• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

ورود امام خمینی (ره) به میهن، افکار پلید فتنه جویان را در نطفه خفه کرد

  • کد خبر : 7403
  • 12 بهمن 1400 - 19:45
ورود امام خمینی (ره) به میهن، افکار پلید فتنه جویان را در نطفه خفه کرد
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز گفت: 43 سال پیش در چنین روزی، با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، توطئه‌های دشمن نقش بر آب و افکار پلید فتنه جویان در نطفه خفه شد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، سردار ابوالفضل اسلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز امروز در آئین رونمایی از پوستر دومین جشنواره ملی و مردمی فیلم کوتاه و تئاتر یار انقلاب که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: ۴۳ سال پیش در چنین روزی، با ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، توطئه‌های دشمن نقش بر آب و افکار پلید فتنه جویان در نطفه خفه شد.

وی دفاع مقدس را گنجینه عظیمی برای نسل‌های آینده دانست و عنوان کرد: این گنجینه باید آن‌طور که شایسته است مورد توجه قرار گیرد و رشادت‌ها و جوانمردی‌های جوانان این مرزوبوم همان‌گونه که به نسل‌های گذشته معرفی شد، به نسل‌های امروز و آینده نیز شناسانده شوند تا جوانان ما بدانند که چه خون‌های پاکی در راه دفاع از کیان اسلامی و حفظ امنیت آنان ریخته شده تا درخت انقلاب هر روز تنومندتر و پرقدرت از گذشته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در چهار فاز در زمینی با زیربنای ۲۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در مجموعه پارک جهان‌نما نیز خبر داد و عنوان کرد: از بین هشت طرح ارائه‌شده توسط مشاور، طرح کنونی تصویب، با مصوبه هیئت‌امنا، شهرداری کرج به‌عنوان مجری این پروژه انتخاب و در سال ۹۷ کلنگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد. پس از تکمیل، از این مکان به‌عنوان زیباترین مرکز فرهنگی و موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد خواهد شد.

سردار اسلامی افزود: ساخت این مجموعه با مصوبه هیئت‌امنایی و پشتیبانی شهرداری و استانداری البرز در حال انجام است. ریاست هیئت‌امنای این مجموعه استاندار و اعضای آن امام‌جمعه کرج، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندهان سپاه، ارتش و ناجا، شهردار و رئیس شورای شهر کرج، مدیرکل صداوسیمای مرکز البرز و تعدادی از مدیران کل استان هستند. هر اقدامی که قرار باشد در مجموعه انجام شود جهت اجرایی شدن باید مصوبه هیئت‌امنا را دارا باشد در غیر این صورت اجرایی نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز توضیح داد: فاز اول پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز به مساحت سه هزار متر، تحت عنوان ساختمان اسناد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان احداث و در هفته دفاع مقدس سال ۱۳۹۹ افتتاح شد. فاز دوم به مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع شامل سالن همایش و گالری‌ها، فاز سوم شامل ساخت مسجد جامع خرمشهر و قسمتی از شهر خرمشهر و فاز چهارم نیز بازسازی عملیات کربلای ۵ و محوطه‌سازی مجموعه است.

سردار اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری کرج تا به امروز ۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این مجموعه هزینه کرده و استانداری البرز نیز با پیگیری‌های صورت گرفته زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و به ارزش حدود ۳۵۰ میلیارد تومان با طرح کاربری گردشگری در عظیمیه کرج را به ساخت این مجموعه اختصاص داده است. با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد ادامه ساخت و تکمیل این مجموعه به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شود.

وی یادآور شد: پیش‌بینی ما بر این بود که پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و افتتاح شود اما استاندار البرز در جلسه هیئت‌امنا تأکید کرد که پروژه باید تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. تا به امروز، همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولان استان البرز در جهت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس و نیز حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان صورت گرفته است.

سردار اسلامی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تهیه محتوای قابل ارائه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز هم‌زمان با تکمیل بنا پیش رود تا مجبور به افتتاح موزه‌ای خالی از آثار شهدا نباشیم، گفت: از اصحاب رسانه استان البرز درخواست داریم نسبت به معرفی این مکان فرهنگی به عموم مردم اهتمام لازم را داشته باشند. در خصوص محتواهای قابل ارائه در این مجموعه نیز منتظر پیشنهادات عموم مردم هستیم تا پس از بررسی، مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7403

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.