• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر کرج:

نحوه ارسال آمار از بخش های مختلف شهرداری قابل قبول نیست

  • کد خبر : 17065
  • 19 اردیبهشت 1402 - 18:19
نحوه ارسال آمار از بخش های مختلف شهرداری قابل قبول نیست
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: بارها این تذکر را مطرح کرده ایم که نحوه ارسال آمار از بخش های مختلف شهرداری قابل قبول نیست؛ از تعداد کارمندان و کارگران گرفته تا تعداد پرونده ها، ماشین آلات و ...

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سید مرتضی اعتصامی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج امروز در نطق پیش از دستور یکصد و ششمین جلسه رسمی شورا گفت: از ابتدای ورودمان به شورای شهر کرج، بارها این تذکر را مطرح کرده ایم که نحوه ارسال آمار از بخش های مختلف شهرداری قابل قبول نیست؛ از تعداد کارمندان و کارگران گرفته تا تعداد پرونده ها، ماشین آلات و …

وی با اشاره به اینکه اگر هم آماری ارسال شده به صورت غیررسمی یا بهم ریخته در کمیسیون ها بوده است، بیان کرد: با روی کار آمدن ابزارهای فناوری اطلاعات، محاسبات آسان تر شده اند و نرم افزارهای تخصصی، فرآیندها را کوتاه تر، صحیح تر و دقیق تر کرده اما در شهرداری کرج، پس از راه اندازی سیستم های نرم افزاری چه اتفاقی رخ داده است که از برخی بخش ها آمار دقیقی در اختیار نداریم؟

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: در دهه های ۸۰ و ۹۰، اقدامات خوب و مناسبی در خصوص روند ایجاد اتوماسیون در بخش های مختلف شهرداری انجام و در برهه های مختلف به آن ها پرداخته شد اما با توجه به نیازهای روز، بروزرسانی آن ها صورت نگرفت که دلیل این امر، مقاومت در برخی بخش های شهرداری در ایجاد نرم افزارهای مربوطه است که این موضوع باید بررسی شود.

اعتصامی مطرح کرد: در همه جای دنیا آمار ابزار مدیریت است و جایی را نمی توان یافت که مدیریت مبتنی بر آمار صحیح نباشد. بعضا تصمیماتی اتخاذ و موجب خطاهای بسیاری در بخش های مختلف شهرداری شده است. یکی از مغفول ترین بخش هایی که شاید در ادوار مختلف زیاد به آن پرداخته و مورد اهمیت واقع نشده، فناوری اطلاعات و توسعه و بروز کردن آن است که برخی مدیران، فقط به ابتداییات کار کفایت کرده اند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون، منتظریم که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، آمار دقیقی از سرانه فضای سبز این شهر ارائه دهد، اظهار کرد: شهردار نسبت به جمع آوری آمار بخش های مختلف مجموعه، به منظور نظارت بر امور و ارسال به شورای شهر و وزارت کشور اقدام کند زیرا مهم ترین مسئله ما اشرافیت و برداشت دقیق از کمیت و کیفیت اطلاعات گردآوری شده در بخش های مختلف است که در این سال ها، هزینه های گزافی را به شهر تحمیل کرده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه به توسعه اتوماسیون و نرم افزارهای زیرساختی و تطبیق آن ها با بخش های مختلف خاطرنشان کرد: تفاهم ویژه برای ارسال آمار دقیق، غیر قابل خدشه و قابل دفاع توسط مدیران شهرداری مورد انتظار است. فرصت ها در حال گذر هستند اما در بسیاری از بخش ها شاهد آینده نگری نیستیم.

اعتصامی با تاکید بر اینکه تا زمانی که فرصت ها از دست نرفته اند، فکری به حال بخش هایی که باید به آن ها پرداخته شود، کنید، متذکر شد: عملکرد معاونت فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری به شدت ضعیف است؛ اخیرا دستوری در خصوص هرس گونه ای از گونه های کاشته شده صادر شده بود. این امر به دستور چه کسی صورت گرفت که خسارت میلیاردی به شهر وارد شد؟ شهردار پیگیری های لازم را انجام و به صورت مکتوب پاسخ دهد.

خبرنگار: اکبر علاقه بندی

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17065

ثبت دیدگاه

  1. Hello! I know this is kind of off topic but I was wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having trouble finding one? Thanks a lot! bezogoroda.ru

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.