص کانون های شناسایی شده ریزگردها افزود: استان البرز به شدت تحت تاثیر این وضعیت طبیعی است و یکی از کانون های اصلی ریزگرد به شمار می رود که شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز باید نسبت به این موضوع حساسیت به خرج دهد و هرگونه تصمیم گیری در زمینه توسعه، با توجه به این موارد باشد.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور، سهم البرز از کل شبکه های ترازیابی ایران را کمتر از یک درصد عنوان کرد و گفت: در کشور حدود ۳۷ ایستگاه ترازیابی وجود دارد که از این تعداد، ۵۲۰ دستگاه در استان البرز هستند. بر اساس بررسی وضعیت نقشه ها و اطلاعات مکانی این استان، ۱۶ شهر دارای نقشه هستند و برای تهیه نقشه دو شهر باقی مانده کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز داریم.

جاویدانه تاکید کرد: تلاش ها برای موثر بودن و حل مشکلات در دولت سیزدهم ادامه دارد و چشم انداز راهبردها نیز ترسیم شده است، بنابراین سعی ما بر این است که بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اقدامات موثری انجام شود و در این راستا برش استانی نقشه سازما ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11688

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.