• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
6
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز:

میراث ‌فرهنگی استان البرز نیازمند اعتبارات بیشتر است

  • کد خبر : 18503
  • 22 خرداد 1402 - 16:02
میراث ‌فرهنگی استان البرز نیازمند اعتبارات بیشتر است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز گفت: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی البرز نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، کارگروهی مشترک میان این اداره کل و ادارات کل اقتصادی استان تشکیل می شود و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز امروز در نشست تخصصی بررسی روند تسهیل حمایت از تأسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان ضمن قدردانی از اهتمام مدیران اقتصادی نسبت به تامین اعتبارات موردنیاز این اداره کل از پیگیری ویژه برای ارائه تسهیلات حمایتی به فعالان عرصه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و طرح‌های میراث فرهنگی خبر داد.

وی ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های مختلف گردشگری، فرهنگی و صنایع‌دستی را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: در زمینه صنایع‌دستی از ۲۹۵ رشته مصوب کشور حدود ۸۵ رشته در استان البرز فعال هستند، از همین رو در طول سال‌های تأسیس این اداره‌کل، بیش از ۹ هزار پروانه کارگاهی، تولید انفرادی و کارت شناسایی صادر شده است که این آمار نشان از حضور فعال هنرمندان در البرز دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز مطرح کرد: تسهیل روند جذب اعتبارات برای تجهیز کارگاه‌ها، حمایت از هنرمندان و برگزاری کارگاه های آموزشی برای صادرات محصولات توسط تولیدکنندگان از جمله موضوعاتی هستند که مدنظر قرار دارند؛ به‌زودی کارگاه آموزشی صادرات با همکاری اتاق بازرگانی برگزار می‌شود که همه این اقدامات نیازمند جذب اعتبارات است.

خاکی با بیان اینکه طرح‌های ارزشمندی برای هزینه‌کرد اعتبارات وجود دارد، تصریح کرد: استان البرز در زمینه میراث‌فرهنگی، آثار و محوطه‌های کهنی همچون تپه ۹ هزار ساله ازبکی دارد که آثار بسیار ارزشمندی در این محوطه یافت شده اما به دلیل نبود یک موزه مرکزی برای به نمایش گذاشتن میراث‌کهن از استان خارج شده و در موزه ملی نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به نیاز صنعت گردشگری به تسهیلات کلان گفت: بزرگترین شهرک‌های دارویی و صنعتی در استان البرز فعالیت‌ می‌کنند اما هتل مناسبی برای اسکان میهمانان این حوزه نداریم در حالیکه برخی پروژه‌های هتل‌سازی بر زمین مانده اند و نیاز به حمایت دارند. با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی البرز نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، کارگروهی مشترک میان این اداره کل و ادارات کل اقتصادی استان تشکیل می شود و در این خصوص برنامه‌ریزی خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18503

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.