• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

چرا نیروهای دست دوم استان های دیگر با رزومه های ضعیف تر در البرز به کار گرفته می شوند؟

  • کد خبر : 7787
  • 28 فروردین 1401 - 22:16
چرا نیروهای دست دوم استان های دیگر با رزومه های ضعیف تر در البرز به کار گرفته می شوند؟
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد تصریح کرد: نیروهای دست دوم استان های دیگر با رزومه های ضعیف تر، تخصص و تجارب کمتر و در برخی موارد تحصیلات غیرمرتبط در حالی در البرز به کار گرفته می شوند که ده ها نیروی مشابه آن ها در داخل استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و تبریک به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع)، امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان البرز گفت: در این سفر پیگیری های خوبی در حوزه استانی انجام شد.

در ابتدای این نشست، یکی از خبرنگاران به دوگانگی در مصوبه ممنوعیت استقرار صنایع، در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی خارج از این محدوده و نیز به دست و دلبازی استان البرز برای استان های همجوار و آسیب های وارده از سمت غرب البرز اشاره کرد و گفت: حداقل تقاضای مردم استان البرز، ایجاد کمربند سبزی برای استان قزوین است تا آلودگی های موجود نیروگاه ها و کارخانجات این استان کمتر به البرز انتقال داده شود.

عسگری در پاسخ به موارد مطروحه از سوی این خبرنگار بر پیگیری ایجاد کمربند سبز تاکید و بیان کرد: نیروگاه منتظر قائم فردیس به عنوان یکی از نیروگاه هایی که سبب آلودگی البرز می شود، متعلق به بخش خصوصی است که ۱۰ حلقه چاه و مصرف آب بالایی دارد، پیگیری هایی در زمینه سوخت مازوت این نیروگاه نیز انجام و پلمب شد اما به سبب مصرف بالای آب و آلودگی هایی که برای شهر ایجاد می کند، در دولت قبلی و فعلی، از طریق سازمان محیط زیست، تذکرات متعددی به وزارت نیرو داده شد. پس از بازدیدها و پیگیری ها، راهکارهای لازم به دستگاه های اجرایی ارائه شد.

وی همچنین در مورد شعاع ۱۲۰ کیلومتری نیز مطرح کرد: شهرستان اشتهارد از این شعاع خارج شده اما نکته اینجاست که سازمان امور مالیاتی کشور برداشتی از مصوبه هیئت دولت دارد مبنی بر اینکه از زمانی که این مصوبه در هیئت دولت تصویب شده باید عملیاتی شود، بنابراین ما با مشکلی مواجه شدیم که شرکت هایی که در بازه زمانی سال های ۱۳۹۴ تا اواخر ۱۳۹۸ تاسیس شده اند، همچنان داخل این محدوده قرار گرفته و معافیت مالیاتی شامل حال آنان نمی شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد اظهار کرد: بر اساس این اختلاف بر سر قطعه زمانی، حدود ۴۰۰ شرکت در شهرک صنعتی اشتهارد در این وضعیت قرار گرفته اند که پیگیری های زیادی در این مورد صورت گرفته و پیش از عید، از وزیر اقتصاد دستور بررسی این موضوع را گرفتیم و هفته گذشته معاونت حقوقی نظر خود را مبنی بر چیزی که مطالبه ما بود ارائه کرد زیرا وقتی شهری از این شعاع خارج شود نمی توان قطعات زمانی مختلف را تفکیک کرد و همه شهر باید مشمول این معافیت ها شود.

عسگری اذعان کرد: در واقع مردم متناسب با شرایط اعلام شده در چنین مکان هایی سرمایه گذاری کرده اند و نباید خلف وعده انجام شود، هفته گذشته وزیر اقتصاد بر اساس نظر معاونت حقوقی دستور لازم را به سازمان امور مالیاتی داد تا این نظریه اجرایی شود و تمام شرکت هایی که در شهرک های اشتهارد قرار دارند خارج از این شعاع محسوب شوند و موارد و مشوق هایی که برای آنان در نظر گرفته شده شامل حال همه آن ها شود ضمن اینکه در سفر ریاست جمهوری به البرز خروج منطقه ویژه اقتصادی پیام از شعاع ۱۲۰ کیلومتری نیز جزو مصوباتی بود که باید در هیئت دولت پیگیری شود.

