• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 17 September - 2024
5
امام جمعه کرج؛

مبارزه با اشکال مختلف فساد باید رویکرد اصلی مسئولین باشد

  • کد خبر : 25499
  • 29 دی 1402 - 16:06
مبارزه با اشکال مختلف فساد باید رویکرد اصلی مسئولین باشد
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: زندگانی حضرت علی (ع) این درس را به ما می دهد که مبارزه با اشکال مختلف فساد باید رویکرد اصلی مسئولین باشد.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و وامام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه کرج ضمن تبریک اعیاد ماه پرخیر و برکت رجب و سالروز ولادت حضرت علی (ع) گفت: پیامبر اکرم (ص) در مورد این امام همام و بزرگ مرد عالم خلقت بیاناتی دارند و به فضائل وی اشاره کردند.

وی بر نگاه اجمالی و بررسی کوتاه زندگی امام علی (ع) تاکید و بیان کرد: مواردی همچون زندگی مردم و رسیدگی به وضعیت آنها به خصوص در مورد مستضعفان، در زندگانی وی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در مورد آن مطالبی فرموده است. حتی در زمان شهادت خود نیز بر رسیدگی به افراد محروم جامعه تاکید داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تفاوت حکومت علوی و دیگر حاکمیت ها در رفتار آنها با مردم است؛ امام علی (ع) با تاکید بر محبت به مردم و مدارا با آنان به استاندار و کارگزارانش دستور می داد که موارد مزکور را در راس امور خود قرار دهند، آن حضرت با افراد راضی و ناراضی یکسان برخورد می کرد و اجازه نمی داد حقی حتی از افراد ناراضی نیز ضایع شود.

امام جمعه کرج تصریح کرد: آقای مسئول و کسانی که اموال عمومی را در اختیار دارید این حرفها برای شماست؛ مبادا از آنچه متعلق به همه مردم است استفاده شخصی کنید و برای خود سهمی بیش از دیگران قائل شوید زیرا امام علی (ع) بیشتر از همه مسائل به فهم مردم اهمیت می داد. این موضوع به ما این درس را می دهد که مبارزه با اشکال مختلف فساد باید رویکرد اصلی مسئولین باشد.

مسجد بهترین مکان برای رشد انسان است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتکاف، بخشی از تربیت معنوی و تعالی روح را بر عهده دارد و به ما تمرین کردن و همراهی با مردم جامعه را یاد می دهد؛ مسجد بهترین مکان برای رشد انسان است به همین دلیل معتکفین در ایام اعتکاف، سه روز از همه مشغولیت های دنیایی فاصله می گیرد در این مکان به مناجات با خدا می پردازند.

آیت الله حسینی همدانی اعتکاف را سرکشی به درون و نوعی خانه تکانی برشمرد و افزود: انسان در این ایام از بعد مادی می کاهد و به بهد معنوی خود می افزاید. عبادت خدا و مناجات با او در چنین شرایطی برای انسان مومن آرامبخش و مفید است. این ایام آثار تبیینی، اخلاقی و اجتماعی زیادی دارد که باید انها را قدر دانست. اگر کسی توان انجام آن را دارد دریغ نکند و اگر هم توان ندارد به مراکز برگزار کننده کمک کند.

وی با اشاره به ۲۹ دی که روز غزه نام دارد عنوان کرد: ۱۰۵ روز از مقاومت بی نظیر مردم غزه با وجود تعداد بالای شهدا و زخمی ها می گذرد اما جبهه مقاومت و مردم غزه هر روز عزیزتر و دشمنان آنها ذلیل تر می شوند به گفته رهبر معظم انقلاب غزه قهرمانانه می جنگد و دنیا را تحت تاثیر مبارزات خود قرار داده است و هر روز که می گذرد، رژیم صهیونیستی شکست خورده تر می شود.

