• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

هنر ابزار قدرت و تمدن ساز است/ لزوم توجه به جایگاه والای هنر

  • کد خبر : 11924
  • 06 آذر 1401 - 20:02
هنر ابزار قدرت و تمدن ساز است/ لزوم توجه به جایگاه والای هنر
معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: پیش از این گفته ام که هنر ابزار قدرت و تمدن ساز است اما اکنون تاکید می کنم هر کشوری که ادعای تمدن سازی داشته باشد، باید از ابزار قدرتمندی مانند هنر استفاده کند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز، سرهنگ پاسدار احسان خورشیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر سودای عشق که امروز با حضور مسئولین استانی، هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: پیش از اینکه از مهجوریت هنر ضربه بخوریم باید دست به کار شویم.

وی با اشاره به مشخص بودن زبان هنر، ادامه داد: پیش از این گفته ام که هنر ابزار قدرت و تمدن ساز است اما اکنون تاکید می کنم هر کشوری که ادعای تمدن سازی داشته باشد، حتی با وجود معلمان و پایه های تمدنی و مادی، باید از ابزار قدرتمندی مانند هنر استفاده کند. به طور کلی تا زمانی که ابزار هنر نباشد باید منتظر ضربات عدم وجود آن باشیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، وقوع برخی اتفاقات اخیر در کشور را عدم وجود این ابزار بزرگ و قدرتمند دانست و بیان کرد: حضرت علی (ع) در نامه خود به مالک اشتر گفته بود که دو قشر تجار و هنرمندان در حکومت فعالیت می کنند که کمترین خسارت ها را برای جامعه دارند و تو باید حواست به این دو قشر باشد و این سفارش امیرالمومنین (ع) بیانگر اهمیت و حساسیت این حرفه است.

سرهنگ خورشیدی بر حفظ اصالت های انقلاب از طریق هنر و برگزاری نشست های مکرر مسئولان با هنرمندان تاکید و اذعان کرد: با این قشر فرهیخته با ادبیات خودشان سخن بگویید. اگر بتوانیم همه سخنان مفید و ارزنده و درس ها و پندهای دوره های مختلف را هنرمندانه و در قالب تئاتر بیان کنیم دیگر نیازی به این همه تریبون و سخنرانی های طولانی نیست زیرا تئاتر جذابیت خاصی برای مخاطب دارد.

وی با اشاره به سخنان پندآموز و هنرمندانه شهید سید مرتضی آوینی خاطرنشان کرد: از نگاه این شهید هنرمند، هنر، تجلی شیدایی است و هر چه در شیدایی هست، عشق است. هنرمند به قصد راضی کردن دیگران به روی صحنه نمی رود بلکه با ارتباط گیری با دل و ارزش های درونی خود، هنرنمایی می کند بنابراین این موضوع چیزی جز شیدایی نیست.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: امکان ندارد کسی باور و آرمانی در سر نداشته باشد و ادعای عشق کند. یک هنرمند واقعی هیچ گاه به دنبال شهرت نیست بلکه جویای محبوبیت است بنابراین اگر جوان ما امروز کار خود را به خوبی انجام داد و ما نیز به عنوان مسئولان فرهنگی، مدافع او بودیم شهرت را رها می کند و هیچ گاه به دنبال جذابیت نمی رود.

سرهنگ خورشیدی در پایان عنوان کرد: جوانی که ظرفیت های او به خوبی مورد توجه قرار گرفته باشد خواهان محبوبیت است و شهرت برایش معنایی ندارد و این بسیار زیباست. فراموش نکنیم شهرت را آدمی طلب می کند اما محبوبیت، هدیه خداوند به بندگان است. جایگاه هنر باید بسیار والاتر از جایگاه کنونی باشد حتی می توان با استفاده صحیح از آن، تولید قدرت کرد و این همان ابزاری است که در اختیار هنرمندان است و می توانند اتفاقات خوبی با آن رقم برنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=11924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.