• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
5
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج:

مدیریت سوله های بحران جدی گرفته شود

  • کد خبر : 22477
  • 01 مهر 1402 - 18:22
مدیریت سوله های بحران جدی گرفته شود
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مدیریت سوله های بحران گفت: عزم شورای دوره ششم شهر کرج بر تکمیل سوله های چندمنظوره بحران است.

به گزارش دیده بان البرز، جواد چپردار، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج در بازدید از ساخت سوله چندمنظوره بحران منطقه سه، با اشاره به کارکرد این سوله ها که به منظور مدیریت بحران در مناطق شهرداری پیش بینی شده است، گفت: سوله های بحرانی که در مناطق تکمیل شده اند، در حال بهره برداری هستند و برخی از آن ها درصدی پیشرفت دارند.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن مدیریت سوله های بحران و با اشاره به اینکه عزم شورای دوره ششم شهر کرج بر تکمیل سوله های چندمنظوره بحران است، مطرح کرد: مجموعه سوله های چندمنظوره بحران به جهت اسکان شهروندان در سوله ها نیست؛ ما در سوله های بحران در واقع دپوی تجهیزات لازمی را داریم که در حوادث یا اتفاقات پیش بینی نشده برای تامین نیازهای مردم تهیه شده اند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: سوله های بحران در ایام بیماری کرونا در اختیار مجموعه درمانی قرار گرفت و در حوزه واکسیناسیون توانستیم از سوله های بحران و مجموعه ساختمان های ورزشی و فرهنگی که در اختیار شهرداری بود، نهایت بهره را ببریم و در کنار دستگاه های متولی همکاری داشته باشیم.

چپردار با اشاره به ساخت و تکمیل ۱۰ سوله چندمنظوره بحران در مناطق مختلف شهر بیان کرد: سازمان فرهنگی در حال بهره برداری از سوله مدافعان حرم و جانمایی مکان به جهت استفاده چند منظوره از آن است. سوله شهید فخری زاده نیز در بلوار کامیون داران واقع در منطقه دو است که به لحاظ ساختمانی تکمیل شده و بهزیستی از آن بهره برداری می کند.

وی عنوان کرد: سوله بحرانی نیز در بلوار ولیعصر واقع در منطقه سه داریم که بیش از ۱۰ سال است ساخت آن آغاز شده اما تکمیل نشده است، با اینکه ساخت و ساز آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد. شورای اسلامی شهر کرج تا پایان سال جاری این سوله را نیز تکمیل می کند تا در اختیار مدیریت بحران و مدیریت شهری قرار گیرد. سوله چندمنظوره ای نیز در منطقه ۵ داریم که با وجود پیشرفت ۲۵ درصدی، دو سال است که رها شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر اینکه باید در خصوص کاربری و تکمیل این سوله تصمیم گیری شود، خاطرنشان کرد: سوله خاتم الانبیا واقع در منطقه ۶ تکمیل شده و سازمان فرهنگی در حال بهره برداری از آن است. یک سوله چندمنظوره بحران نیز در منطقه ۶ است که ۵۳ درصد پیشرفت ساختمانی دارد.

چپردار با اشاره به اینکه مدیریت شهری و مدیریت بحران در شهرداری باید در مورد کاربری و تکمیل این سوله تصمیم نهایی را اتخاذ کنند، افزود: سوله شهید لطفی در جاده محمودآباد واقع در منطقه هفت نیز از لحاظ ساختمانی تکمیل شده و اداره بحران پایگاه عملیاتی و پشتیبانی را در آنجا مستقر کرده است؛ این سوله به عنوان مرکز اداره بحران در کلانشهر کرج استفاه می شود.

وی بیان کرد: سوله چندمنظوره ای نیز در بلوار بیهقی باغستان واقع در منطقه هفت است که ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل ساختمان، تعیین کاربری و تجهیز سوله های نیمه کاره باید در دستورکار مدیریت شهری قرار گیرد. سوله بحران شهید خمیس آبادی در منطقه ۱۰ نیز آمادگی لازم برای بهره برداری در حوزه بحران را دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به پیشرفت ۴۲ درصدی سوله بحران در کلاک واقع در منطقه ۱۰ و با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف تکمیل و تجهیز آن در مدیریت شهری اظهار کرد: در جلسه ای با حضور رئیس اداره مطالعات بحران و پدافند غیرعامل، بر تعیین تکلیف سوله بحران منطقه سه با ۵۱ درصد پیشرفت و سوله منطقه پنج با ۴۳ درصد پیشرفت تاکید شد.

چپردار همچنین با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف سوله بحران منطقه ۶ با ۴۷ درصد پیشرفت، سوله منطقه هفت با ۴۷ درصد پیشرفت و سوله بحران منطقه ۱۰ با ۴۷ درصد پیشرفت خاطرنشان کرد: جانمایی و پیش بینی ساخت، تجهیز و تکمیل سوله های بحران در مناطقی که سوله های چندمنظوره بحران در آن ها پیش بینی نشده است، باید در دستورکار قرار گیرد.

وی اذعان کرد: سوله های نیمه کاره باید تکمیل شوند و بهره برداری و کاربری سوله ها و ساختمان هایی که مدیریت شهری از ردیف بودجه های عمرانی و بیت المال در حال ساخت یا تکمیل دارد، باید در حوزه تکالیف و برابر قانون در اختیار مدیریت شهری باشد و از واگذاری بی رویه این اماکن و ساختمان ها که نیاز مردم این شهر و جزو املاک و ساختمان های مجموعه مدیریت شهری است پرهیز شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: در سال های گذشته بسیاری از امکانات، املاک و ساختمان های شهرداری در اختیار دستگاه ها، نهادها، اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده شد و با وجود اینکه سال ها از این واگذاری می گذرد، امکان مدیریت یا بهره برداری از این اماکن برای مدیریت شهری میسر نیست.

به گفته چپردار، اهتمام شورای اسلامی شهر کرج در دوره ششم بر این اساس است که همه ساختمان هایی که در مجموعه شهرداری ساخته می شوند، باید نیاز به کاربری در مدیریت شهری قبل از هرگونه اقدامی مطالعه شود و اگر جایی نیاز نداریم یا توانایی استفاده از اماکنی که ساخته شده است را داریم اجازه نمی دهیم که مدیریت شهری ساخت ساختمان جدیدی را شروع کند.

وی گفت: اگر در شرایط بحرانی این شهر نیاز به اماکن، تجهیزات و حضور مجموعه مدیریت شهری داشته باشد، شهرداری و شورا آمادگی کامل برای مساعدت به مردم در کنار تمام دستگاه های متولی را دارد. در سال های گذشته در رابطه با سیل جاده چالوس، مدیریت شهری، سازمان های شهرداری و مدیریت بحران در کنار دستگاه های متولی به خدمت رسانی به مردم مشغول بودند و در مواردی که نیاز به همکاری شهرداری در این حوزه ها باشد نیز آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=22477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.