• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4
امام جمعه کرج:

مراقب نفوذی ها باشیم تا غافلگیر نشویم

  • کد خبر : 20406
  • 30 تیر 1402 - 18:20
مراقب نفوذی ها باشیم تا غافلگیر نشویم
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به اینکه عملیات مرصاد پر از عبرت است، گفت: اگر از این عملیات درس گرفتیم که باید مواظب نفوذی‌ها باشیم تا غافلگیر نشویم.

به گزارش دیده بان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج امروز در خطبه های نماز جمعه کرج، مساجد، مصلاها و نماز جمعه را یکی از عوامل مهم بازدارنده و در عین حال وحدت بخش دانست و گفت: این ها عوامل خنثی کردن توطئه هایی بودند که در طول چهل و چند سال در کشور توسط ایادی دشمن واقع شده است؛ لذا برخی درباره مصلاها، نماز جمعه، ائمه جمعه و حوزه های علمیه شیطنت می کنند.

وی اذعان کرد: در طول این سال‌ها در کنار توصیه به تقوا و بیان مواعظ سودمند، تحلیل مستند و منطقی و اقناعی مسائل موردنیاز و همچنین معارف دینی و مسائل سیاسی و تبیین گفتمان رهبری به نمازگزاران ارائه ‌شده و ائمه جمعه همه تلاش خود را بکار گرفته اند تا فراجناحی و پدرانه تولید نشاط اجتماعی کنند و با امیدآفرینی روحیه حماسی مردم را زنده نگه‌ دارند و با قدرت و عزت در صحنه حاضر باشند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نماز جمعه با نمایش ارکان اقتدار اسلام نشان می‌دهد که چگونه باید جبهه حق و عدالت را تقویت کرد، خاطرنشان کرد: نماز جمعه، بروز اسلام اجتماعی، پشتوانه نظام اسلامی و نشان‌دهنده پیوند جمهوریت و اسلامیت و افزایش دهنده تقوا، بصیرت و اخلاق و شبیه به حج است لذا دشمنان اسلام همیشه از نماز جمعه‌ای که از جهات مختلف تراز باشد می‌ترسند و تلاش می‌کنند بی رونق شود.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه نماز جمعه باید منشأ آثار و برکات برای مردم و مناطق باشد، مطرح کرد: پنجم مرداد ماه، سالگشت پیروزی مردم ایران در یک عملیات بی‌نظیر علیه داعش صفتان مزدوری بود که با کمک، پول و امکانات بیگانگان به جان ملت خودشان و در مرصاد به چنگ عدالت افتادند و فروغ جاویدانشان، غروب جاویدان شد.

عملیات مرصاد پر از درس و عبرت است

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: منافقین با کمک رژیم بعث اقدام به انجام عملیات آفتاب در هفتم فروردین و عملیات چلچراغ در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ کرده و شکست ‌خورده بودند و لذا عملیات فروغ جاویدان برای آنان بسیار مهم و حیاتی بود. ۶ روز پس از قبول قطعنامه ۵۹۸، نیروهای عراقی به جنوب و حوالی خرمشهر حمله کردند تا اذهان را به آن‌طرف مشغول کنند و منافقین بتوانند از غرب خود را به داخل ایران بکشانند.

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: با تجهیزات فراوان نظامی و تدارکاتی و به خیال خام همراهیِ مردم در داخل کشور، در سوم مرداد ماه، عملیات فروغ جاویدان را آغاز کردند و با یک ستون کشی احمقانه و بدون آرایش جنگی و تاکتیک چندین کیلومتر هم جلو آمدند تا به سد مقاومت بی‌نظیر مردم برخورد کردند و روحیه خود را باختند و در منطقه چهارزبر زمین گیر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز عنوان کرد: تدبیر شهید صیاد شیرازی در به‌کارگیری نیروی هوایی و قطع ارتباط ارتش صدام با صحنه جنگ و بمباران ستون جنگی‌ آن‌ها، چنان داغی بر دل منافقین گذاشت که طی دو روز فروغشان بی‌فروغ و تمام شد و سال‌ها بعد برای انتقام، صیاد را به شهادت رساندند.

وی افزود: این عملیات پر از درس و عبرت است که مردم به ویژه جوانان باید آن ها را مطالعه کنند تا به عاقبت کسانی که در مقابل اسلام و انقلاب ایستادند و به مردم پشت کردند، چگونه شد. عملیات مرصاد الگویی برای همدلی نیروهایی است که وظایف مشخصی را بر عهده دارند؛ الگویی که امروز در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصادی و فرهنگی در سطح کلان کشور و منطقه خودمان استان البرز به آن نیاز داریم.

