• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8
دیده بان البرز گزارش می دهد؛

معاون شرکت برق البرز: خاموشی های معابر با تاکید وزارت نیرو انجام می شود

  • کد خبر : 19166
  • 06 تیر 1402 - 19:41
معاون شرکت برق البرز: خاموشی های معابر با تاکید وزارت نیرو انجام می شود
معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در رابطه با گلایه های مردم از خاموشی معابر گفت: این خاموشی ها با تاکید وزارت نیرو انجام می شود اما برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته که روشنایی منازل شهروندان خاموش نشود.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سید مرتضی اعتصامی، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج امروز در ابتدای یکصد و پانزدهمین جلسه رسمی شورا که با حضور معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز برگزار شد، به طرح های توسعه شهری به ویژه در مناطق سه و ۶ که بارگذاری جدید برق در آن ها در حال انجام است، اشاره کرد.

وی ادامه داد: مراجعات بسیاری از سوی مردم و سازندگان در خصوص زیرساخت های شبکه و اختلال در احداث آن ها صورت گرفته و برخی از آن ها اذعان دارند که حدود یک سال و نیم از پرداخت هزینه ها به پیمانکار گذشته اما به بهانه های مختلفی شبکه، احداث نشده که لازم است معاون شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهد.

جابجایی تیرهای چراغ برق، وظیفه شهرداری نیست/ ۱۱۳ معبر در کرج تاریک و نیمه تاریک هستند

علیرضا رحیمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با اشاره به خاموشی معابر در کرج، خطاب به معاون این شرکت تاکید کرد: بر اساس احصای معاونین عمران مناطق و مردم، ۱۱۳ معبر در شهر کرج تاریک یا نیمه تاریک هستند. بر اساس بندهای ۲۲ و ۳۲ قانون شما موظف هستید برنامه سالانه خود را به شورای شهر ارائه دهید.

وی با اشاره به تاریکی معابر به بهانه رعایت قانون و ابلاغ وزارت نیرو با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و در پی آن، خاموشی معابر سطح شهر، تامین روشنایی معابر را یکی از وظایف مهم این شرکت عنوان کرد و در خصوص جابجایی تیرهای چراغ برق، گفت: بر اساس قانون این کار وظیفه شهرداری نیست و نمی تواند خلاف قانون عمل کند؛ شرکت برق عهده دار این موضوع است.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به لزوم جابجایی ۹ تیر چراغ برق در سطح شهر، عنوان کرد: قانون برای مشکلات این چنینی راه حلی گذاشته است اما اینکه اداره عریض و طویلی مانند شرکت برق نمی تواند این تیرها را جابجا کند، جای تعجب است و جالب نیست، اما باید این تیرها که در معارضات نیز هستند، هر چه سریع تر جابجا شوند و این امر نباید به تاخیر بیفتند.

اگر نتوانیم گلایه های مردم را بازگو کنیم باید این صندلی ها را ترک کنیم

علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت روشنایی معابر در تامین امنیت شهروندان تصریح کرد: با هر دیدگاهی که از این روشنایی در شب کاسته می شود، درست نیست و کمبود برق باید از محل دیگری جبران و از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری شود؛ زیرا هر قسمتی از شهر که تاریک شود، امنیت، جان و مال مردم به خطر می افتد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مطرح کرد: اگر هنگام شب و تایکی هوا، بازدید میدانی از مناطقی مانند دهقان ویلا و … داشته باشید می بینید که مردم از تاریکی معابر بسیار گلایه دارند و ما نیز به نمایندگی از آن ها موظفیم در این جایگاه مشکلات شهروندان را بازگو کنیم. هر دستورالعملی که در راستای خاموشی معابر با هدف کاهش مصرف برق صادر شده کاملا با امنیت مردم در تعارض است و باید در آن تجدید نظر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وقوع تصادفات عابران در مناطق تاریک شهر، اذعان کرد: اگر نتوانیم گلایه های مردم را در این جایگاه بازگو و به آن ها رسیدگی کنیم باید این صندلی ها را ترک کنیم. چنانچه این دستورالعمل اصلاح نشود علاوه بر نازیبایی چهره بصری شهر، امنیت مردم نیز به خطر می افتد که از اهمیت بالایی برخوردار است. در حوزه آموزش های شهروندی اگر نیاز به ورود ما باشد، آمادگی لازم جهت همکاری با این مجموعه را داریم.

چرا فرمانداری کرج مناطق بی دفاع را نادیده می گیرد؟

مریم قهرمانی صارم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج در این جلسه بیان کرد: مهم ترین دغدغه ما نقاط بی دفاع شهر هستند اما تعجب می کنم که چرا فرمانداری کرج این موضوع را نادیده می گیرد؟ زیرا در پی محرومیت های این مناطق، مشکلات دیگری از جمله ناامنی به وجود می آید. در رفع این معارض ها در مسیر تکمیل پروژه های عمرانی شهرداری باید تلاش شود تا به کندی پیش نروند.

