• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

پرداخت سنتی صدقه در البرز جای خود را به دستگاه های کارتخوان اندرویدی داد

  • کد خبر : 1371
  • 27 آبان 1399 - 12:54
پرداخت سنتی صدقه در البرز جای خود را به دستگاه های کارتخوان اندرویدی داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه پراخت سنتی صدقه در این استان جای خود را بعه دستگاه‌های کارت‌خوان اندرویدی داده است، گفت: تمامی مأموران جمع‌آوری صدقات کمیته امداد البرز به دستگاه‌های پوز مجهز شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان البرز، محمد محمدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه پراخت سنتی صدقه در این استان جای خود را به دستگاه‌های کارتخوان اندرویدی داده است، گفت: تمامی مأموران جمع‌آوری صدقات کمیته امداد البرز به دستگاه‌های پوز مجهز شدند.

وی با تشریح عملکرد این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی افزود: با توجه به شدت بیماری کرونا و شرایط اقتصادی کشور، پرداخت صدقات به ‌صورت الکترونیکی یکی از روش‌های مؤثر تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی و حذف فیزیکی پول است.

محمدی فرد به مزایای دیگر اجرای این کار اشاره و مطرح کرد: کاهش زمان تخلیه و هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی‌های مهم این شیوه جمع آوری صدقه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز اذعان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از صندوق‌های صدقات مطابق جدول سهم‌بندی و مبتنی بر نیاز جامعه هدف در امور معیشتی، درمان، مسکن، جهیزیه و تحصیل نیازمندان هزینه می‌شود.

به گفته محمدی فرد، اکنون حدود ۱۷۰ هزار صندوق صدقات فعال در استان البرز وجود دارد که ۱۵۸ هزار صندوق در اختیار مشترکان خانگی و بقیه در قالب صندوق بزرگ و متوسط در معابر، ادارات، مجتمع‌های تجاری و مدارس نصب‌ شده‌اند.

وی گفت: افراد می‌توانند با ارسال یک پیامک خالی به سرشمارِه ۸۸۷۷ و انجام مراحل، با انتخاب رقم موردنظر خود، عضو سامانه پیامکی شوند. همچنین کد #۰۲۶۸۸۷۷ به‌ عنوان یکی از درگاه‌های نوین کمیته امداد، برای دریافت کمک‌های مردم خیر پیش‌بینی‌شده است.

محمدی فرد با بیان اینکه در استان البرز بیش از ۲۷ هزار خانوار نیازمند از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند، افزود: کمیته امداد به‌منظور یاری‌رساندن به اقشار محروم جامعه و هدایت نیات خیر مردم نوع‌دوست، طرح‌های متنوعی را در جهت فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان اجرا می کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=1371

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.