• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
3

چتر حمایت صندوق بیمه عشایر و روستائیان بر سر ۲۱ هزار نفر در البرز

  • کد خبر : 25871
  • 18 بهمن 1402 - 17:01
چتر حمایت صندوق بیمه عشایر و روستائیان بر سر ۲۱ هزار نفر در البرز
سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز گفت: ۲۱ هزار نفر تحت پوشش چتر بیمه ای صندوق در استان البرز گفت: تاکنون حدود ۲۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال هستند.

به گزارش دیده بان البرز، فواد محمدی سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: این صندوق در چهل و پنچمین سالگرد پیروزی انقلاب علاوه بر ارائه خدماتی نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نیز نقل و انتقال سوابق، خدمات بیمه تکمیلی مستمری بگیران در سراسر کشور را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: از زمان تاسیس این صندوق در استان البرز، حدود ۲۱ هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته اند که از این تعداد هشت هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال هستند. در حال حاضر حدود ۵۲۰ خانوار از مستمری بازماندگان و ۲۸۷ نفر از مستمری بازنشستگی پیش از موعد، ۲۶۰ نفر از حقوق مستمری سالمندی و ۴۱ نفر از مستمری از کار افتادگی کلی در استان بهره مند هستند.

محمدی عدم اقدام به تمدید بیمه برخی افراد زنگ هشدار دانست و با بیان اینکه هفت هزار و ۷۲۲ نفر از جمعیت بیمه شدگان را بانوان تشکیل داده اند مطرح کرد: ۱۷ کارگزاری فعال در استان البرز داریم که رسالت ترویج و تبیین خدمات صندوق در میان جامعه هدف را بر عهده دارند .خدمات و مزایای این صندوق فقط به افرادی تعلق می گیرد که حق بیمه خود را به صورت منظم پرداخت کرده باشند و به نوعی نسبت به صندوق وفادار باشند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز اظهار کرد: یکی دیگر از خدماتی که در این ایام توسط صندوق در نظر گرفته شده، ارائه تسهیلات به مستمری بگیران است که به ۱۵ هزار نفر از واجدین شرایط در سطح کشور و ۲۰۰ نفر از مستمری بگیران در استان البرز تسهیلات بدون بهره، بدون نیاز به ضامن و مراجه حضوری به بانک پرداخت می شود.

وی توضیح داد: پس از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید، عضو این صندوق شده اند که این مهم یکی از شاخصه ای تحقق شعار دولت سیزدهم محسوب می شود. چشم انداز صندوق این است که در سال ۱۴۰۵ به عنوان برترین صندوق انتخاب شود. تمام ارکان این مجموعه عزم خودرا جزم کرده اند تا از نظر پایداری، صندوق را به شرایط مطلوب تری برسانند.

محمدی یکی دیگر از ماموریت‌های صندوق را شفافیت در پاسخگویی دانست و ادامه داد: در این راستا سرمایه گذاری‌های هوشمندانه‌ای انجام شده است تا تعهدات مردم در اسرع وقت پرداخت شود. بیمه اجتماعی یکی از شاخصه های توسعه یافتگی جامعه بوده و رسالت و ماموریت این صندوق در راستای گسترش عدالت اجتماعی میان آحاد جامعه و ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف است که به موازت آن آسیب‌های اجتماعی و فقر کاهش می‌یابد و کرامت مردم نیز حفظ می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25871

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.