وی افزود: جدا از مصوباتی که در سفر مذکور انجام شد، در خصوص موضوعات مهمی که به هر دلیل جامانده بودند نیز مکاتبه ای با امضای استاندار البرز و سه نماینده استان تنظیم و در آن درخواست شد که با توجه به نوپا بودن استان البرز و شرایطی که باید برای سرمایه گذاری ها و صنایع پاک و غیرآلاینده فراهم و کلا خارج از شعاع محسوب شود، این درخواست تقدیم رئیس جمهور شد، پیگیر هستیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر ارزیابی وی از سفر رئیس جمهور به البرز و دستاوردهای این سفر برای استان و تحقق آن ها با وجود مدیران فعلی استان نیز تصریح کرد: در مجموع وضعیت انتصابات در استان البرز رضایت بخش نیست، حدود ۷۰ درصد از مدیران ما در استان، غیربومی هستند که این موضوع، زیبنده استانی که ظرفیت ها و منابع انسانی زیادی را داراست، نیست.

عسگری ادامه داد: حرف ما این نیست که همه مدیران باید بودمی باشند اما مدیر غیربومی که در البرز به کار گرفته می شود باید ارزش افزوده ای برای استان ایجاد کند اما موضوع مهم این است که نیروهای دست دوم استان های دیگر با رزومه های ضعیف تر، تخصص و تجارب کمتر و در برخی موارد تحصیلات غیرمرتبط در حالی در البرز به کار گرفته می شوند که ده ها نیروی مشابه آن ها در داخل استان وجود دارد و اگر قرار باشد با ترازهای مذکور سنجشی صورت گیرد، بیش از ده ها نیروی متخصص در داخل استان وجود دارد.

وی اذعان کرد: منظور ما از مدیران بومی، افرادی هستند که به نوعی سابقه زندگی، مسئولیت و تجربه مدیریت در استان را داشته و با دردها و رنج های کوچه پس کوچه های این شهر آشنایی کافی داشته باشند. بعضا مدیرانی در برخی ادارات به کار گرفته می شوند که حتی از مشکلات اولیه برخی مناطق حاشیه ای استان آگاه نیستند و تا زمان تکمیل اطلاعات آنها، زمان زیادی از دست می رود که به نفع مردم نیست.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تخصیص یافته به البرز در سفر اخیر رئیس جمهور برشی از اعتبارات ملی است اضافه کرد: برای تحقق مصوبات اخیر، باید مدیران استانی پیگیر باشند و سهم مذکور را دریافت و وارد استان کنند. یکی از ضعف های ما در البرز این بوده که از اعتبارات ملی بهره برداری نشده زیرا مدیران ما که باید مشکلات استان و نیز سرانه های آن را مطرح و وضعیت را ترسیم کنند تا بتوانند حق مردم منطقه را بگیرند به درستی عمل نکرده اند و سهم ما از اعتبارات ملی بسیار کم بوده است.

عسگری در مورد دستاوردهای سفر رئیس جمهور به البرز نیز اشاره کرد: پیگیری هایی که قبل از این سفر کوتاه داشتیم از خود سفر مهم تر بود، ارتباطاتی با وزرای مختلف و متولیان سفرهای استانی برقرار شد تا اولویت های استان مشخص شود و در زمینه سرانه هایی که در البرز کمتر از متوسط کشوری و بعضا رده های آخر کشور را به خود اختصاص داده اند پیگیری های خوبی صورت گرفت.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد افزود: در مجموع سفر خوبی بود زیرا مصوبات خوبی در آن انجام شد که پیگیری های قبلی زمینه تصویب آن ها را ایجاد کرده بود، پیش از این به دو موضوع مهم مترو و ادامه ساخت اتوبان شهید همت اشاره شده اما به خوبی بررسی نشده بود که در بازدید رئیس جمهور از متروی کرج، قول های خوبی داده شد تا خط ۲ مترو از ایستگاه فردیس تکمیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به معضل ترافیک اتوبان تهران-کرج که روزانه مردم استان البرز را آزار می دهد و تلف شدن انرژی، سوخت و وقت آن ها را به دنبال دارد، مطالباتی نیز از وزیر راه داشتیم و خواستار بودیم دولت این وضعیت را از نزدیک مشاهده کند و مقرر شده بود بررسی هایی از سوی وزارت کشور صورت گیرد که پس از بازدیدها، در این زمینه نیز اعتبار استان افزایش یافت.