تصمیمات در خصوص خاموشی معابر از بالادست اتخاذ شده است/ به شدت رصد می شویم

امیرحسین محمدخانی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در پاسخ به گلایه های اعضای شورای شهر کرج با تاکید بر همکاری شهروندان در مصرف بهینه انرژی، توضیح داد: خاموشی های معابر با تاکید وزارت نیرو انجام می شود اما نظارت ها و برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گرفته که مصرف برق مدیریت شود و خاموشی ها به منازل شهروندان نرسد.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اذعان کرد: بر اساس این مصوبه ملزم به خاموشی و روشنایی معابر به صورت یکی در میان هستیم؛ به لحاظ مهندسی و ترافیکی با شما همفکریم که نباید این موضوع اتفاق بیفتد اما در برخی موارد تصمیم گیری ها خارج از حوزه کارشناسی است از سوی دیگر کسانی که در این رابطه تصمیم گیری کرده اند قطعا به عواقب آن آشنایی داشته اند اما حتما موضوع مهم تری بوده که چنین تصمیمی اتخاذ شده است.
به خاطر روشنایی معابر باید پاسخگو باشیم

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان البرز با اشاره به خاموشی های صد درصدی معابر در فصل زمستان در تهران بزرگ، گفت: به دلیل نزدیکی کلانشهر کرج به پایتخت، به شدت تحت رصد هستیم و به خاطر روشنایی معابر باید پاسخگو باشیم. ما هم با تجدید نظر در این زمینه موافق هستیم اما بر اساس مستندات موجود، این تصمیمات از بالادست اتخاذ شده است.

محمدخانی در خصوص جابجایی تاسیسات برق نیز اظهار کرد: جلسه ای با آقای رحیمی برگزار و مسائل و اطلاعاتی به صورت شفاف و با جزئیات، ارائه شد؛ در واقع مجلس شورای اسلامی و نمایندگان، قانونی را به تصویب رسانده اند اما واقعیت این است که در حوزه کار مهندسی و اجرایی نمی توان رایگان کار کرد و نیازمند منابع مالی است که این منابع در اختیار شهرداری، راه و شهرسازی و وزارت نیرو است.

وی خاطرنشان کرد: این قانون سال هاست مصوب شده اما منابعی در این رابطه به ما واگذار نشده است بنابراین مشکلات مالی هم در این موضوع دخیل هستند. منابع موجود نیستند و مشارکتی نیز صورت نمی گیرد؛ وقتی چند ده میلیارد به پیمانکار و تولیدکننده بدهکاریم و آن ها نیز در هیچ مناقصه ای شرکت نمی کنند، چنین مشکلاتی پیش می آید. ما حاضر به برگزاری جلسات تخصصی تر در این زمینه هستیم تا مشکلات رفع شود.

شورای عالی امنیت ملی قطعا مصوبه ای نمی دهد که به ضرر امنیت مردم باشد

علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه تاکید کرد: وقتی در کشور قانونی به تصویب می رسد قطعا وزارتخانه متبوع باید برای اجرای آن برنامه ریزی کند اما از آن جایی که شکل گیری پارلمان های محلی بدین منظور صورت گرفته است که بتوانیم مشکلات مردم را احصا و برطرف کنیم، لذا آمادگی لازم برای برگزاری جلسات بعدی و شنیدن موضوعات تفاهمی را داریم.

وی ادامه داد: اگر اداره برق برای پروژه ای اعتبار لازم را ندارد قطعا در جای دیگری اختیاراتی دارد که می تواند در قبال مدیریت شهری کوتاه بیاید تا کمیسیون محور و با حضور کارشناسان مربوطه از اداره برق پیگیر موضوع باشیم به شرطی که این تعاملات و تفاهمات یک سویه نباشد زیرا هر یک از این ما اختیاراتی داریم که می توان در موارد و تفاهمات فی مابین از آن ها استفاده کرد و کار مردم را راه انداخت؛ رفع مشکلات شهروندان در اولویت امور ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: نمی دانیم مصوبه شورای عالی امنیت ملی چیست؟ اما آنچه که می دانیم این است که قطعا امنیت مردم در اولویت همه مسئولین قرار دارد و نباید معابر به گونه ای خاموش شوند که امنیت مردم به خطر بیفتد. در برخی معابر و اماکن در حالی چراغ های زیادی روشن هستند که کسی در آن ها حضور ندارد بنابراین باید مستندات لازم ارائه شود زیرا شورای عالی امنیت ملی قطعا مصوبه ای نمی دهد که به ضرر امنیت مردم باشد.

چپردار خطاب به مدیرعامل شرکت برق البرز: آقای کریمی «خسته نباشید با این مدیریتتان»

جواد چپردار، رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه با اشاره به عدم حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در جلسه شورا به دلیل برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی وزارت نیرو تصریح کرد: آقای کریمی فرصت نداشت به خاطر مشکلات موجود در زمینه برق و روشنایی در جلسه ای که ۱۳ نفر از اعضای شورا منتظر وی بودند، حاضر شود و مطالبات شهروندان را پاسخ دهد.

وی افزود: آقای کریمی خسته نباشید؛ البته این هم ویژگی برخی مدیران ما در استان است که تکالیف و اولویت های خود را رعایت نمی کنند. وی باید به دلیل اهمیت مشکلات مردم در این جلسه حضور پیدا می کرد و عدم حضورشان در این جلسه قابل قبول نیست. به آقای کریمی از قول ما سلام برسانید و بگویید «خسته نباشید با این مدیریتتان».

تهیه گزارش: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19166

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.