• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

لزوم توجه شهرداری به تامین سرانه فضای سبز در کرج

  • کد خبر : 7355
  • 04 بهمن 1400 - 13:00
لزوم توجه شهرداری به تامین سرانه فضای سبز در کرج
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج گفت: چرا شهرداری هیچ برنامه‌ای برای تملک اراضی جهت تامین سرانه فضای سبز ندارد؟

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص تعیین تکلیف پلاک‌هایی با کاربری سبز واقع در پشت پارک تاجیکستان كه مربوط به ۱۹ قطعه در اين محدوده است بیان کرد: در جلسه علنی سی و پنجم شورای شهر، این لایحه مطرح شد

وی افزود: اين قطعات از ضلع شمال به معبر ۱۴ متری پیشنهادی، از ضلع غرب به قطعه زمین متعلق به بنیاد مستضعفان و از ضلع شرق به شهرک بهاران محدود می‌شود؛ املاک مذکور مطابق بازنگری طرح تفصیلی در کاربری سبز و باز، واقع شده‌اند و همگی آن‌ها نیز كاربري باغ دارند، شهرداری چندین پلاک در ضلع جنوب پارک را تملک كرده و قصد توسعه پارک را دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: اما اکنون در پنج قطعه، بنا احداث شده و تملک اراضی مذکور به دلیل ریزدانه بودن مقرون به صرفه نیست و قابلیت افزایش به پارک تاجیکستان را هم ندارد، موضوع صدور پروانه به صورت ماده واحده با تراکم مجاور از سوی شهرداری طی لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر کرج ارائه شد.

مهاجری با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون معماری و شهرسازی بررسی و با اکثریت آرا رد و البته در رای‌گیری در جلسه علنی شورای شهر هم به اتفاق آرا با مخالفت روبرو شد گفت: این اراضی در طرح تفصیلی فعلی، فضای سبز است اما در این محدوده حتی یک خیابان نیز وجود دارد که در طرح تفصیلی نبوده! احداث بنا داخل همان قطعات نیز تخلف است.

وی با بیان اینکه لایحه مذکور با این محوریت که بتوان از درآمد ایجاد شده توسط ماده واحده این اراضی در مناطق کم‌برخوردار، فضای سبز احداث کرد گفت: اگر این محدوده در طرح تفصیلی فضای سبز است، چرا باید خلاف طرح تفصیلی عمل و از درآمد به دست آمده در محلات دیگر استفاده کنیم؟ اگر هم احیانا مشاور اشتباه کرده باید بررسی شود که چرا چنین اتفاقی افتاده است.

به گفته رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج، این لایحه هیچ توجیهی ندارد و درآمدزایی از این طریق به هیچ عنوان صحیح نیست و نباید چنین رویه‌ای در کرج باب شود؛ چرا شهرداری هیچ برنامه‌ای برای تملک اراضی جهت تامین سرانه فضای سبز ندارد که چنین لوایحی را در شورا مطرح کند؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7355

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.