• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
1

فعالیت ۴۸ اکیپ بازرسی دامپزشکی البرز در عید قربان

  • کد خبر : 29016
  • 27 خرداد 1403 - 17:40
فعالیت ۴۸ اکیپ بازرسی دامپزشکی البرز در عید قربان
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز از فعالیت 100 همکار در قالب 33 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار در سراسر استان به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، دکتر علیرضا رفیعی پور، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز ظهر یکشنبه در مانور اکیپ های بازرسی دامپزشکی البرز ویژه عید قربان که در این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک این عید مبارک گفت: تمام اجزا و ارکان حاکمیت دست به دست یکدیگر داده اند تا به کمک دامپزشکی به عنوان متولی سلامت مردم، اقداماتی را انجام دهند تا در عید قربان مخاطره ای در حوزه بیماری های مشترک بین انسان و دام مردم را تهدید نکند.

وی از فعالیت ۱۰۰ همکار در قالب ۳۳ اکیپ ثابت و ۱۵ اکیپ سیار در سراسر استان البرز به این مناسبت خبر داد و مطرح کرد: این اکیپ های بازرسی با نظارت بر ذبح دام در سراسر استان از جان و مال مردم محافظت می کنند که امیدواریم شرایطی رقم بخورد که امسال را به عنوان یک سال الگو پشت سر بگذاریم. در سال گذشته به مناسبت عید قربان، بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ راس دام تحت نظارت بازرسان اداره کل دامپزشکی البرز در این استان قربانی شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان البرز با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک فوق العاده خطرناک بین انسان و دام است که در مواقعی حتی می تواند منجر به از بین رفتن انسان شود، خاطرنشان کرد: در این روزها اگر ذبح دام با شرایط بهداشتی و تحت نظارت بازرسان و کارشناسان مربوطه صورت نگیرد، ممکن است مخاطراتی را برای مردم ایجاد کند، بنابراین تهیه گوشت سالم و باکیفیت و بهداشتی و عرضه آنها بین مصرف کنندگان و نیازمندان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=29016

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.