• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
8
امام جمعه ماهدشت:

چرا کپی کننده محتواها و سریال های غربی هستید؟

  • کد خبر : 25261
  • 22 دی 1402 - 15:24
چرا کپی کننده محتواها و سریال های غربی هستید؟
امام جمعه ماهدشت گفت: اگر طرح و ایده ندارید، چرا کپی کننده محتواها و سریال های غربی هستید؟ چه توجیهی می آورید؟ با هزینه این مملکت و دستورالعمل های خودتان ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی را می زنید؟

به گزارش خبرنگار دیده بان البرز، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه های نماز جمعه ماهدشت پیشاپیش حلول ماره پر خیر و برکت رجب را تبریک گفت و بیان کرد: در فرهنگ اسلامی این ماه از حرمت و قداست خاصی برخوردار بوده است که باید از آن بهره فراوان برد.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی دشمن را دست کم می گیرند، اذعان کرد: دشمن در هر زمانی برای پیشبرد اهداف خود برنامه ریزی می کند اما عده ای اصلا او را دشمن نمی دانند که دشمن را دست کم گرفتن خطرناک است و جامعه را آسیب پذیر می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد بیان کرد: سیاست کلان دشمنان بیرون کشاندن مردم ایران از صحنه است که امروز در نهایت رذالت این سیاست را با روش‌های مختلف، پیگیری می‌کنند. یکی از شگردهای دشمن در راهبرد خروج مردم از صحنه، تلاش برای کوچک شمردن حضور آن ها در مناسبت‌های مهم است.

یکی از شگردهای دشمنان اختلاف افکنی است

وی توضیح داد: شگرد دیگر دشمنان، مأیوس کردن مردم به خصوص جوانان با بزرگ نمایی نکات منفی و سیاه نمایی ها و کوچک شمردن دستاوردها و موفقیت ها یا تبدیل کردن نقاط قوت نظام به نقاط منفی است. در جریان مبارزه با فساد وقتی دستگاه ها فسادی را علنی و قوه قضاییه با آن برخورد می کند یک نقطه قوه است و اگر بنای مبارزه با فساد نبود که علنی نمی شد.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: اما دشمن این موضوعات را به گونه دیگری بیان و تحلیل می کند. یکی از شگردهای دشمنان اختلاف افکنی است، اگر این اختلاف ظرفیت کشوری دارد در همان سطح که بتواند فضای دو قطبی ایجاد می کند و اگر این اختلاف ظرفیت شهری و روستایی و حتی کمتر از آن را دارد، از آن هم نمی گذرد و در تنور آن می دمد.

وی هدف دشمن را تقویت اختلافات و جدایی ها دانست و بر حضور مردم در صحنه اتخابات تاکید و خاطرنشان کرد: همه وظیفه دارند نسبت به انتخابات توجه و حضور حداکثری را تشویق و تبیین کنند زیرا دشمن با تمام توان برای بی رونق کردن انتخابات به میدان آمده تا راهبرد امام خمینی (ره) را زمین بزند که البته کور خوانده است.

حجت الاسلام رادمرد تصریح کرد: صهیونیست‌ها در حالی دم از اخلاق و عدالت و حقوق بشر می‌زنند که ۹۷ روز است مردم غیرنظامی را در غزه بمباران می‌کنند، بیش از ۲۳ هزار نفر از جمله بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن را به خاک و خون کشیده و بیش از هشت هزار نفر هم مفقود شده اند. ده‌ها هزار خانه را تخریب و نزدیک به دو میلیون نفر را آواره و بی‌سرپناه و این باریکه را از هر جهت محاصره کرده اند و هر روز جنایت تازه‌ای مرتکب می‌شوند.

مدیریت فرهنگ با یک بام و دو هوا، شدنی نیست

امام جمعه ماهدشت در بخش دیگری با اشاره به سینمای خانگی و وضعیت فرهنگی که مسئولان آن را دنبال می کنند، بیان کرد: با این رفتارها و اعمال و تصمیم های واهی و خودساخته ای که گرفته و می گیرند، اساسا فرهنگ را جلوی پای سیاست بازی ها ذبح می کنند و صدایی از جایی بلند نمی شود؛ سینمای خانگی یکی از همین مسائل و ذبح کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است.

وی اضافه کرد: آقایان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس صدا و سیما، اعضای ساترا، مجلس شورای اسلامی و دولت و قوه قضائیه و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگران واقعا مشغول چه کاری هستید؟ صدا و سیما در پخش فیلم و سریال ها و حتی تبلیغات بازرگانی یک قانون دارد و پلتفرم های سینما خانگی ۱۸۰ درجه خلاف آن؛ با یک بام و دو هوا که نمی شود فرهنگ را مدیریت کرد.

امام جمعه ماهدشت خطاب به متولیان امر متذکر شد: اگر طرح و ایده و برنامه ندارید، چرا کپی کننده محتواهای خارجی و غربی هستید؟ بررسی کرده اید که فیلم و سریال های پر از خشونت سینمای خانگی در مسیر تقویت بزهکاری های جوانان مؤثر بوده است؟ چه توجیه هایی می آورید؟ با هزینه این مملکت و دستورالعمل های خودتان ریشه فرهنگ ایرانی اسلامی را می زنید؟

خبرنگار: صدیقه صباغیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://didebanealborz.ir/?p=25261

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.