• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
4
مدیرکل میراث فرهنگی البرز:

نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی باغستان افتتاح شد

  • کد خبر : 26805
  • 04 فروردین 1403 - 19:51
نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دهکده تفریحی باغستان افتتاح شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان کرج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، رحیم خاکی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز خبر داد: نمایشگاه نوروزی صنایع دستی و سوغات با ۶۰ غرفه شامل رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و سوغات استان‌ها در دهکده تفریحی و گردشگری باغستان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله گلیم، رشته‌های چوبی مانند خراطی چوب، معرق، منبت سفال و سرامیک، میناکاری و … و نیز سوغات استان‌ها و مشتقات عید عرضه می‌شود ادامه داد: نمایشگاه مذکور همه روزه تا ۱۵ فروردین از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ برپاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را موجب حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و همچنین ایجاد اوقاتی خوش برای گردشگران و معرفی هنرمندان استان البرز و سوغات سایر استان‌ها دانست.

خاکی اذعان کرد: استان البرز با توجه به نرخ بالای مهاجرپذیری، به عنوان شهر اقوام شناخته می‌شود و حدود ۸۵ رشته فعال صنایع‌دستی کشور در این استان حضور دارند، از این رو بهترین هنرمندان و کارگاه‌ها را در خود جای داده است و امیدواریم سال جاری، سالی پر رونق در تولید و نیز برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=26805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.