• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ:

نخستین جشنواره استانی طنزپردازی نگارشی و نمایشی برگزار می شود

  • کد خبر : 17566
  • 30 اردیبهشت 1402 - 18:11
نخستین جشنواره استانی طنزپردازی نگارشی و نمایشی برگزار می شود
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از برگزاری نخستین جشنواره استانی طنزپردازی نگارشی و نمایشی به همت دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان ساوجبلاغ خبر داد.

محمد سجاد احسانفر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، با اشاره به جایگاه قابل توجه طنز و طنزپردازی در جامعه مطرح کرد: طنز به خوبی می تواند خود را از حیطه لودگی و بیهودگی جدا کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین طنز می تواند قالب مناسبی برای بیان بسیاری از پیام های ارزشمند که امروزه به تبیین آن ها نیاز داریم باشد. استندآپ کمدی نیز با توجه به جایگاه مناسبی که امروز در جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان یافته، به ظرفیت قابل توجهی تبدیل شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که می توان آثار فاخری در قالب های مختلف طنز به ویژه استندآپ کمدی تولید و به مخاطبان عرضه کرد، از برگزاری نخستین جشنواره استانی طنزپردازی نگارشی و نمایشی به همت دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان ساوجبلاغ خبر داد.

احسانفر، ایجاد فضای شاد، نشاط آور و امیدآفرین در بین مردم، تبیین برخی سرفصل های فرهنگی در حوزه سبک زندگی به زبان طنز، هجو و تقبیح ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی به زبان طنز و توجه به نسل نوجوان و جوان با رویکرد انگیزه بخشی به این قشر را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی ادامه داد: استفاده از قالب طنز و استندآپ کمدی در راستای جهاد تبیین، شناسایی و کشف استعدادهای موجود در این حوزه و بسترسازی برای حضور هنرمندان و علاقه مندان به این عرصه نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره استانی هستند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ گفت: دلگویه های نوجوانانه، هجو ناهنجاری های فرهنگی عمومی، هجو صفات ناپسند در سبک زندگی مانند ناامیدی، بدبینی، تنبلی و …، هجو عدم رعایت حقوق شهروندی، هجو دروغ پراکنی و دشمنی شبکه های مجازی، تبیین ایران دوستی و وطن پرستی و تبیین دستاوردهای مختلف ۴۴ ساله جمهوری اسلامی ایران محورهای موضوعی این طرح هستند.

احسانفر با اشاره به برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در بخش دانش آموزی و با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه ای و دانش آموزی برگزار می شود، اظهار کرد: علاقه مندان تا پایان خرداد ماه فرصت دارند اثار خود را در قالب های متن طنز و استندآپ کمدی، در پیام رسان بله یا ایتا به شماره ۰۹۳۹۹۹۵۳۰۰۳ ارسال کنند.

وی از برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره در تاریخ ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۲ خبر داد و عنوان کرد: در بخش حرفه ای، جایزه نفر اول یکصد میلیون ریال، نفر دوم ۷۰ میلیون ریال و نفر سوم ۵۰ میلیون ریال و در بخش دانش آموزی نیز جایزه نفر اول، ۵۰ میلیون ریال، نفر دوم ۳۰ میلیون ریال و نفر سوم ۲۰ میلیون ریال است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه به ۱۰ نفر برگزیده قابل تقدیر در بخش دانش اموزی مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا می شود، اعلام کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به دبیرخانه جشنواره به نشانی: هشتگرد، بلوار امام خامنه ای، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه یا با شماره ۰۲۶۴۴۲۲۳۸۲ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17566

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.