• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
21
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج:

پل B1 آزادراه شمالی کرج، پیچیده ترین پل در خاورمیانه است

  • کد خبر : 20634
  • 04 مرداد 1402 - 12:11
پل B1 آزادراه شمالی کرج، پیچیده ترین پل در خاورمیانه است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: پل B1 آزادراه شمالی کرج تا به امروز جزو پیچیده ترین پل های موجود در جهان است.

به گزارش دیده بان البرز، حسین مهاجری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج در حاشیه بازدید از روند اجرایی پل B1 آزادراه شمالی کرج گفت: بر اساس ارزیابی وزارت راه و شهرسازی این پل از نظر پیچیدگی و مهندسی جزو پیچیده ترین پل های موجود در خاورمیانه بوده که در حال حاضر در محدوده پل بیلقان در حال اجراست.

وی عنوان کرد: این پل تا به امروز جزو پیچیده ترین پل های موجود در جهان است و هزینه آن به طور کلی برای به اتمام رسیدن پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که به شرط تامین مالی تا ۱۳ ماه دیگر به پایان خواهد رسید. این پل به طول یک هزار و ۵۰ متر، از هشت دهانه تشکیل شده که طول بلندترین دهانه آن ۱۷۶ متر بوده و دارای ستونی به ارتفاع ۱۳۶ متر است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و دولت و دیگر ارگان ها بیان کرد: پروژه هایی مانند پل B1 را باید با سرعت بیشتری پیگیری کرد و ادامه داد. علاوه بر پل B1 باید پل B0 که در نزدیکی خط چهار حصار است را باید هرچه زودتر آماده بهره برداری کرد تا مردم بتوانند خیلی سریع تر از این پروژه بهره مند شوند.

مهاجری خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر کرج نگاه ویژه ای به این پروژه‌ دارد و تمام تلاش خود را برای اجرا، تکمیل و تامین مالی این پروژه بکار می گیریم و امیدواریم هرچه زودتر مردم کشورمان از آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=20634

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.