• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
14
سعید شکری پور:

نظارت ها باید بدون رودربایستی انجام شود

  • کد خبر : 26247
  • 05 اسفند 1402 - 20:11
نظارت ها باید بدون رودربایستی انجام شود
کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با تاکید بر اینکه نظارت ها باید بدون رودربایستی انجام شود گفت: مجلس باید بدون ملاحظه اجرای قانون را از دولت مطالبه کند و دولت نیز موظف به تامین همه زیرساخت‌هاست.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، سعید شگری پور کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز در نشست پرسش و پاسخ با اصحاب رسانه که با مشارکت موسسه فرهنگی هنری دیده بان البرز مانا در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: مجلس شورای اسلامی اختیار قانونی دارد تا طرح‌ها را به مجلس ببرد و تصویب کند اما بهتر است مبنای کار، لایحه محوری باشد.

وی ادامه داد: ممکن است زمانی دولت لوایح خوبی را به مجلس ارسال کرده و مجلس نیز از طریق آن قوانین خوبی تصویب کند اما اگر زمانی دولت نخواهد این کار را انجام دهد، مجلس باید با استفاده از کارشناسان مربوطه طرح‌هایی را ارائه و تصویب کند تا مشکلات اصلی و اساسی مردم حل شود. نظارت مجلس قبل از تصویب قوانین آغاز می‌شود و گام دوم، طرح قوانین در کمیسیون‌ها و صحن مجلس است که بتواند با آرای قوی نمایندگان تصویب شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز با بیان اینکه قوای سه گانه باید مکمل یکدیگر باشند تا بتوانند به نظام خدمت کنند، اظهار کرد: گام سوم نظارت مجلس پس از ابلاغ به دولت و بخش‌های اجرایی است تا بتواند بر اساس شاخصه‌های موجود در قانون آن را پیگیری و نقش نظارتی خود را ایفا کند.

شکری پور مطرح کرد: البرز جمعیت بالایی دارد و پس از تهران، اصفهان و مشهد پرجمعیت‌ترین استان ایران است اما امکان دارد نهادسازی یا فراهم کردن زیرساخت‌ها در برخی شهرستان‌ها انجام نشده باشد. این موضوع تقصیر کسی نیست زیرا آمایش سرزمینی در مجموعه استان البرز از قبل به همین صورت بوده است، برخی شهرها در صورت امکان باید به شهرستان تبدیل شوند، ممکن است به بودجه دولت فشار بیاید اما مردم هم حق و حقوقی دارند و ما باید به فکر آنها باشیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از هزینه های اضافی برای دولت و با بیان اینکه در هر جایی که قانون اجازه می‌دهد منطقه‌ای را تبدیل به شهرستان کنیم باید این اتفاق رخ دهد عنوان کرد: اگر مدیریت خوبی بر صورت گیرد، حتی اگر منابع لازم هم موجود نباشد، با مطالبه گری تحقق می‌یابد و امکانات لازم فراهم می‌شود.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان البرز عنوان کرد: معتقدم که مجلس باید بدون ملاحظه اجرای قانون را از دولت مطالبه کند و دولت نیز موظف است بر اساس لایحه‌ای که داده همه زیرساخت‌ها را تأمین کند. مجلس موظف به نظارت بر کار دولت و دولت هم موظف به نظارت بر امور زیرمجموعه‌های خود است که باید بدون رودربایستی انجام شود.

شکری پور در پایان این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص شفافیت اموال خود تصریح کرد: یک واحد مسکونی در کرج و یک آپارتمان نیز در تهران دارم که البته بین فرزندانم تقسیم شده اما هنوز به نام خودم است، علاوه بر این دو دستگاه خودرو نیز دارم که یکی از آنها به صورت اقساطی خریداری شده است.

خیرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.