• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
0
امام جمعه ماهدشت:

مدارس تخریبی ماهدشت باید نوسازی شوند

  • کد خبر : 31866
  • 30 شهریور 1403 - 15:43
مدارس تخریبی ماهدشت باید نوسازی شوند
امام جمعه ماهدشت گفت: چند مدرسه تخریبی در ماهدشت وجود دارد که باید نوسازی شود. اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ماهدشت، ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: از اصول اساسی در سیره سیاسی امام صادق (ع) مرزبندی شفاف با جریان طاغوت و کفر به مسیر و اندیشه آنها است. ایشان در روایتی تصریح کرده اند که اساسا دینداری ذیل ولایت طاغوت، دینداری حقیقی نیست.

وی با بیان اینکه ظاهرالمتدینینی که کاری با عرصه های سیاسی ندارند و سکولارمآبانه کفر به طاغوت ندارند، باید در تدین خود تردید و بازنگری جدی کنند، گفت: دشمنان دین در راستای قدرت‌طلبی و سلطه‌جویی با اسلام و مغز آن یعنی فقه جعفری، مبارزه و پایه‌های ایمانی جامعه را متزلزل و جامعه را به نفس‌پرستی و دنیاپرستی دعوت می کنند. هرچه تاریخ می‌گذرد درگیری جبهه حق و باطل جدی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: تنها عامل مقابله با حکومت و جریان طاغوت، کیمیای صبر و بصیرت بوده و این دو با هم خصوصیتی هستند که از التزام عملی به آموزه‌های امام صادق (ع) سرچشمه می گیرند و این امکان را فراهم می‌کنند که در راه حاکمیت فقه جعفری، آگاهانه و روشن‌بینانه همراه ولی حق حرکت کنیم و در مواجهه با مشکلات و فتنه‌انگیزی دشمنان، راه و هدف را گم یا فراموش نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با اشاره به اینکه حیات طیبه و موحدانه در گرو ایمان به خدا و کفر به طاغوت است، خاطرنشان کرد: تحرکات دشمن نیز در همین راستا بوده و فتنه هایی که به راه می اندازد، تکمیل کنند همین راه و مسیری است که از ابتدا به راه انداخته است. برخی خیال می کنند تغییر در رفتار آمریکا ایجاد شده و آن را برادر خطاب می کنند که نمی دانم کارشان به کجا خواهد انجامید.

وی اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم که اگر ایمان به خدا و اجتناب از طاغوت را از بن دندان معتقد باشیم بر دشمن تا بن دندان مسلح پیروز می شویم و اجازه دستیابی او به اهدافش را نمی دهیم. صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر مقاومت رزمندگان ایمانی انقلاب اسلامی نتوانست کاری کند و حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم را تحت حکومت خود قرار دهد.

امام جمعه ماهدشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و امام راحل تصریح کرد: دفاع مقدس یک گنجینه برای ماست که می توان همه بهره ها را از آن برد و همچنین یک دانشگاه تربیتی برای تمام سنین و اقشار و سلیقه هاست. همه در برابر اقدام رزمندگان و شهدا سر فرود می آورند، این توجه را باید قدر دانست و ارزش گذاری آن را در سطح جامعه خصوصا میان نسل جوان باید بالا برد.

وی آغاز سال تحصیلی حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: سند تحول آموزش و پرورش یک سند پرافتخار و متعالی است و متناظر با آن حتما برش های استانی داریم. باید برای ما روشن باشد که چند درصد در مسیر تحقق آن پیش رفته ایم و در این سال تحصیلی چه گام هایی باید برداریم که لازم است مسئولان در شورای عالی آموزش و پرورش استان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت السلام والمسلمین رادمرد تاکید کرد: ما در ماهدشت در حوزه سخت افزار مدرسه دچار مشکل هستیم، هم به لحاظ ساختمانی و هم به لحاظ تجهیزات که از مدیرکل نوسازی مدارس البرز تقاضا داریم توجه ویژه ای به این شهر داشته باشد.

