• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
10
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز:

محرم، فرصت مغتنی برای انسجام و کاهش گسست اجتماعی است

  • کد خبر : 19889
  • 25 تیر 1402 - 10:25
محرم، فرصت مغتنی برای انسجام و کاهش گسست اجتماعی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: جمعی از مردم که از مومنین هستند، با جمعی که به ظاهر بر اثر هجمه های تبلیغاتی، تفکر و پوشش آن ها تا حدی تغییر کرده، زاویه شدید پیدا کرده اند که محرم سیدالشهدا (ع) فرصت مغتنمی برای کاهش این فاصله و گسست است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز صبح امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن جلسات تالار نژادفلاح کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه مبلغان و مبلغات بار اصلی تبلیغ را در استان به دوش می کشند و در جای جای فرهنگ ناب نبوی و علوی ناصح هستند، گفت: آن ها در آستانه محرم برای تجدید عجد دوباره دور هم جمع شده اند.

وی اظهار کرد: طلایه داران تبلیغ، جمعی از خادمین دستگاه سیدالشهدا (ع) هستند که پرچمداری خدمت را بر عهده دارند. در ایام ویژه ای قرار داریم که به واسطه وقایع چند ماه اخیر کشور، گسست اجتماعی عجیبی در جامعه ایجاد شده، این دوره آبستن وقوع اتفاقات مختلف است و هر لحظه امکان دارد کشور با هجمه دیگری مواجه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اذعان کرد: در برخی مجالس به خوبی ملموس است که جمعی از مردم که از مومنین هستند، با جمعی که به ظاهر بر اثر هجمه های تبلیغاتی، تفکر و پوشش آن ها تا حدی تغییر کرده، زاویه شدید پیدا کرده اند و به نوعی از یکدیگر فاصله گرفته اند که محرم سیدالشهدا (ع) فرصت مغتنمی برای کاهش این فاصله و گسست است.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به اینکه عید غدیر خم توانست تا حدی این فاصله را کمتر کند، مطرح کرد: بسیاری از آن هایی که در ظاهر با یکدیگر فاصله دارند، دارای مشترکات زیادی با ما هستند که یکی از این اشتراکات جدی، سیدالشهدا (ع) است؛ محبت همان افرادی که رهبر معظم انقلاب از آن ها به عنوان شل حجاب یاد می کند، به سیدالشهدا (ع) قابل احترام است.

وی عنوان کرد: احتمالا این افراد در ایام محرم در مجالس و مساجد حضور پیدا می کنند اما باید توجه داشته باشیم که با آن ها چگونه رفتار کنیم و مجموعه روحانیت و خادمین دستگاه سیدالشهدا (ع) چه سیاست کلانی را در مقابل آن ها انتخاب کنند. ممکن است برخی افراد درصدد تبدیل این فرصت به تهدید باشند اما شما علما که تریبون دار و در منطقه جغرافیایی خود موثر هستید، در این جریان سازی ایفای نقش کنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز بیان کرد: پیشنهاد ما این است که امسال جریان تبلیغ گروه هایی را تحت عنوان داعیان الهی مجالس امام حسین (ع) تشکیل دهد تا خانه به خانه از مردم برای حضور در مجالس سیدالشهدا (ع) دعوت کنند که جمعی از هیئات مذهبی این اقدام را آغاز کرده اند. همچنین به منظور جلوگیری از ایجاد تنش، خادمان حجاب در ورودی مجالس، با اهدای حتی یک گیره روسری، دختران را تکریم کنند.

محرم، فرصتی برای تبیین خدمات این نظام است

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با تاکید بر اینکه نحوه برخورد خادمان دستگاه سیدالشهدا (ع) با عزاداران به گونه ای نباشد که همین نقطه ارتباطی نیز از دست برود، اظهار کرد: جریان امید که بعضا با تبلیغات سوء دشمنان در جای جای کشور از بین رفته، شعار محوری ما در ایام محرم است که با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت باید مورد تاکید ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرصت محرم را از دست بدهیم شاید در آینده نزدیک تربیون در اختیار تبلیغ سنتی قرار نگیرد. ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین زحمات و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است زیرا امید و ایمان مردم نیاز به افزایش و ارتقا دارد. مبلغین و مبلغات در مجالس، خدمات این نظام، جریان مقاومتی که همه دنیا را گرفته و افول تمدن پوشالی غرب را به عنوان مباحث محوری خود انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق، محرم را فرصتی برای انسجام بخشی دوباره به جریان فرهنگ استان و دمیدن مجدد روح در کالبد ایمانی جامعه دانست و اذعان کرد: مجموعه تشکیلات های مختلف معمولا علاوه بر امور روزمره در طول سال، یک کار قله ای نیز برای خود در نظر می گیرند که انسجام، امید و انگیزه آن ها را افزایش می دهد که خداوند به برکت سیدالشهدا (ع) و قرار دادن محبت ایشان در قلب و جان مومنین، این فرصت را به ما عنایت کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به فعالیت چهار هزار هیئت مذهبی و مردمی در سطح این استان عنوان کرد: در طول دو تا سه سال اخیر، جریانات مختلفی به همت خادمان تبلیغ در سطح کشور ایجاد شده که از جمله آن ها می توان به برپایی محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان و برگزاری میهمانی های چند کیلومتری غدیر یا جشن های محلات و نقش آن ها در انسجام فرهنگی اشاره کرد.

وی «در زیر خیمه اش همگی یک خانواده ایم» را شعار ملی محوری امسال عنوان و اظهار کرد: هیئات و مجموعه های مذهبی و مساجد با اولویت خانواده، اقدام به انسجام بخشی دوباره به فرهنگ و جذب مردم از طریق دستگاه سیدالشهدا (ع) کنند. امید آن می رود خداوند این محرم را فرصتی برای همدلی جامعه قرار دهد و بهترین عنایات خود را نصیب همگان کند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/  

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19889

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.