• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

مرحوم ابوترابی الماس درخشانی از ستارگان انقلاب بود

  • کد خبر : 5791
  • 12 خرداد 1400 - 19:17
مرحوم ابوترابی الماس درخشانی از ستارگان انقلاب بود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد را الماس درخشانی از ستاره‌های انقلاب دانست و گفت: وی از مجاهدان و ایثارگرانی بود که در جریان انقلاب و بعد از آن زحمات فراوانی را متحمل شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ضمن گرامیداشت یاد و خاطر سید آزادگان مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی فرد، به سخنی از مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مبنی بر اینکه «آزادگان الماس های درخشان هستند» اشاره کرد و مرحوم  ابوترابی فرد را الماس درخشانی از ستاره‌های انقلاب دانست و گفت: وی از مجاهدان و ایثارگرانی بود که در جریان انقلاب و بعد از آن زحمات فراوانی را متحمل شد.

وی افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با همراهی تمام رزمندگان سلحشور اسلام با حضور در جنگ‌های نامنظم برای دفاع از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی کشور در صف مبارزه با دشمن قرار گرفت و به اسارت دشمن در آمد و سال‌ها در زندان‌های رژیم بعث عراق رنج‌ کشید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز به خدمات ارائه‌ شده به آزادگان توسط مرحوم ابوترابی فرد در دوران اسارت اشاره و اذعان کرد: برجستگی خدمات ایشان به آزادگان را باید از زبان تمام عزیزانی که در آن دوران در زندان‌های رژیم بعث بودند شنید، هرکسی که در اردوگاه‌های رژیم بعث اسیر بوده مرحوم ابوترابی فرد را به خوبی می‌شناسد و خاطرات بسیاری از مجاهدت، فعالیت های فرهنگی وی دارد.

رستمیان همچنین به کنترل و هدایت آزادگان و مراوداتی که وی با سازمان‌های بین‌المللی در حوزه اسیران و کارگزاران دولت عراق در آن زمان داشت اشاره کرد و گفت: این مهم امروز برای همه آزادگان خاطره‌انگیز است و ذکر خیر این آزاده سرافراز بر زبان آزادگان جاری است.

وی افزود: مرحوم ابوترابی فرد پس از طی آن دوران سخت و تحمل درد، رنج و شکنجه، پس از بازگشت به وطن نیز، باز هم سنگ صبور آزادگان بود و در تمامی مسائل اجتماعی، سرمایه و پشتوانه‌ای برای آن ها بود. وی پس از اسارت نیز به نظام و انقلاب خدمات بسیاری ارائه کرد و با ورود به مجلس شورای اسلامی نقش مؤثری در پیشرفت و اعتلای کشور ایفا کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه مرحوم ابوترابی فرد را انسانی با ارادت دانست که علاقه خاصی به مقام معظم رهبری داشت و مطرح کرد: وی در شکل گیری جمعیت ایثارگران کشور به‌ عنوان یک جریان انقلابی نیز نقش داشت و با تالیف آثار متعدد نیز خدمات فراوانی را ارائه داد و زحمات زیادی را متحمل شد که آثرات آن را امروز می‌توان در جامعه مشاهده کرد.

رستمیان در پایان تأکید کرد: مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی از چهره‌های نام آشناست که امروز ۱۲ خرداد، سالگرد درگذشت این بزرگوار است، امیدواریم روح پاک این عالم برجسته با جد بزرگوارش حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام محشور شود.

گفتنی است مرحوم سید علی‌اکبر ابوترابی متولد ۶ شهریور ۱۳۱۸ نماینده تهران در مجلس چهارم و پنجم و از اعضای مؤسس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جزو نیروهای انقلابی بود که در جنگ ایران و عراق در کنار شهید چمران و سایر رزمندگان حضور داشت و درنهایت به اسارت درآمد.

وی نماینده‌ اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق بود و نقش عمده‌ای ایفا کرد و در آن مقطع زمانی از هیچ کمکی به آزادگان دریغ نمی‌کرد، بخشی از خدمات وی در کتاب «من زنده‌ام» بیان شده است.

سید علی‌اکبر ابوترابی سرانجام در دوازدهم خرداد ۱۳۷۹ در مسیر زیارت حرم علی بن موسی‌الرضا (ع) به همراه پدر بزرگوارش آیت الله سید عباس ابوترابی‌فرد بر اثر سانحه رانندگی در سن ۶۱ سالگی در گذشت و پیکر هر دو بزرگوار در صحن آزادی حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=5791

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.