• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
13
شهردار کمالشهر:

مشکلات شهرک صنعتی بهارستان گریبانگیر کمالشهر است

  • کد خبر : 26198
  • 02 اسفند 1402 - 19:13
مشکلات شهرک صنعتی بهارستان گریبانگیر کمالشهر است
شهردار کمالشهر گفت: با توجه به سیاست‌های موجود و به دلیل مستقل بودن شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی بهارستان، این مجموعه ریالی برای کمالشهر درآمد ندارد و فقط مشکلات ناشی از وجود آن گریبانگیر این شهر است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، محمد اسدی شهردار کمالشهر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شورای اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به صدور مجوز برای املاک قولنامه ای بیان کرد: پس از صدور رأی دیوان عالی کشور مبنی بر ممانعت از صدور مجوز برای املاک قولنامه ای در سال ۹۹ مشکلات زیادی به وجود آمد زیرا این موضوع یک کار عادی نیست که در لحظه انجام شود.

وی با بیان اینکه صدور مجوز پروسه‌ای حدود یک ساله است مطرح کرد: حدود یک ماه است که پس از حضور رئیس کل دادگستری استان البرز و دادستان و تشکیل جلسه‌ای در این خصوص، آن دسته از افرادی که تا قبل از هفتم بهمن ۹۹ عوارضی را تحت عنوان نظام مهندسی، صدور پروانه و بیمه ساختمانی پرداخت کرده بودند، به عنوان مصادیق حقوق کسبه برشمرده شدند و در حال اخذ مجوز هستند.

شهردار کمالشهر با اشاره به وجود اراضی خالصه، اوقافی و قولنامه ای در این شهر اذعان کرد: فقط بخشی از املاک این شهر دارای سند هستند و صدور مجوز برای آنها سهل است. املاک اوقافی در زمین‌هایی واقع شده بودند که مشکل مالکیتی داشتند و امکان صدور مجوز برای آنها وجود نداشت اما با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس برطرف شد.

اسدی با اشاره به ۲۴۴ هکتار بافت فرسوده در کمالشهر اظهار کرد: مکاتبات لازم در خصوص توسعه این بافت‌ها انجام و با مصوبه شورای اسلامی شهر مقرر شد هیچ‌گونه عوارضی از آنها دریافت نشود. افرادی که قصد تجمیع قطعات در بافت‌های فرسوده را دارند بدانند که صدور مجوز برای آنها رایگان است. در صورتی که افراد قصد خرید املاک در این بافت‌ها را داشته باشند، آمادگی تعامل با آنها و صدور مجوز به صورت رایگان و اعطای تسهیلات ویژه را داریم.

وی با بیان اینکه طرح جامع کمالشهر در دی ماه ۱۴۰۲ در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور تصویب و سپس ضوابط طرح نوشته و با اخذ مشاور، امور مربوط به طرح تفصیلی انجام می‌شود گفت: شهرک صنعتی بهارستان از لحاظ شهری در حریم کمالشهر واقع شده است اما با توجه به سیاست‌های موجود و به دلیل مستقل بودن شرکت‌های تولیدی و صنعتی این محدوده، این شهرک ریالی برای کمالشهر درآمد ندارد و فقط مشکلات ناشی از وجود آن گریبانگیر این شهر است.

شهردار کمالشهر بیان کرد: این شهر با مسائل عدیده ای مواجه است و به طور مثال با توجه به کمبود بارندگی‌ها مشکلات ذخایر آبی و معضلات زیست محیطی را خواهیم داشت. در حال حاضر کمالشهر فقط با شهرداری و شورای اسلامی شهر اداره می‌شود و همه دستگاه‌ها از آنها انتظار دارند. ارزش افزوده‌ جذب شده از شهرک صنعتی بهارستان در کل شهرستان کرج توزیع می‌شود، در صورتی که باید این عوارض مخصوص کمالشهر باشد یا درصد بالایی از آن به این شهر اختصاص یابد که طی مذاکراتی با استاندار البرز خواستار تحقق این امر شدیم.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر: برخی دستگاه ها به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند

رمضان شهبازی رئیس شورای اسلامی کمالشهر نیز در این جلسه از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به خرید ماشین آلات عمرانی خبر داد و مطرح کرد: شهرک کمالیه در این منطقه فاقد فضای سبز است که در این راستا پارک زیتون تجهیز و افتتاح شد. سکوی زباله خرمدشت چند سال با مشکل مواجه بود که نسبت به مسقف و مکانیزه کردن آن اقدام شده است.

وی از مظلومیت کمالشهر سخن گفت و خاطرنشان کرد: بهشت سکینه و قطب صنعتی بهارستان درآمدی برای این شهر ندارند اما ترافیکی که به موجب استقرار آنها ایجاد می‌شود، سرسام آور و کلافه کننده است لذا قرار شد در زیرگذر بهشت سکینه پل روگذر و ایستگاه مترو احداث شود که مقدمات آن نیز در حال انجام است اما با توجه به مشکلات مذکور، ارزش افزوده واقعی آنچنان که باید به این شهر اختصاص نمی‌یابد که انتظار ما نگاه ویژه مسئولین به کمالشهر است تا حق مردم ادا شود.

رئیس شورای اسلامی کمالشهر عنوان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد تومان زمین جهت احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش و حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین نیز به ساخت بیمارستان اختصاص داده شده که اگر آنها را بفروشیم و در حوزه عمران شهری هزینه کنیم، این شهر، گلستان می‌شود اما بعضاً ما کار دستگاه‌هایی را انجام می‌دهیم که به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی کمالشهر: سکوی زباله خرمدشت مسقف و مکانیزه می شود

سعید بهرامی، نائب رئیس شورای اسلامی کمالشهر با اشاره به مشکلات خرمدشت از نظر فقر، امنیت و سرانه‌های آموزشی، ورزشی و … گفت: این منطقه حتی از وجود یک بانک نیز بی بهره بود که با تلاش مدیریت شهری، شعبه بانک سپه در این منطقه مستقر و مشکل حل شد. در دهه مبارک فجر امسال کلنگ احداث پارک ورودی خرمدشت بر زمین زده شد.

وی افزود: منطقه پیشاهنگی با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت فاقد یک کلانتری و داروخانه بوده و از نظر امنیتی زیر نظر خرمدشت است و کلانتری مستقر در خرمدشت باید امنیت پیشاهنگی را نیز تأمین کند؛ به همت مدیریت شهری نیز داروخانه شبانه روزی در این محدوده فعال شد. سکوی زباله خرمدشت بین دو مدرسه ابتدایی قرار دارد که پس از تلاش‌های فراوان مقرر شد مسقف و مکانیزه شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

عکاس: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.