• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6
رئیس شورای اسلامی شهر کرج:

همواره در زمینه زیرساخت ها عقب تر از رشد جمعیت هستیم

  • کد خبر : 19736
  • 21 تیر 1402 - 22:02
همواره در زمینه زیرساخت ها عقب تر از رشد جمعیت هستیم
رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به افزایش جمعیت و میزان مهاجرت های بی رویه به استان البرز، گفت: زیرساخت های شهری در کرج، متناسب با افزایش جمعیت آن نیست، در واقع در زمینه زیرساخت ها همواره عقب تر از رشد جمعیت شهری در این کلانشهر هستیم.

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، علی قاسم پور، رئیس شورای اسلامی شهر کرج عصر امروز در آئین رونمایی از مرحله نخست واگذاری ناوگان حمل و نقل عمومی که در محوطه سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و پیگیری های اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری گفت: قیمت یک دستگاه اتوبوسی که امروز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرج اضافه می شود را حدود هفت میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ و رقم قابل توجه ارزش ریالی اتوبوس های مذکور، ادامه داد: این موضوع نشان دهنده توجه ویژه اعضای شورا و مدیریت شهری به حوزه عمرانی و حمل و نقل عمومی در کرج است. امسال بودجه ای حدود دو هزار میلیارد تومان در این حوزه هزینه می شود که بسیاری در مرحله مناقصه قرار دارند که از جمله آن ها می توان به پروژه راه اندازی خط بی آر تی اشاره کرد که ۳۰ کیلومتر طول و ۱۹ ایستگاه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اجرای این پروژه در دو فاز بیان کرد: تلاش ما بر این است که پس از راه اندازی ایستگاه متروی شهید سلطانی، تا ۲۲ بهمن سال جاری، خط اتوبوس تندرو که از حصارک تا میدان شهید سلطانی را پوشش می دهد، با تزریق سهم مالی دولت به بهره برداری برسد تا عبور و مرور مردم تسریع و از بار ترافیکی شهر کاسته شود.

قاسم پور همچنین با اشاره به افزایش جمعیت و میزان مهاجرت های بی رویه به استان البرز، اذعان کرد: زیرساخت های شهری در کرج، متناسب با افزایش جمعیت آن نیست، در واقع در زمینه زیرساخت ها همیشه عقب تر از رشد جمعیت شهری در این کلانشهر هستیم که امیدواریم با افتتاح خطوط متروی درون شهری و بی آر تی بتوانیم به میزان قابل توجهی از مشکلات مردم این شهر و استان بکاهیم.

وی عنوان کرد: ساماندهی پارک حاشیه ای که در حال پیگیری توسط اعضای شورای اسلامی شهر کرج و در مرحله اجراست، یکی دیگر از اقدامات خوبی است که در راستای رفع مشکلات ترافیکی در سطح شهر انجام شده است و امید آن می رود که اتمام این موضوع، بتواند در تسهیل در حوزه حمل و نقل عمومی و کاهش مشکلات مردم در رفت و آمدهای درون شهری، موثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از تلاش های همه مسئولان و مدیران شهری و استانی در به ثمر رسیدن پروژه های عمرانی، مطرح کرد: امروز سهم ۵۰ درصدی دولت در پروژه بزرگراه شمالی (شهید سلیمانی) توسط وزارت راه و شهرسازی به لایحه ای تبدیل و به هیات دولت ارائه شده که امید است با توجه به بودجه های تزریقی و ۶۹۰ میلیارد تومان ردیف بودجه شهری منهای تملکات، از ظرفیت های ملی و تهاتری نیز بهره گیری شود.

قاسم پور با تاکید بر توجه ویژه به تکمیل پروژه های عمرانی شهر، گفت: امیدواریم با بهره برداری از متروی درون شهری و بزرگراه شمالی در این دوره، مشکلات مردم به خصوص در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار تا حد زیادی رفع شود، همچنین امید است با تلاش همکاران در حوزه درآمدهای شهرداری از فرصت های ایجاد شده نیز بهره گیری شود و با تامین منابع لازم، امسال همه پروژه هایی که در بودجه پیش بینی شده اند به نتیجه برسند.

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=19736

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.