وی ادامه داد: چند مدرسه تخریبی داریم که باید نوسازی شود، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است. برای ساخت مدرسه نیز مسئولان شهری زمین هایی را تحویل داده اند اما پس از گذشت چندین سال اقدامی نشده است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه در حوزه تجهیزات نیز کمبودهای فراوانی وجود دارد و مدارس با سختی سال تحصیلی را سپری می کنند، گفت: حوزه پرورش و تربیت را جدی تر از سال گذشته بگیرید و با برنامه وارد مدارس شوید. اقدامات برنامه محور و مناسبت محور خیلی اثرگذار نیست، هرچند پرداختن دقیق و درست هم لازم است اما یک کار مداوم و مستمر در طول سال را در دستور کار قرار دهید.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: در لبنان در امتداد اقدامات تروریستی در غزه و فلسطین شاهد بهره برداری رژیم منحوس و تروریست صهیونیستی از تجهیزات الکترونیکی در دستکاری و انفجار آنها هستیم که ده ها نفر شهید و حدود سه هزار نفر مجروح شدند. رژیم صهیونیستی وحشی گری را به نهایت رسانده و وحشی تر از آنها آمریکا و سران اروپا هستند که از این رژیم پیلید حمایت می کنند.

حجت الاسلام رادمر افزود: اگر مسلمین نتوانند اتحاد خود را به نمایش بگذارند و از فلسطین به موقع حمایت کنند، این رژیم بر وحشی گری و ترورهای خود می افزاید. باید اقدامی انجام شود که این رژیم دیگر نتواند دست به این وحشی گری ها بزند. آنکه باید کامل خلع سلاح شود، رژیم صهیونیستی است. بودن سلاح در دست انسان احمقی که بویی از انسانیت نبرده، همین نتیجه را دارد. نابودی طاغوت تحت حاکمیت اسلام و قران محقق می شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور شعاری را برای دولت چهارم تعیین کرده که هنوز تعریف و چارچوبی برای آن تعریف نکرده است، افزود: وفاق ملی یعنی چه و چه برداشتی از آن دارد؟ آنچه در عمل دیده می شود در برخی موضوعات بسیار جای تأمل دارد. برخی که در فتنه های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱ محکومیت داشتند در شورای اطلاع رسانی دولت منصوب شدند.

امام‌جمعه ماهدشت ادامه داد: اگر استعلام در استخدام ملاک است، داعیه عدالت باید برای همه باشد. رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص ملاک های افراد فرمودند که سوء سابقه نداشته باشند. این همه جوان مستعد و پای کار انقلاب داریم، فقط همان ها می توانند ما را در مسیر اسلام و انقلاب و شهدا حرکت دهند. آیا آنها مسلط بر ما شدند و می توانند از احکام دین حمایت کنند؟

وی تصریح کرد: برخی کسانی که در فتنه زن، زندگی، آزادی بودند و مخالف حکم اسلام عمل کردند، می توانند اهداف اسلام و انقلاب را محقق کنند؟! لااقل برای زیردستان وفاق را ترجمه و معنا کنید که بدانند به کجا بروند و چگونه مدیریت کنند. همین که فرضا تخصص دارد مگر کفایت می کند؟ کارشناس بدون تعهد به اسلام و انقلاب می تواند کار را به مقصد برساند؟ اینها از سردلسوزی گفته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رادمرد متذکر شد: همه ما باید بر حوزه اولویت های کشور تمرکز اما صریح و شفاف از آرمان های اسلام و انقلاب صحبت کنیم. ما به همان نکته حضرت آقا که موفقیت دولت چهاردهم، موفقیت همه ماست معتقدیم، به همین دلیل این نکات را تذکر می دهیم. امید است روز به روز بتوانیم بیش از گذشته در مسیر اسلام و انقلاب و شهدای عزیز حرکت کنیم و ثابت قدم و عاقبت بخیر باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=31866

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.