• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
10
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

واردات خودرو توسط شرکت‌ها و خودروسازان به منزله رانت است

  • کد خبر : 25503
  • 29 دی 1402 - 10:15
واردات خودرو توسط شرکت‌ها و خودروسازان به منزله رانت است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی واردات خودرو توسط شرکت‌ها و خودروسازان را به منزله رانت دانست و گفت: ظاهرا خودروسازان برای جبران هزینه‌های خود، محصولات قدیمی را رنگ و لعاب داده و به نام خودروی جدید راهی بازار می کنند.

به گزارش دیده بان البرز، مهدی عسگری، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص قراردادهای ناعادلانه خودروسازان گفت: برخی از این قراردادها با مردم، یک سویه و به نفع این شرکت ها تنظیم می‌شود که لازم است وزارت صمت نسبت به اصلاح این فرآیند معیوب و احقاق حقوق مردم اهتمام جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: خودروسازان به بهانه افزودن پسوند و پیشوند نام خودرو و نصب آپشن جدید، هزینه بالاتری را از متقاضیان دریافت می کنند در حالی که خودروسازان اطلاعات دقیقی درباره مدل های جدید و دلیل این میزان افزایش قیمت منتشر نکرده اند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال، خودروی تارا دستی که سال گذشته و در سامانه فروش یکپارچه خودرو به قیمت ۲۹۳ میلیون تومان به متقاضیان فروخته شده بود، برای موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با احتساب افزایش قیمت شورای رقابت و ۶ دنده کردن آن به ۵۸۰ میلیون تومان رسیده است.

عسگری با بیان اینکه واردات خودرو توسط اشخاص باید آزاد شود، اظهار کرد: واردات خودرو توسط شرکت‌ها و خودروسازان به منزله رانت است و با این وضعیت نمی توان بازار خودرو را تنظیم کرد، به نظر می‌رسد خودروسازان می‌خواهند برای جبران هزینه‌های خود، محصولات قدیمی را رنگ و لعاب داده و به نام خودروی جدید راهی بازار کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25503

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.