• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9
سرپرست فرمانداری کرج:

منفعت اقتصادی سیستم حمل و نقل عمومی، ۵ برابر میزان سرمایه گذاری در آن است

  • کد خبر : 19726
  • 21 تیر 1402 - 21:18
منفعت اقتصادی سیستم حمل و نقل عمومی، ۵ برابر میزان سرمایه گذاری در آن است
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج گفت: منافع اقتصادی حاصل از سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل عمومی، پنج برابر میزان سرمایه گذاری در آن است.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، کاوه حدادپور، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج عصر امروز در آئین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی که در محوطه سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کرج گفت: به عنوان یک مدیر دولتی اعلام می کنم که زحمات امروز آن ها همسو با فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست های دولت است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رونق اقتصادی در سال های اخیر بیان کرد: مطالعات نشان می دهد که به ازای هر یک یورو که در زمینه حمل و نقل ریلی و اتوبوسی هزینه می شود، به صورت کلی ارزش اقتصادی ناوگان حمل و نقل عمومی پنج برابر می شود؛ به عبارت دیگر، منفعت اقتصادی حاصل از سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل عمومی، پنج برابر میزان سرمایه گذاری در آن است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کرج با اشاره به تاثیر بسزای ناوگان حمل و نقل عمومی در جابجایی مردم از محل کار به منزل و بالعکس و نیز بر ارزش املاک و اموال عنوان کرد: در بسیاری از نقاط کلانشهر کرج، به دلیل ترافیک، ارزش املاک واقع در آن ها پایین است که افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی موجب می شود ترافیک موجود کاهش و ارزش املاک افزایش یابد.

حدادپور، تاثیر ناوگان حمل و نقل عمومی بر ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و عدالت محوری را غیرقابل انکار خواند و اظهار کرد: وقتی ما شعار عدالت سر می دهیم، باید امکانات و موقعیت ها به صورت برابر در اختیار مردم قرار گیرند. با توجه به افزایش قیمت خودرو، مهم ترین مؤلفه ای که می تواند رفت و آمد مردم را تسهیل کند، ناوگان حمل و نقل عمومی است.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19726

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.