• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی عنوان کرد؛

مالزی، مقصد جدید صادرات واکسن های موسسه رازی

  • کد خبر : 21143
  • 19 مرداد 1402 - 9:32
مالزی، مقصد جدید صادرات واکسن های موسسه رازی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: موسسه رازی به پشتوانه 100 سال تجربه و قدمت آمادگی دارد در زمینه صادرات واکسن و انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور مالزی همکاری کند.

به گزارش دیده بان البرز، جلسه ویدئو کنفرانس هیئت رئیسه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با علی اصغر محمدی، سفیر ایران در کشور مالزی در خصوص همکاری در زمینه تبادل دانش فنی و صادرات واکسن های موسسه به این کشور، در سالن زنده یاد دکتر مرتضی کاوه برگزار شد.

دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در این نشست، با اشاره به تولید بیش از ۸۰ محصول و فرآورده بیولوژیک در این موسسه گفت: موسسه رازی به پشتوانه ۱۰۰ سال تجربه و قدمت آمادگی دارد در زمینه صادرات واکسن و انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور مالزی همکاری کند که تحقق این مهم نیازمند همراهی وزارت امور خارجه جهت تسریع در اخذ مجوزهای لازم برای صادرات واکسن و فرآورده های بیولوژیک است.

علی اصغر محمدی، سفیر ایران در کشور مالزی نیز با اشاره به برنامه مالزی برای توسعه واکسن در این کشور، بهبود روابط سیاسی ایران و مالزی و پیشینه طولانی موسسه رازی در صنعت واکسن سازی را فرصتی مناسب برای توسعه همکاری های متقابل عنوان کرد.

وی بر همراهی سفارت ایران در مالزی و وزارت امور خارجه کشورمان برای حل موانع اداری در خصوص اسناد بالادستی و کسب مجوزهای مورد نظر صادرات واکسن های موسسه رازی به این کشور تاکید و بیان کرد: منطقه شرق آسیا به عنوان یکی از پیچیده ترین و پر رقابت ترین بازارهای جهانی در تمام زمینه ها شناخته می شود و رقبای بسیاری برای ورود به این بازار مهم تلاش می کنند.

گفتنی است این نشست در پی سفر مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) به کشور مالزی و امضای تفاهم نامه مشترک با سازمان تحقیقات کشاورزی این کشور، برگزار شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=21143

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.