وی با اشاره به قرارگیری استان در ردیف آخر در زمینه سرانه‌تخت‌های بیمارستانی در البرز اذعان کرد: سفر وزیر بهداشت و درمان به البرز کمک کرد تا مصوباتی برای تاسیس، تعمیر و تجهیز بیمارستان ها از جمله بیمارستان کمالشهر در نظر گرفته شود، تا جایی که‌من اطلاع دارم، البرز اولین استانی بود که بودجه تاسیسی برای پروژه های درمانی آن در نظر گرفته شد.

یکی دیگر از اصحاب رسانه حاضر در این نشست، به گرانی، وضعیت معیشت مردم و رنج‌ آن ها از عدم‌نظارت ها اشاره و نماینده مجلس در پاسخ وی عنوان کرد: یکی از وظایف نمایندگان‌مجلس، نظارت است که ابزارهایی دارد، یکی از آنها تذکر است که در مجلس از طریق هیات رئیسه به مسئول مربوطه ارسال می شود و او نیز موظف به پاسخگویی به وزیر مربوطه است، تحقیق و تفحص، شیوه های دیگری است که مجلس می تواند از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولین شناخت درستی از استان البرز نداشتند و تصورشان از آن، یک استان برخوردار بود، ادامه داد: ما وظیفه اجرایی نداریم اما تاکنون از ابزارهای لازم استفاده کرده ایم و باید پیگیری کنیم تا به نتیجه برسد، بیان مشکل به تنهایی کاری از پیش نمی برد بلکه باید مکاتبات لازم صورت گیرد و جلسات مکفی در مورد آن، برگزار و نتیجه مطلوب حاصل شود.

یکی دیگر از اصحاب رسانه به وجود شهرک صنعتی اشتهارد در البرز اشاره و عنوان کرد که این شهرک، بزرگترین شهرک صنعتی در خاورمیانه است که برای البرزی ها هم زحمت و هم‌نعمت است، گشایش اقتصادی، نعمت وجود این شهرک و آلوده شدن بسیاری از باغات و زمین های کشاورزی به دلیل رها شدن آب های آلوده و پساب ها و در نتیجه تولید محصول آلوده را زحمت این شهرک ها دانست و خاطر نشان کرد که اعتراض کشاورزان و مطالب منتشر شده توسط اصحاب رسانه نیز به جایی نرسیده است و ارزش افزوده البرز بر اساس سرانه جمعیت آن، صفر است.

عسگری در پاسخ به صحبت این خبرنگار مطرح کرد: در بازدیدهایی که از تصفیه خانه صنعتی اشتهارد داشتیم، تاکید شد که واحدهای صنعتی حتی المقدور به بازچرخانی آب مجهز شوند تا هم در مصرف آب صرفه جویی و هم حجم فاضلاب، کاهش یابد، در سفر اخیر هیئت دولت به البرز نیز برای این موضوع، اعتبار و حقابه جدیدی برای سدهای استان به منظور مصارف صنعتی در نظر گرفته شد تا بخشی از این دغدغه ها رفع شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=7787

ثبت دیدگاه

  1. Obama was like, I m not going to be down there, I can t watch this entire thing, Reggie Love said at a forum at UCLA last month buy cheap cialis online The invention further provides a method of diagnosing whether a patient as suffering from a leukaemia exhibiting a chromosomal aberration and then administering a combination of the invention

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.