امام جمعه کرج ادامه داد: دشمنان آنها می خواستند حماس را نابود کنند اما خودشان در چاهی که حفر کرده بودند مدفون شدند. جبهه مقاومت هر روز راه را برای نفس کشیدن رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی تنگ تر می کند اما حامیان آنها فقط رجزخوانی می کنند. ملت فلسطین بدانند صبح پیروزی آنها و نابودی کامل این رژیم غاصب نزدیک است.

هیچ نقطه امنی برای دشمنان در منطقه وجود ندارد

وی اعلام کرد: فرزندان غیور، مومن و مجاهد در نیروی هوایی سپاه در این میان به نمایندگی از مردم ایران با شلیک ۲۴ فروند موشک بالستیک و با انهدام کامل مقر تروریست ها برای دشمنان اسلام و انقلاب اعم از موصاد و داعش جهنمی درست کردند که تصور آن را نیز نمی کردند. حتما اخبار مربوط به این اقدام غیرتمندانه و دستاوردهای آن را شنیده اید و از آن اطلاع دارید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: ایران قطعا تمایلی به افزایش تنش در منطقه ندارد اما لازم است با قدرت از منافع مشروع خود دفاع کند. حرکت فرزندان این مملکت، پیام های روشنی به مستکبران عالم داشت و برای مستضعفان دلگرمی بود. دشمن باید بداند انتقام از آمران و عاملان جنایت ددمنشانه علیه ملت ایران آغاز شده و هیچ نقطه امنی برای آنان در منطقه وجود ندارد و این جریانات تا نابودی آخرین نفرات آنها ادامه خواهد داشت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه امنیت و منافع کشور خط قرمز ماست تسریح کرد: اقدام اخیر سپاه نشانه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود. ایران و پاکستان دوست هستند و نمی خواهند دشمن در این میان میدان داری کند و تروریست ها در منطقه حضور یابند. بنابراین پاکستان به نیروهای مسلح ما حمله نکرده بلکه به تروریست های مستقر در این خاک حمله کرده است.

وی افزود: علیرغم شیطنت هایی که صورت می گیرد اوضاع مرزی دو کشوزر تحت کنترل است و مسئولان هر دو کشور خواستار پاکسازی منطقه از وجود تروریست ها هستند. آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد تنش در ایران و همچنین اختلاف و درگیری هستند تا این سوی مرزها را ناامن جلوه دهند اما مسئولان دو کشور مشغول کار دیپلماسی خود هستند پس نباید به حرف ها و فضاهای ساخته شده توجه شود.

اسرائیل بداند که در برد موشکی ما قرار دارد

امام جمعه کرج با بیان اینکه در اقدام اخیر سپاه دو منطقه به صورت همزمان مورد عملیات قرار گرفت که این امر نشان داد داعش و صهیونیست برای ما یکسان هستند و ما توانایی مدیریت نبرد را داریم، نیروهای ما با این اقدام اعلام کردند که اولا برای حفاظت از منافع کشور با کسی تعارف ندارند و دوما اسرائیل بداند که در برد موشکی ما قرار دارد و اگر اراده کنیم و انتقام بگیریم چیزی جز ویرانه ای از اسرائیل برجا نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز این اقدام را قلق گیری و گوشمالی برای اسرائیل و حامیانش برشمرد و با اشاره به انتخابات پیش رو اذعان کرد: اهداف اسلامی وقتی محقق می شود که مردم پای کار باشند، بنابراین حضور آنها در انتخابات آثار فراوانی دارد که از جمله آنها می توان به تکریم شهدا، پایبندی به اصول اسلامی و انقلابی، حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت نظام اشاره کرد.

وی در پایان گفت: انتخابات یعنی گام برداشتن در مسیر استقلال و آزادی، حفظ آرمان ها، دستاوردها و ارزش های نظام و مخالفت با دیکتاتوری، آزادی بیان، ناامید کردن دشمنان و امیدوار کردن دوستان، ایجاد نشاط اجتماعی، نزدیک شدن به ایران قوی، تقویت قانونمداری و تضعیف دشمن و نقش خود را در مدیریت کلان نادیده نگرفتن، امید است در اسفند ماه انتخاباتی پر شور برگزار شود.

خبرنگار: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25499

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.