• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
6
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد البرز:

هر جا از مساجد غافل شدیم از آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم

  • کد خبر : 25511
  • 30 دی 1402 - 14:04
هر جا از مساجد غافل شدیم از آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز بر مردمی سازی فعالیت های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: هر جا از مساجد غافل و به فعالیت های غیرمسجدی مشغول شدیم، کمی از آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز امروز در نشست ستاد دهه فجر مساجد البرز با اشاره به نقش بی بدیل مساجد در شکل گیری و پیروزی انقلاب گفت: باید حواسمان باشد که در تداوم انقلاب نیز نقش مساجد به همان میزان پررنگ باشد.

وی بیان کرد: در طول این سال ها هر جا به مساجد اهمیت دادیم، اتفاق های خوبی رقم خورد و هر جا از آن ها غافل و به فعالیت های غیرمسجدی مشغول شدیم، کمی از آرمان های انقلاب فاصله گرفتیم. با توجه به شعار دولت مردمی مبنی بر مردمی سازی فرهنگ، یکی از اصول مردمی سازی، رجوع به اقدامات فرهنگی و هنری در مساجد است که نباید از آن غافل شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: امسال انتخابات و دهه فجر به هم نزدیک هستند بنابراین باید همه تلاش خود را به کار گیریم تا شاهد مشارکت حداکثری در این دو صحنه مهم باشیم و در این مسیر از ظرفیت های بالقوه مساجد و اماکن و کمیته های فرهنگی استفاده کنیم؛ برخی از نهادهای عضو کمیته برنامه های خود را اعلام کرده اند.

شکری با تاکید بر جذب نوجوانان و جوانان در حوزه های مذکور از برگزاری ۱۰ جشن محوری در ۱۰ مسجد محوری کرج و برنامه هایی همچون برپایی میزهای خدمت، جشنواره فوتسال بانوان، مسابقه کتابخوانی و … خبر داد و گفت: این موارد می توانند نقش مهمی در جذب مردم برای حضور در مساجد و مشارکت در اقدامات فرهنگی داشته باشند. مساجدی که برنامه های خوبی را پیش بینی و اجرا کرده اند جذب بهتری نیز داشته اند.

وی با بیان اینکه هر جا کار را به مردم سپردیم نتیجه خوبی حاصل شد، افزود: امسال در قالب برنامه لشکر فرشته ها از خانواده های قرآنی (حافظ و قاری) تجلیل به عمل می آید. در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا شاهد حضور پرشور و فعالانه مردم در این حماسه سیاسی باشیم. برخی مساجد الگوساز هستند و باید بیشتر معرفی و از روش های آنان استفاده شود.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25511

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.