• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز عنوان کرد؛

پیش بینی خیزش گرد و خاک در البرز/ از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید

  • کد خبر : 18157
  • 14 خرداد 1402 - 19:32
پیش بینی خیزش گرد و خاک در البرز/ از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از پیش بینی خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در این استان خبر داد و گفت: عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی توصیه می شود.

منوچهر غفاری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری دیده بان البرز با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی استان گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: با توجه به ماهیت تندری و محلی این سامانه به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، از روز دوشنبه ۱۵ خرداد تا چهارشنبه ۱۷ خرداد ماه، وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گرد و خاک، رگبار، رعد و برق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه و خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی از جمله اثرات این مخاطره طبیعی عنوان کرد.

غفاری با بیان اینکه در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد، اظهار کرد: در این شرایط، محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی توصیه می شود.

وی همچنین خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را توصیه کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=18157

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.