• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
11
شکری پور:

ناهمگونی زیرساخت ها در کرج مردم را رنج می دهد

  • کد خبر : 26264
  • 07 اسفند 1402 - 19:18
ناهمگونی زیرساخت ها در کرج مردم را رنج می دهد
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی همچون ترافیک، ناهمگونی زیرساخت های خدماتی و بهداشتی متناسب با نیاز مردم و توسعه جمعیت کرج، امروز مردم این کلانشهر را رنج می دهد.

دکتر سعید شکری پور، کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در گفت وگو با خبرنگار دیده بان البرز با بیان اینکه کرج به معنای واقعی ایران کوچک است اما این مفهوم باید به واقعیت عملی برسد گفت: با همدلی آگاهانه و هوشمندانه مردم و مسئولین، کرج در مسیر توسعه و تعالی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های بالفعل کرج و حومه آن زمانی نمود عینی پیدا می کند که موانع موجود برداشته شود، بیان کرد: شان اول مجلس، تولید قانون به روز و مترقی است بنابراین باید در تصویب قوانین، به روندهای اجماعی و مطالبات به حق مردم توجه ویژه شود.

نمی توان با قوانین متاثر از رویکرد سرمایه داری به عدالت اجتماعی رسید

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نمی توان با قوانین متاثر از رویکرد سرمایه داری به عدالت اجتماعی رسید بنابراین اساس و بنیان مکتبی قوانین به خصوص در حوزه های اقتصادی باید مفهوم اصلی عدالت باشد تا تعالی جامعه شکل گیرد.

شکری پور لازمه ساختار اجتماعی در کلانشهر کرج را مستلزم همدلی فراگیر دانست و اظهار کرد:‌ یکی دیگر از وظایف اصلی نمایندگان در مجلس، ایفای نقش نظارتی دقیق، کارامد و هوشمندانه است که ریشه در دانایی و تخصیص نمایندگان منتخب دارد.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی کرج، پشتیبان مرکزیت نظام، یعنی تهران است، خاطرنشان کرد: پیشرفت و ترقی جامعه جوان در کلانشهر کرج، نیازمند عزم راسخ مدیران و مسئولان نهادهای ذیربط در راستای ایجاد زیرساخت های لازم به خصوص در حوزه های ورزش، اشتغال، ازدواج و … است.

جامعه زنان کلانشهر کرج شایسته نگاهی جدید هستند

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی توضیح داد:‌ ساختار فرهنگی و اجتماعی کرج با این تنوع قومیتی نیازمند ارائه طرح های جدید در حوزه فرهنگ است بنابراین می توان با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی اقوام، طرح ها و راهکارهای پویا، فراگیر و فراقومی جدید و هدفمندی ارائه کرد.

شکری پور با تاکید بر اهمیت نقش بی نظیر تربیتی بانوان به عنوان مادر و همسر در محیط خانه و اجتماع نیز گفت: جامعه زنان کلانشهر کرج با برخورداری از چهره های فرهیخته و تاثیرگذار، شایسته نگاهی جدید در عرصه ایفای نقش اجتماعی خود هستند.

وی اذعان کرد: کرج متعلق به همه مردم و اقوام ساکن در این کلانشهر است لذا باید با انسجام و همدلی و نیز با استفاده از فرصت ها و ظرفیت ها در راستای توسعه و تعالی آن تلاش کنیم. فراموش نکنیم کرج تنها یک گذرگاه نیست بلکه کلانشهری مهم و تاثیرگذار است.

ناهمگونی زیرساخت ها در کرج مردم را رنج می دهد

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی مانند ترافیک، ناهمگونی زیرساخت های خدماتی و بهداشتی متناسب با نیاز مردم و توسعه جمعیت، امروز مردم این کلانشهر را رنج می دهد، ادامه داد: باید با همدلی و بر اساس علم و دانش به روز و به دور از شعارهای زودگذر در راستای حل معضلات و مشکلات گام های اساسی برداریم.

شکری پور در ادامه لازمه تامین زیرساخت های مدرن در کلانشهرها را توسعه جمعیت و مهاجرپذیری دانست و افزود: تبدیل انبوه جمعیتی به یک جامعه مترقی، مستلزم طراحی و مهندسی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و … است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری کلانشهر کرج و شهرهای اطراف آن عنوان کرد: با توجه به ویژگی های اقلیمی این استان به خصوص جاده زیبای چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان، این ظرفیت فوق العاده بالا و قابل اتکاست البته به شرط تدوین برنامه نظام مند، توسعه و اجرای آنها.