ضرورت برنامه ریزی برای حضور دشمن شکن در انتخابات 

امام جمعه کرج بیان کرد: در آن دوران، ارتش، سپاه، بسیج، عشایر و سایر گروه‌های مردمی در کنار هم بودند و پیروز شدند، یعنی حضور حماسی مردم همیشه دشمن‌شکن و بن‌بست شکن، عزت و اقتدار آفرین و از بین برنده نقشه‌های دشمن است. انتخاباتی را پیش رو داریم که دشمن تلاش دارد حضور مردم را در آن کمرنگ کند که لازم است از هم اکنون هر کس به سهم خود و در حد توان، برای حضور دشمن شکن در انتخابات برنامه ریزی کند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه در عملیات مرصاد حفظ تنگه چهار زبر بسیار مهم و حیاتی بود، اضافه کرد:‌ امروز در داخل کشور، در عرصه های فرهنگ، اقتصاد و سیاست، تنگه های چهار زبری داریم که باید جانانه آن ها را حفظ کنیم. مسئله عفاف و حجاب تنگه چهار زبری است که مردم ما پای‌کار آن هستند؛ اگر مسئولین خوب، به‌موقع و قاطع عمل کنند، ریشه فساد به‌راحتی کنده خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای حفظ جهان اسلام، ایران تنگه چهار زبر است که باید با تمام قدرت حفظ شود. همه به خوبی می دانند که در این پیچ تاریخی که جهان در آن قرار گرفته است، اسلام حرف اول را می زند و ایران جلودار و پیروز میدان خواهد بود، لذا استکبار جهانی و برادر زردش رژیم صهیونیستی اقداماتی را علیه اسلام و ایران انجام می دهند. به طور مثال، افرادی را برای توهین به اسلام و مقدسات استخدام می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: دشمنان درصدد هستند جنگ فرقه ای و بین مذهبی به راه بیندازند، فضا را مهیا می کنند تا قرآن کریم را بسوزانند اما نمی دانند این شعله‌هایی که برافروخته اند، آتشی است که به‌زودی آنان را نابود خواهد کرد؛ و به فضل الهی محو شدن اسرائیل پلید را نیز خواهیم دید. مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را دست ‌کم نگیرید.

مواکب در محل هایی برپا شوند که کمتر هیئت و مسجد دارند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه عملیات مرصاد پر از عبرت است، گفت: اگر از این عملیات درس گرفتیم که باید مواظب نفوذی‌ها باشیم تا غافلگیر نشویم. از فتنه‌هایی که منافقین و دیگران فراهم می‌کنند ناراحت نباشید، زیرا رسول خدا فرمودند: «در آخرالزمان فتنه را ناخوش نداشته باشید؛ زیرا آن فتنه‌ها منافقان را نابود می‌سازد»؛ و امام صادق (ع) نیز فرمود: «آرزومند فتنه باشید، زیرا فتنه موجب نابودى ستمگران و پاک شدن زمین از لوث وجود فاسقان است.»

امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه هیئت های مساجد را پررنگ کنید، اظهار کرد: در برخی مساجد، عده ای می خواهند سخنرانی را بشنوند و بروند اما جوان ترها دوست دارند بیشتر بمانند و سینه زنی کنند؛ آقایان اجازه دهند که هیئات در مساجد توسعه پیدا کنند و جوان‌ها در مسجد باقی بمانند و حضور آن ها در مساجد پررنگ‌تر باشد. فضا و فرصت بدهید، سعه‌صدر داشته باشید و حوصله کنید؛ البته نظارت هم داشته باشید که کار به‌درستی انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت برپایی مواکب در محل هایی که کمتر هیئت و مسجد دارند، خاطرنشان کرد: تاسوعای سال گذشته برنامه‌ای به نام «یوم العباس» در کرج برگزار شد که بهتر است در کنار آن جریانی به وجود بیاید و دسته های عزاداری در آن مسیر شرکت کنند و به امامزاده برسند تا تجمعی صورت گیرد، روضه خوانی و سخنرانی شده و اگر به نماز رسید، نماز هم خوانده شود و بهره برداری معنوی مضاعفی از این حرکت شود زیرا برگزاری آن به تنهایی ثمره ای ندارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20406

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.