• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

واکنش پلیس به اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران

  • کد خبر : 17936
  • 06 خرداد 1402 - 21:39
واکنش پلیس به اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران گفت: نیروهای مرزی ایران به هر گونه تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال این عمل خود پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در ارتباط با اقدام نسنجیده نیروهای طالبان در مرز ایران گفت: حدود ساعت ۱۰ صبح امروز، نیروهای طالبان بدون در نظر گرفتن و رعایت قوانین بین المللی و حسن همجواری، از سمت کشور افغانستان با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند.

وی با اشاره به واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا به این اقدام، ادامه داد: بعد از تیراندازی های انجام شده از سوی طالبان، براساس پروتکل های مرزی از سوی مرزبان درجه یک، تذکرات لازم به نیروهای مهاجم داده شده است اما مجددا از ساعاتی قبل تیراندازی آغاز و درگیری ها ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: در پی شروع درگیری های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات لازم را به مرزبانان ابلاغ و تأکید کرد که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند.

گفتنی است، در این دستور تاکید شده است که نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=17936

ثبت دیدگاه

  1. медицинская справка spravki-kupit.ru

  2. magnificent post, very informative. I’m wondering why the other experts of this sector do not realize this. You should continue your writing. I am sure, you have a huge readers’ base already! диплом ۲۰۲۳

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.