قوانین کهنه و دست و پاگیر موجب رکود اجتماعی می شود

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه شهری نیازمند قوانین مترقی و منطبق با واقعیت هاست، تصریح کرد: قوانین کهنه و دست و پاگیر موجب رکود اجتماعی می شود. بدون اغراق می توان کرج و شهرهای پیرامونی آن را به شهرهای توسعه یافته و مترقی تبدیل کرد.

شکری پور خاطرنشان کرد: اولین دلیل ساخت و سازهای بی رویه و غیرقانونی که موجب رشد حاشیه نشینی و نازیبایی شهری می شود، وجود قوانین سختگیرانه غیرمنعطف است، اکنون تصور کنید تسهیل قوانین ساخت و ساز با نظارت دقیق چه تحولی می تواند در حوزه مسکن ایجاد کند؟

وی مهندسی اجتماعی در سطوح مختلف را نیازمند قوانین مترقی دانست و دیوان سالاری را یکی از موانع تاریخی و مهم رشد و توسعه اجتماعی برشمرد و اذعان کرد:‌ رفع بروکراسی منفی اداری و مبارزه با جریان فساد اداری، محتاج همدلی و هم آوایی علیه سطوح مدیریتی و منسجم سازی نظام خدماتی به معنای واقعی است.

اصناف یکی از پایه های مهم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصناف یکی از پایه های مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی و حتی فرهنگی هستند که در ادبیات انقلاب اسلامی و بالاتر از آن در مکتب فکری اسلام، جایگاه بلندی دارند و بیان شریف امام صادق (ع) که فرمودند کاسب حبیب خداست، از این تفکر سرچشمه می گیرد.

شکری پور با تاکید بر توجه ویژه بر اصناف در نظام اداری استان و نیز استفاده از ظرفیت های وسیع آن مطرح کرد: اصناف در مهندسی فرهنگی جامعه از کوچکترین روابط و ارتباطات اجتماعی تا برنامه ریزی های کلان، می توانند نقش فوق العاده ای ایفا کنند.

وی با اشاره به برخورداری کلانشهر کرج از جمعیتی عظیم از مردم مومن و مکتبی گفت: این حقیقت در مناسبات دینی و تقویمی بهتر و بیشتر آشکار می شود و با توسعه مواسات و همدلی در میان اقشار مختلف جامعه وفاق اجتماعی تجلی پیدا می کند.

نقش آفرینی ها را باید ترویج کرد

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این عرصه تمام کانون های مذهبی و فرهنگی و نیز نهادهای ذیربط همچون گذشته، مسئولیت های جدی عهده دار می شوند. نقش فرزندان غیور کرج و شهرها و روستاهای اطراف آن در دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه های صیانت از این آب و خاک، مثال زدنی است و این نقش آفرینی ها را باید ترویج کرد.

شکری پور روند رو به رشد افزایش جمعیت در کرج را فوق العاده و در کشور بی نظیر دانست و افزود: کرج یک کلانشهر و چهارمین شهر پرجمعیت کشور پس از تهران، مشهد و اصفهان بوده که نیارمند ارائه طرح ها و برنامه ریزی ها و اقدامات کلان در راستای رشد و توسعه است.

روند توسعه زیرساخت های کرج هیچ تناسبی با رشد جمعیت آن ندارد

وی با اشاره به کسب رتبه دوم مهاجرپذیری برای البرز در کشور، بیان کرد: این در حالی است که روند توسعه زیرساخت های این کلانشهر هیچ تناسبی با رشد جمعیت آن ندارد. توجه ویژه مدیریتی به شهرهای پیرامونی کرج خصوصا فردیس، امری ضروری است.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زیرساخت های مختلف اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی، فرهنگی و … باید متناسب با رشد جمعیتی و گستره جغرافیایی شهرهایی همچون فردیس فراهم شود مطرح کرد:‌ امنیت کرج و حومه آن امری حیاتی و جدی است.

شکری پور در پایان خاطرنشان کرد:‌ با وجود تلاش های صورت گرفته در این خصوص هنوز هم باید زمینه های توسعه امنیت و آرامش مردم این شهر بیش از پیش فراهم و به کمبودها و افزایش سرانه های مختلف آن توجه ویژه ای شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.